  • 11. Data: 2011-09-28 16:53:28
    Temat: Re: Wilgoć w domu ...
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-28 11:26, /// Kaszpir /// wrote:
    > Pomyślałem więc że może kupić osuszacz elektryczny. Takie potrafią
    > podobno nawet kilka litrów dziennie wilgoci wypompować ...

    Może kup po prostu klimatyzator. Jesli jest sensowny to wyssa wilgoć i
    latem się przyda. Nie mam osobistych doświadczeń, ale znajomy kupił w
    zeszłym roku na jesień jak były promocje i na poczatku wysysal mu pół
    wiadra wody dziennie, przy czym pracowała jeszcze wentylacja mechaniczna
    w obiegu zamkniętym.

  • 12. Data: 2011-09-28 16:58:13
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Tornad" <w...@a...com> napisał w wiadomości
    > Rady, ktore dostales sa ogolnie poprawne. Ja swoim zwyczajem chce to
    > wyjasnic
    > powiedzmy bardziej fizycznie. Otoz podejrzewam, ze tynki masz albo
    > wapienne
    > albo cementowo wapienne albo tez wykonane z gotowych dedykowanych
    > proszkow.
    > Chce przekazac fakt, ze te materialy wiaza dosc dlugo. Wiaza a nie jak sie
    > blednie utarlo, wysychaja.

    A jak tzn. czym i kiedy takie tynki cementowo-wapienne z worka i agregatu
    trzeba w takim razie gruntować? Ile czekać - trzy tygodnie po tynkowaniu czy
    do wiosny? Posadzki mają być dopiero na wiosnę, bo w listopadzie spodziewam
    się zimy :( Czy gipsowe obrabia się później inaczej (np. bez gruntu)?

  • 13. Data: 2011-09-28 17:07:29
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Sep 28, 11:26 am, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > podobno nawet kilka litrów dziennie wilgoci wypompować ...
    >
    > Spokojnie mógłbym więc wychodząc do pracy włączać taki osuszacz i po
    > powrocie wyłączać ...
    >
    > Pytanie , czy jest sens wydawać kilkaset złotych na taki osuszacz (z
    > kompresorem) i potem płacic wyższe rachunki za prąd (kilkaset wat to
    > to bierze ..) ...
    >
    > Czy zakup takiego osuszacza za kilkaset złotych (niby 10l na dzień) to
    > dobry pomysł , czy na razie dogrzewać kominkiem , wietrzyć i czekać na
    > większe ochłodzenie aby sens było rozpocząć sezon grzewczy :) ?

    Nie napisales tego sprost ale zakladam ze w tym domu mieszkasz.
    Reszta odpowiadaczy dobrze sugeruje zeby wietrzyc i grzac a ja ci
    dopisz ejeszzcze jedna sprawe:
    Uwazaj na zdrowie w takim domu. Jesli jest wilgotno to tez grzyby sie
    tam legna. Nie takie widoczne na scianach ale takie latajace w
    powietrzu albo zyjace w wilgotnych miejscach czasem nie widoczne golym
    okiem.

    Wietrz ten dom solidnie albo kup osuszacz ale nie taki proszkowy tylko
    taki ktory chlodzi powietrze i sprawia ze sie ono wykrapla. Mozna
    takie kupic juz za pare stowek ale nie wiem czy takie beda
    skuteczne...

  • 14. Data: 2011-09-28 18:58:49
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-09-2011 o 11:26:18 /// Kaszpir /// <z...@g...com>
    napisał(a):

    > Witam !
    >
    > Dom nowy oddany do użytku w maju 2011 :). Budowa rozpoczęła się we
    > wrześniu 2010.
    I tu masz odpowiedź budowa zaczęta późno, woda budowlana zostałą w murach
    potem zamknąłeś dom i wykańczałeś i też nie miała kiedy wyjść,
    niestety tak się kończy szybkie budowanie.
    Niech twój przypadek będzie przestrogą dla innych, że dom musi
    pozbyć się wody budowlanej najlepiej sam np stojąc otwarty przez całą zimę,
    twój nie miał kiedy. Teraz musisz za to zapłacić i to sporo, osuszacze,
    mocne grzanie i wietrzenie, oj klepnie cię to po kieszeni.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2011-09-28 20:02:49
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >twój nie miał kiedy. Teraz musisz za to zapłacić i to sporo, osuszacze,
    >mocne grzanie i wietrzenie, oj klepnie cię to po kieszeni.

    Po pierwsze nie ja budowałem ...

    Mi dom budował developer i oddal w stanie developerskim. Umowa podpisana w
    czerwcu , prace rozpoczęli sierpień/wrzesień a dom oddali mi pod koniec maja
    Ja mocno przeciągalem odbiór domu , bo najpierw musiałem znaleźć klienta na
    swoje mieszkanie :)
    Zależało mi aby "przezimował " i sobie abywylewki i itd spokojnie wyschly a
    dom spokojnie "osiadł" ...
    Uważam że u mnie dom miał sporo czasu (w październiku/listopadziebyły
    robione tynki i wylewki) na podeschniecie ...

    Mój znajomy zamówił dom u konkurencyjnego developera i budowa jego domu
    rozpoczeła się we wrześniu a na 15 grudnia ma być gotowy i to w stanie pod
    klucz ...

