  • 11. Data: 2013-08-29 21:47:49
    Temat: Re: Ustawienie chałupy, kierunki świata
    Od: hk <h...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 sierpnia 2013 14:45:40 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

> [...]
    >

    > Ps i na koniec o czym ludzie często zapominają - jeśli masz lub planujesz
    >
    > mieć dzieci, to warto rozdzielić sypialnie na dwie kondygnacje wtedy w
    >
    > naturalny sposób znika problem kolejek do łazienki rano przed wyjściem do
    >
    > szkoły/pracy. No i oczywiście łazienka rodziców na parterze znakomicie
    >
    > sprawdza się podczas wszelkich imprez. Dzieci śpią na górze, a rodzice
    >
    > spokojnie mogą się w nocy doturlać do łóżka nie narażając się na spadniecie
    >
    > ze schodów. No i oczywiście wszelkie nocne ochy i achy znacznie lepiej tłumi

    TARAS RUCHOMY SIĘ ROBI.Najlepszy na magnesach neodymowych.

  • 12. Data: 2013-08-29 21:48:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 29 sierpnia 2013 14:45:40 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    Dzięki za całość, rozpisuję sobie na kartce, może coś się z tego skleci.

    > Ps i na koniec o czym ludzie często zapominają - jeśli masz lub planujesz
    > mieć dzieci,

    2 łażą, trzecie wyłazi za 2 tygodnie :>

    > to warto rozdzielić sypialnie na dwie kondygnacje wtedy w

    Kobita jakoś niechętnie myśli o sypialni na dole, ale jeszcze pomyślimy.

    L.

  • 13. Data: 2013-08-29 22:33:13
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Adam napisał(a):

    > taras rob na
    > poludniowym-zachodzie, to idealny uklad, niestety bedzie widoczny z drogi
    > ale co zrobisz? Przeciez nie zrobisz tarasu od polnocy czy wschodu :)

    Awcalebonie!
    Taras - a raczej werande (czyli w pelni zadaszony taras) zrob na
    wschodzie. Ja mam nawet na polnocnym wschodzie. I w porownaniu z
    sasiadami majacymi na poludniowym zachodzie, to u mnie siedzi sie
    milutko, a oni sie pieką na tej swojej patelni. Mimo, ze tez zadaszona.
    Słońce wali prosto w oczy - generalnie fuj! paskudztwo i obrzydlistwo! :)

    > To determinuje reszte - czyli salon w zachodniej czesci,

    Czyli piekarnik :)
    Salon na wschodzie i basta!

    > sypialnie w
    > polnocnej, od wschodu na zachod po kolei -> garaz, wejscie, kuchnia.

    Na północy garaż, kotłownia i pomieszczenia gospodarcze.
    Zapytaj Budynia - był u mnie, na werandzie siedział, wie o co chodzi :)
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 14. Data: 2013-08-30 08:53:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > 2 łażą, trzecie wyłazi za 2 tygodnie :>

    No to podobnie jak u nas - też trójka i też ostatnie tegoroczne :-)

    > Kobita jakoś niechętnie myśli o sypialni na dole, ale jeszcze pomyślimy.

    Myślcie bo naprawdę jest to wygodne, a dzieci są małe tylko przez kilka lat
    i tych kilka lat można pomieszkać z nimi na górze. Myśmy to rozwiązali w ten
    sposób, że tymczasowo śpimy na piętrze w pokoju gościnnym, więc dzieci są
    niedaleko, a tymczasem sobie spokojnie robię zabudowę sypialni na parterze.
    Za rok dzieci będą starsze i już przyzwyczajone do nowego domu i wtedy je
    porzucimy na górze a sami przeniesiemy się na dół.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2013-08-30 10:02:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-08-29 22:33, zbigi pisze:

> [...]
    > milutko, a oni sie pieką na tej swojej patelni. Mimo, ze tez zadaszona.
    > Słońce wali prosto w oczy - generalnie fuj! paskudztwo i obrzydlistwo! :)

    Mam taki wlasnie taras. Moze tak radykalnych teorii tu nie wyglosze, ale
    cos w tym jest. Od poludnia do poznego wieczora jest slonce. Z drugiej
    strony wogole nie wyobrazam sobie tarasu od polnocy. Komary praktycznie
    przez cala dobe. Z tarasu tez nie korzysta sie jedynie w upaly i tak jak
    teraz wole zachodzace slonce za plecami jeszcze grzejace w coraz
    chlodniejsze wieczory, niz za domem. Z ta patalnia mozna sobie radzic na
    wiele sposobow, a jednym z nich jest banalny parasol. Wiosna kiedy nie
    ma upalow slonce padajace na taras jest raczej zbawienne, a nie wielkim
    problemem. Kto w marcu bedzie siedzial na polnocnym tarasie?

