    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wczoraj w TV byl program o uchodzcach we Francji
    Date: Thu, 7 Apr 2016 23:36:34 +0200
    <ndtil8$ef4$1@node1.news.atman.pl>
    <5703590f$0$22834$65785112@news.neostrada.pl>
    <ndvslt$onv$1@node1.news.atman.pl>
    <57037cd8$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    <ne00ob$st0$1@node1.news.atman.pl> <ne0gsm$cfk$1@dont-email.me>
    <ne19h2$vft$1@node2.news.atman.pl> <ne19so$m1a$1@dont-email.me>
    <ne1agp$ok$1@node2.news.atman.pl> <ne1c4t$tsj$1@dont-email.me>
    <ne1cq2$32q$1@node2.news.atman.pl>
    <5704de13$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
    <ne2p41$ov1$1@node1.news.atman.pl>
    <570683b4$0$702$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2016-04-07 o 17:58, Uzytkownik pisze:

    > Mnie zaś intryguje tępota Twojego myślenia.

    Tak wiem. Krasnoludki i zielone ludziki. :-)

    > Po pierwsze nikt tu nie dyskutował o Twoim wierzeniu, a tylko i
    > wyłącznie o przynależności do KK, którą cały czas tak podkreślasz.

    Bo nie istnieje cos takiego jak przynaleznosc do KK bez wiary. Wierze to
    przynaleze. Dla mnie to jakby to samo, ale coz poradzic, ze nic nie
    rozumiesz?

    > Tak
    > naprawdę to i ja wierzę, że istnieje jakaś siła, która tchnęła cały
    > wszechświat do życia. Ty ją nazywasz Bogiem, a ja po prostu niezbadaną
    > siłą. W gruncie rzeczy wierzymy w tego samego Boga, ale różnie go
    > nazywamy.

    O przepraszam. Sobie nie schlebiaj. Ja w zadna niezbedna sile nie
    wierze. Ta akurat jest pewna. :-) Ale nie jest zle. To dobry dla Ciebie
    poczatek. :-)

    > Różni nas natomiast sposób wyznawania wiary. Ja mam wpojone
    > czy też wrodzone cechy czynienia dobra i niewyrządzania zła zgodnie z
    > prawem naturalnym i nie potrzebuję świątyni czy też kapłanów, aby mnie
    > przekonywali do życia z takimi zasadami.

    No mi tez swiatynia nie jest potrzebna do zycia z takimi zasadami. Ale
    gdybys czytal uwaznie to pisalem cos o sumieniu. :-)

    > Ale, żeby tak żyć trzeba mieć
    > mocny charakter i być otwartym na różne grupy wyznaniowe. Osobniki ze
    > słabym charakterem muszą mieć przewodników,

    Za dlugo byles w American way, znaczy Amway. :-)

    > a najsłabsze uważają, że ich
    > wiara jest jedynie słuszna i nie ma lepszej na świecie - to są fanatycy.

    To mi sie podoba. Nie ma to jak wierzacy i nie uwazajacy, ze jego wiara
    jest jedynie sluszna. :-) Ale to cos tez o Tobie. Nie widzisz? :-)

    > Prawda jest taka, że całe chrześcijaństwo i islam posiadają wspólne
    > źródło wierzeń. Ale niestety tam gdzie gromadzą się ludzie, tam górę
    > bierze czynnik ludzki (chciwość, zawiść, cwaniactwo i chęć dominowania).
    > Dlatego też powstawały rozłamy, które tworzyły własne zasady, głównie po
    > to, żeby w łatwiejszy sposób podporządkowywać sobie ludzi.

    Tezy jakby sluszne, ale te wnioski...

    > Po drugie jeżeli ktoś wierzy w Boga (boga) nie musi przynależeć do
    > jakiegokolwiek Kościoła (jako zgromadzenia).

    Oczywiscie. Sa tacy co wierza w latajacy makaron. Inni w sile sprawcza. :-)

    > Może się nie modlić lub
    > modlić w dowolnej świątyni (w kościele, cerkwi, synagodze czy meczecie)
    > lub gdziekolwiek, nawet w szczerym polu. Sama świątynia nie jest
    > potrzebna, aby wyznawać Boga lub wierzyć w jego istnienie.

    Swiatynia by wierzyc w istnienie? Coraz bardziej mnie to bawi. :-)

    > Po trzecie Bóg ponoć jest jeden, a zatem obojętnym jest czy modlisz się
    > z Katolikami czy też innymi wyznaniami, bo modlisz się do tego samego
    > Boga. Kwestią jest tylko czy modląc się z nimi czynisz dobro czy też
    > ulegasz złu. Zatem argumentowanie, że jestem Katolikiem, bo wierzę w
    > Boga jest bzdurnym tłumaczeniem.

    No wiesz... Dla mnie bycie katolikiem to jedyna sluszna wiara. Gdyby
    bylo inaczej to nie bylbym katolikiem. Nie da sie byc katolikiem myslac,
    ze inna wiara tez jest sluszna. Inaczej mial bym piec zon, bralbym slub
    w cerkwi prawoslawnej a po godzinach modlilbym sie z zydami. A i jeszcze
    chodzil jak jechowy po domach. Ale to tylko w niedziele. Wtedy mam
    wiecej czasu. :-)

    > Z taką samą prawdą mogę powiedzieć, że
    > nie jestem Katolikiem, bo wierzę w Boga,
    > albo jestem Muzułmaninem, bo
    > wierzę w Boga. Jak więc widzisz "wiara w Boga" to jedno, a przynależność
    > do danego wyznania to inna kwestia. Zazwyczaj podyktowana otoczeniem,
    > wychowaniem i "wdrukowaniem".

    I tym sie rozni pustka od glebii. Ty wierzysz w cos czego nie chcesz
    dotknac. Pewnie dlatego, ze tak wygodniej. Ja dotykam, czuje, wierze i
    tym zyje. Ty trac czas, wyszukujac sprzecznosci. Mi to lata bo skupiam
    sie na czyms innym.

    > Dlatego też proszę przyjmij do wiadomości, że nie czepiamy się twojego
    > wierzenia w Boga, ale krytykujemy ugrupowanie, które chce swoje zasady
    > narzucać wszystkim, a do którego Ty przynależysz. Co prawda Katolicy w
    > porównaniu Muzułmanów są o wiele bardziej liberalni, ale też próbują się
    > wpierniczać z buciorami w życie innych.
    > Ty tego nie dostrzegasz, bo jesteś po ich stronie i uważasz, że to co
    > robią jest jedynie słuszne.

    A co ja uwazam to po prostu spytaj. Bedzie latwiej.

    > Po czwarte wyskakujesz jak Filip z Konopi z jakimiś tekstami oderwanymi
    > całkowicie od tematu dyskusji i jeszcze przypisujesz nam błędne wnioski.
    > Nikt nie kwestionuje tego, że jesteś wierzący i myślę że nikt też Ci nie
    > ma tego za złe. Mamy za złe natomiast to, że tak uparcie tłumaczysz i
    > bronisz tych członków swojego ugrupowania, którzy czynią zło.

    Juz prosilem i powtorze. Zacytuj w ktorym momencie tlumacze tych co
    czynia zlo.

    > Jeżeli ich tak bronisz to znaczy, że się utożsamiasz z nimi i
    > akceptujesz to zło, które oni czynią.

    Cytuj, cytuj. Nie zaluj sobie.

    Pozdro.. TK