    Mój developer też oddaje domy po około 4-5 miesiącach w moim przypadku
    czekał dlużej bo mi nie zależało na "czasie" ...

  • 16. Data: 2011-09-28 21:28:53
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tornad" <w...@a...com> napisał w wiadomości
    > Reakcje chemiczne wiazania tynkow na scianach i zaprawy sa endotermiczne; one
    > pobieraja z otoczenia cieplo.

    Tos mnie zabił - daje sobie lape uciąc ze wiazanie betonu i zapraw wapiennych
    związane jest z wydzielaniem ciepła a nie odwrotnie.... Moze temperatura spada przy
    okazji własnie parowania tej wody co nie związała?

    b.

  • 17. Data: 2011-09-28 23:40:21
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

> [...]

    wapiennych związane jest z wydzielaniem ciepła a nie odwrotnie.... Moze
    temperatura spada przy okazji własnie parowania tej wody co nie związała?

    Nie, jeszcze zyjesz skoro piszesz. Nie chce Cie dobic wiec wyjasniam.
    Reakcja karbonizacji wodorotlenku wapnia (tak sie to poprawnie naukowo
    nazywa) jest reakcja obojetna z lekkim przegieciem w kierunku endotermicznej.
    Natomiast wiazanie cementu powoduje wydzielenie sie juz zauwazalnej ilosci
    ciepla.
    Ale w praktyce moze byc tak, ze w czasie tej reakcji z dwutlenkiem wegla
    wydziela sie woda. I ona migrujac porami materialu paruje i stad odczucie
    zimna sciany. No bo woda przy parowaniu pobiera duuuzo ciepla. Zatem jeszcze
    jeden kwiatek do korzucha, ze sciany nie wysychaja lecz wiaza. Nie dosc, ze
    nie wysychaja to jeszcze w czasie tego wiaznia wydzielaja wode. Czas tej
    reakcji zalezy do wielu czynnikow i jest bardzo trudny do okreslenia.
    Starzy ludzie powiadali, ze wapno w scianach wiaze do kilku lat nawet.
    Na tej podstawie kazdy powinien w miare mozliwosci tak zaplanowac budowe aby
    na to wiazanie tynkow bylo ze dwa miesiace przy wysokiej pemperaturze rzedu 20
    stopni.
    Takie sciany wyschna; szczegolnie w narozach gdzie wiaznie trwa najdluzej
    winny byc suche. Widac to po kolorze i czuc w dotyku. Ale i tak bym ich na
    hura nie malowal, niech sobie jeszcze pooddychaja tym dwutlenkiem czadu.
    Znalazlem pozyteczna strone na temat wapna, ktorej przegladniecie poszerza
    konieczna wiedze.

    http://www.wapno-info.pl/_files/98c45cd82ec4dcaa0758
    ff2a6a52f2e1.pdf

    Pzdr.
    Tornad

  • 18. Data: 2011-09-29 00:40:58
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Tornad" <w...@a...com> wrote in message

> [...]
    > Znalazlem pozyteczna strone na temat wapna, ktorej przegladniecie poszerza

    Czyli gdyby wpuścić do uszczelnionego pokoju rurę spalinową z małego piecyka
    gazowego to byśmy tam mieli 14% CO2 14% H2O 4% O2 i reszta to N2.
    Myślisz, że bu coś taka kuracja pomagała ?

  • 19. Data: 2011-09-29 03:41:55
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

> [...]

    > gazowego to byśmy tam mieli 14% CO2 14% H2O 4% O2 i reszta to N2.

    > Myślisz, że by coś taka kuracja pomagała ?

    Praktycznie nie probowalem. Z tego co wiem i w madrych ksiazkach pisza, to
    nie. Za duzo wody. Nie dosc, ze woda powstajaca w reakcji wiazania wapna
    bedzie sciany zawilgacac to jeszcze jej doprowadzimy razem ze spalinami
    kilkakrotnie wiecej. Ona chyba bedzie wrecz sciekac po scianach i w ten sposob
    zamykac pory, kapilary, ktorymi powietrze musi sie do zaprawy dostac. Co
    prawda dwutlenek wegla w wodzie sie rozpuszcza ale bedzie go w niej o wiele za
    malo.
    W sumie nie ma co kombinowac, juz lepszy bylby stary syfon na naboje lub
    lepiej wypozyczona czy kupiona w rozlewni wod butla z CO2, plus odwilgacacz
    pracujacy na zasadzie otwartej lodowki. On odbierze nadmiar wody ze scian a w
    dodatku lagodnie ogrzeje pomieszczenie. Gaz nalezy otworzyc ciut ciut byle
    tylko bardzo powoli uchodzil. powiedzmy litr na minute lub jeszcze mniej. To
    powinno stworzyc idealne warunki do wiazania zapraw na bazie wapna. Niech to
    ktos wyprobuje, szacuje, ze taki zestaw moze skrocic czas wiazania w
    porownaniu z naturalnym, nawet kilkakrotnie.
    Tornad

  • 20. Data: 2011-09-29 09:58:47
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 29 Wrz, 01:40, "Tornad" <w...@a...com> wrote:

    > http://www.wapno-info.pl/_files/98c45cd82ec4dcaa0758
    ff2a6a52f2e1.pdf

    A beton uzyskuje max. wytrzymałość coś po ok 35 latach :)