    > Czyli piekarnik :)
    > Salon na wschodzie i basta!

    A kuchnia od poludnia. :-)

    > Na północy garaż, kotłownia i pomieszczenia gospodarcze.
    > Zapytaj Budynia - był u mnie, na werandzie siedział, wie o co chodzi :)

    Jak byl w upaly to pewnie wie o co chodzi, ale nie zazdroszcze wcale.
    Upaly to nie caly sezon.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2013-08-30 10:11:41
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-08-29 21:47, hk pisze:

    > TARAS RUCHOMY SIĘ ROBI.Najlepszy na magnesach neodymowych.

    Nastepny cep co dla jedneg durnego zdania cytuje celego posta, no chyba
    ze kogutek po traumatycznych ostatnio przezyciaz zmienil nicka zeby ktos
    wogole chcial go czytac.

    TK

  • 17. Data: 2013-08-30 10:14:44
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zapytaj Budynia - był u mnie, na werandzie siedział, wie o co chodzi :)

    ja to juz nie pamiętam - to było zbyt dawno :-)

    b.

  • 18. Data: 2013-08-30 10:17:04
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-29 14:45, Ergie wrote:
> [...]
    > - Spiżarnia (jeśli jest) to od strony północnej
    > - Kotłownia, i pom. gospodarcze w których jest niższa temperatura niż w

    Hehe... tak właśnie mam u siebie ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 19. Data: 2013-08-30 10:43:33
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Zaczynam od tarasu:mając taką dzialke,budowalbym dom z kalenicą prostopadlą do lini
    zabudowy.Po spuszczeniu polaci dachu od wschodu wyszedlby zadaszony taras.Obecnie
    mam zadaszony,obrośnięty winem taras od poludnia.W upalne dni jest jak w piekarniku.
    Sypialnie od wschodu-żeby slońce budzilo do roboty,a po poludniu nie prrzeszkadzalo w
    drzemce.Popieram Ergiego-sypialnia rodziców MUSI docelowo być na parterze.Inne
    argumenty:Choroba nie wybiera.kilkakrotnie bylem polamany.Nie wyobrażam sobie
    częstego lażenia po schodach ze zlamaną nogą.A co,jeśli dzieci-już podrośnięte-
    zechcą zrobić imprezę?Na górze niech sypiają goście.
    Czyli,gdybyś -analogicznie jak mad tarasem-obniżyl dach i od zahodu-to byloby
    oslonięte wejście i powstala wiata na samochód.
    To są tylko argumenty.Wiem to,co widzę-dzialka z wjazdem od poludnia.Czy taki dom Ci
    się podoba?Poradzę ci to co innym.Obejrzyj parę domów i pytaj,co się wlaścicielom NIE
    podoba.Będziesz zaskoczony..
    Pzdr.Dolniak

  • 20. Data: 2013-08-30 10:54:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2013 10:43:33 UTC+2 użytkownik jan dolniak napisał:

> [...]
    mam zadaszony,obrośnięty winem taras od poludnia.W upalne dni jest jak w piekarniku.

    A napiszcie jeszcze wszyscy ktorzy macie piekarnik z tarasami od poludnia
    - czym macie wykonczony ten taras? :-) Strzelam, ze plytkami albo kamieniem?
    To moze byc (i pewnie jest) glowny powod piekarnika - toto znakomicie
    akumuluje cieplo i siedzac nawet pod dachem - jest piekarnik bo oddaje cieplo
    jak podlogowka :) Ja mialem przez dwa lata goly beton wylany i czulem
    dokladnie to samo - ten zar nie lal sie z nieba (siedzac np. pod parasolem)
    tylko wlasnie z nagrzanej podlogi! Ustawiajac krzesla i parasol na trawce,
    w samym srodku ogrodka w ktorym nie ma narazie ani kawaleczka cienia - efekt
    byl natychmiastowy - tj. odczuwalne pare stC mniej.

    To tez jest glowny powod dla ktorego zdecydowalem sie na drewno na tarasie -
    drewno nie akumuluje ciepla i powinno przez to byc zdecydowanie lepiej na tym tarasie
    wytrzymac, dzisiaj klade pierwsze deski i jak skoncze - zdam relacje
    czy cos sie zmienilo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.