  • Data: 2016-04-07 17:58:47
    Temat: Re: Wczoraj w TV byl program o uchodzcach we Francji
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-04-06 o 12:41, Maniek4 pisze:

    > Intryguje mnie prostota wnioskowania. :-)
    > Przynalezec do organizacji takiej jak kosciol bez rozpatrywania przez
    > pryzmat wiary. Interesujace, naprade. :-) Daje niezly obraz wiedzy o
    > temacie.
    >
    > Pozdro.. TK

    Mnie zaś intryguje tępota Twojego myślenia.
    Po pierwsze nikt tu nie dyskutował o Twoim wierzeniu, a tylko i
    wyłącznie o przynależności do KK, którą cały czas tak podkreślasz. Tak
    naprawdę to i ja wierzę, że istnieje jakaś siła, która tchnęła cały
    wszechświat do życia. Ty ją nazywasz Bogiem, a ja po prostu niezbadaną
    siłą. W gruncie rzeczy wierzymy w tego samego Boga, ale różnie go
    nazywamy. Różni nas natomiast sposób wyznawania wiary. Ja mam wpojone
    czy też wrodzone cechy czynienia dobra i niewyrządzania zła zgodnie z
    prawem naturalnym i nie potrzebuję świątyni czy też kapłanów, aby mnie
    przekonywali do życia z takimi zasadami. Ale, żeby tak żyć trzeba mieć
    mocny charakter i być otwartym na różne grupy wyznaniowe. Osobniki ze
    słabym charakterem muszą mieć przewodników, a najsłabsze uważają, że ich
    wiara jest jedynie słuszna i nie ma lepszej na świecie - to są fanatycy.
    Prawda jest taka, że całe chrześcijaństwo i islam posiadają wspólne
    źródło wierzeń. Ale niestety tam gdzie gromadzą się ludzie, tam górę
    bierze czynnik ludzki (chciwość, zawiść, cwaniactwo i chęć dominowania).
    Dlatego też powstawały rozłamy, które tworzyły własne zasady, głównie po
    to, żeby w łatwiejszy sposób podporządkowywać sobie ludzi.

    Po drugie jeżeli ktoś wierzy w Boga (boga) nie musi przynależeć do
    jakiegokolwiek Kościoła (jako zgromadzenia). Może się nie modlić lub
    modlić w dowolnej świątyni (w kościele, cerkwi, synagodze czy meczecie)
    lub gdziekolwiek, nawet w szczerym polu. Sama świątynia nie jest
    potrzebna, aby wyznawać Boga lub wierzyć w jego istnienie.

    Po trzecie Bóg ponoć jest jeden, a zatem obojętnym jest czy modlisz się
    z Katolikami czy też innymi wyznaniami, bo modlisz się do tego samego
    Boga. Kwestią jest tylko czy modląc się z nimi czynisz dobro czy też
    ulegasz złu. Zatem argumentowanie, że jestem Katolikiem, bo wierzę w
    Boga jest bzdurnym tłumaczeniem. Z taką samą prawdą mogę powiedzieć, że
    nie jestem Katolikiem, bo wierzę w Boga, albo jestem Muzułmaninem, bo
    wierzę w Boga. Jak więc widzisz "wiara w Boga" to jedno, a przynależność
    do danego wyznania to inna kwestia. Zazwyczaj podyktowana otoczeniem,
    wychowaniem i "wdrukowaniem".
    Dlatego też proszę przyjmij do wiadomości, że nie czepiamy się twojego
    wierzenia w Boga, ale krytykujemy ugrupowanie, które chce swoje zasady
    narzucać wszystkim, a do którego Ty przynależysz. Co prawda Katolicy w
    porównaniu Muzułmanów są o wiele bardziej liberalni, ale też próbują się
    wpierniczać z buciorami w życie innych.
    Ty tego nie dostrzegasz, bo jesteś po ich stronie i uważasz, że to co
    robią jest jedynie słuszne.

    Po czwarte wyskakujesz jak Filip z Konopi z jakimiś tekstami oderwanymi
    całkowicie od tematu dyskusji i jeszcze przypisujesz nam błędne wnioski.
    Nikt nie kwestionuje tego, że jesteś wierzący i myślę że nikt też Ci nie
    ma tego za złe. Mamy za złe natomiast to, że tak uparcie tłumaczysz i
    bronisz tych członków swojego ugrupowania, którzy czynią zło.
    Jeżeli ich tak bronisz to znaczy, że się utożsamiasz z nimi i
    akceptujesz to zło, które oni czynią.