  • 21. Data: 2013-08-30 11:11:06
    Temat: Re: Ustawienie chałupy, kierunki świata
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-08-30 10:54, Adam pisze:

    > To tez jest glowny powod dla ktorego zdecydowalem sie na drewno na tarasie -
    > drewno nie akumuluje ciepla i powinno przez to byc zdecydowanie lepiej na tym
    tarasie wytrzymac, dzisiaj klade pierwsze deski i jak skoncze - zdam relacje
    > czy cos sie zmienilo :)

    No to powiedz nam jeszcze co tam masz po deskami. :-)

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2013-08-30 11:14:27
    Od: p...@t...pl

    Też jestem za drzewem na tarasie, ale jesienny wieczór na takim nagrzanym kamiennym
    tarasie to sama przyjemność :). Mocno operujące słońce ładnie można przygasić takim
    żaglem/trójkątem z płótna, markizą (drogo) lub parasolem.

  • 23. Data: 2013-08-30 11:23:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2013 11:11:06 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No to powiedz nam jeszcze co tam masz po deskami. :-)

    To nie ma znaczenia, ze beton. Bo slonce do niego nie dociera wiec w ogole
    sie nie nagrzewa :) Wez zmierz o 18:00 w upalny dzien temperature plytek
    (mozesz gola stopa jak nie masz pirometru ;) - dam sobie glowe obciac ze to
    bedzie grubo, GRUBO powyzej 35stC! I to jest podstawowy powod "piekarnika",
    a nie ze slonce swieci :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2013-08-30 12:35:06
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-08-30 11:23, Adam pisze:

> [...]
    > bedzie grubo, GRUBO powyzej 35stC! I to jest podstawowy powod "piekarnika",

    Dawno temu byly na grupie dyskusje, ze drewno nie nadaje sie na
    podlogowke, bo nie przewodzi ciepla, lub przewodzi slabo. Teraz
    przypomnij sobie po ktorej stronie barykady byles. :-)
    Droga analogii moge Ci zaproponowac chodzenie w czasie upalu po ulozonej
    na betonie papie dachowej gola noga. Udowdnimy w ten sposob, ze
    najepszym wykonczeniem tarasu od poludnia bedzie basen. A tak dla
    uzupelnienia tematu dopowiem, ze taras w wiekszosci przypadkow styka sie
    z jakimis scianami na ktore slonce pewnie tez swieci. Ogolnie
    wykonczenie posadzki bedzie mialo jakies znaczenie, ale pewnie bardziej
    jego kolor niz sam material. No chyba, ze to taras wogole na drewnianej
    konstrukcji jak werandy w westernach. Nie ma co liczyc na to, ze w
    czasie upalow poludniowy taras bedzie kommfortowym miejscem do spedzania
    wolnego czasu.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2013-08-30 18:34:29
    Od: hk <h...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2013 10:11:41 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Nastepny cep co dla jedneg durnego zdania cytuje celego posta, no chyba
    >
    > ze kogutek po traumatycznych ostatnio przezyciaz zmienil nicka zeby ktos
    >
    > wogole chcial go czytac.
    >

    > TK
    Niezbyt polityczny jesteś.Jak będziesz na pozycji 1 to ci może wytłumaczę.
    Na razie do fizyki matołku a po egzaminie do budownictwa.

  • 26. Data: 2013-08-30 23:12:09
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-08-30 18:34, hk pisze:

    > Niezbyt polityczny jesteś.Jak będziesz na pozycji 1 to ci może wytłumaczę.
    > Na razie do fizyki matołku a po egzaminie do budownictwa.

    Stary, ja wcale nie licze, ze cos zrozumiesz. Produkuj sie dalej bez
    stresu. Ta grupa juz nie jednego prawdziwka widziala. Jeden wiecej nie
    zrobi roznicy.

    TK

  • 27. Data: 2013-09-01 19:29:43
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    ps.com...
    W dniu czwartek, 29 sierpnia 2013 18:03:18 UTC+2 użytkownik wowa napisał:

    > -weranda, taka jak w starych polskich domach lub na westernach :)

    Czyli taki duzy balkon ;) Kosztem powierzchni domu ... :D

    Nie, balkon jest na piętrze, mnie chodzi o coś takiego
    http://www.nowoczesne-projektydomow.pl/projekty,10,1
    ,127. To oczywiście
    prosta idea a należy dążyć do czegoś takiego
    http://www.weranda.pl/archiwum/274-2011-02/13390-tos
    kanska-willa-w-australii
    :)
    Wojtek

    --
    Bo my, Polacy tak mamy,
    że we wszystkim przesadzamy :(

  • 28. Data: 2013-09-01 20:02:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 1 września 2013 19:29:43 UTC+2 użytkownik wowa napisał:
    > http://www.nowoczesne-projektydomow.pl/projekty,10,1
    ,127. To oczywiście
    > prosta idea a należy dążyć do czegoś takiego
> [...]

    Kolega ma rozsuwane drzwi tarasowe, do tego dobudował werandę z drewna i też jest
    git, to nie musi być jakiś moloch. Wyszło mu tanio i chyba ładnie, jak będę tamój to
    machnę fotkę.

    L.

  • 29. Data: 2013-09-07 15:07:29
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-08-29 17:40, Jack pisze:

    > No teraz to się zgadzam :)
    > Bo najgorsze co można zrobić to niezadaszony taras od południa...
    > Wychowałem się w takim domu i nigdy więcej. Teraz mam taras od
    > północnego zachodu i sprawdza się to (jak dla mnie) doskonale.

    Dużo zależy od otoczenia. Taras i salon od południowej strony może być
    dobrym wyjściem, jeśli jednocześnie są drzewa liściaste. Wtedy w zimie
    nie mają liści, Słońce jest nisko i wpada do salonu dogrzewając go. W
    lato - z kolei - Słońce jest wysoko, na liściach drzewa, co daje cień.
    Tylko takie drzewo powinno mieć te 15-20m wysokości (żeby dawało
    odpowiedni cień w lato). Jeśli skombinować to jeszcze z długimi okapami
    (albo niedużym balkonem nad oknem w salonie, balkon nie musi być
    murowany) to w lato salon jest stale w cieniu. Sam taras można też latem
    zadaszać markizą.

    Tylko drzewo 15-20m rośnie dłużej niż parę lat. :-)

    M.