  • Data: 2019-12-13 10:39:29
    Temat: Re: W kwestii uzysku energii z instalacji foto
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 10:19:48 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Sam zachód to słaby pomysł. Już lepiej na wschodzie albo wschód-zachód.
    > Chyba że nie da się zupełnie inaczej.

    Korekta.
    Patrzę na goole i wychodzi widzę że połacie mam skierowane prawie dokładnie na
    południowy zachód, północny zachód, północny wschód i południowy wschód Coś to
    zmienia na plus/minus?

    > Że niby dostajesz oferty po prawie 40 tys. za 5kW?

    Dwa razy to przesadziłem ale w okolicach 30tys proponują.
    I ceny wzrosły odkąd dortacja jest
    Latem za:

    " 5,04 kWp w dwóch wariantach:
    Oferta komfort: niemieckie panele Bauer Solartechnik 280 W - 20 lat gwarancji na
    produkt, inwerter SAJ Suntrio Plus 5K - 10 lat gwarancji,

    Oferta standard: panele Trina Solar 280 W - 10 lat gwarancji, inwerter SAJ Suntrio
    Plus 5K - 10 lat gwarancji."

    Komfort- 25tys
    standard- 23tys

    Teraz prawie dokładnie +5tys drożnej