    From: Sebcio <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Używany klimatyzator typu split - warto?
    Date: Wed, 01 Apr 2009 13:17:43 +0200

    Jarek P. pisze:

    > Oj różne są, szajsungi, lg, fuji, dokładnych danych w tej chwili nie
    > znam, w każdym razie są to osobne jednostki, instalowane na potrzeby
    > pojedyńczych sal.

    Czyli nie są to jednostki niemarkowe. To już coś.

    > tego jeszcze nie wiem, ale wydaje mi się, że będą sprzedawane w cenie
    > złomu, albo wręcz na zasadzie "jak se sam zdemontujesz, to se weź".

    Jeśli i tak planujesz montaż splita, to może być niegłupia koncepcja.
    Instalacja freonowa, mocowanie jednostki zewnętrznej, odprowadzenie
    skroplin, zasilanie elektryczne - te elementy nie są zależne od tego co
    zamontujesz. Nawet jeśli Twoja klima za jakiś czas się wysypie, pod już
    istniejącą instalację będziesz mógł zapiąć innego splita. Moja rada jest
    jednak następująca - niech demontażu dokona osoba, która później będzie
    Ci to montować w domu. Wybierz jednostkę w miarę młodą, najlepiej
    pracującą na czynniku R-410 - informację znajdziesz na tabliczce
    znamionowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio