  • 31. Data: 2017-05-10 12:13:34
    Temat: Re: Włączyłem ogrzewanie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 May 2017 08:27:10 +0200, GreDi napisał(a):

    > 1* w domu mam mieć zawsze 23*C (w nocy 22*C)

    W dzień OK, ale w nocy bym się wściekł. 17-18 stopni to optimum.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 32. Data: 2017-05-10 12:24:22
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 10 maja 2017 10:33:56 UTC+2 użytkownik Tornad napisał:

    > O tak. Wiem to od rosyjskich hakerow, którzy zhakowali korespondencje pomiędzy
    > nauofcami- ociplaczami. Jeden napisał do drugiego; nie martw się, podwyższy
    > się temperture oceanow o 0.15 stopnie i już trend rosnący bedzie zachowany.

    http://naukaoklimacie.pl/fakty-i-mity/mit-ujawniona-
    korespondencja-pomiedzy-klimatologami-dowodzi-spisku
    -17

    Jeśli Trump może być odporny na fakty to nic na to nie poradzimy.

    > Może nie być a może być. Tyle, ze nie za bardzo sprawdzają się prognozy
    > ocieplaczy za wyjątkiem jednej.

    Nie wszystko da się dobrze przewidzieć. Arktyka topnieje szybciej niż w raporcie
    IPCC. Są różne sprzężenia zwrotne które ciężko oszacować.

    > Mialy się już stopic lody arktyczne, poziom wody miał się podnieść o 6 metrow,
    > miasta portowe lazcnie z Nowym Jorkiem miało pozalewac. A tu nic. Od 30 lat Poziom
    morza się nie zmienil i Holandii nie zalalo.

    "już"? Daj źródło.

    > Owszem może dojść do czasowego stopnienia lodow arktycznych ale za to lody
    > antarktyczne przyrosną. Antarktyda ze swoja 2-3 km pokrywa lodowa nie ma
    > zamiaru się topic. Tam lod ma ponad milion lat. Od dolu się topi od gory go
    > po 2 cm przyrasta, taka lodowa rownowaga trwa i nic na to nie poradzimy.

    http://naukaoklimacie.pl/fakty-i-mity/mit-na-antarkt
    ydzie-przybywa-lodu-23

    > Jedynie te migracje ludności z południa na polnoc się sprawdzily. Ale to wcale
    > nie ze wzgledu na globalne ocieplenie tylko globalna polityke poparta
    > napuszczaniem jednych obywateli na drugich. Za takie majdany i isisy ktoś musi
    > zaplacic i na to banki pieniędzy nie zaluja. Być może z tych pieniędzy na
    > zapobieganie skutkow globalnego ocieplenia.

    plus susze

  • 33. Data: 2017-05-10 12:28:43
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 10 maja 2017 10:52:59 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
    > Użytkownik <w...@a...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > przygotowywane przez Rosje do obrony tej Arktyki.
    > Nam to nie grozi. Najwyzej sami zostaniemy zaanektowani przez kilka
    > mocarstw. I to niezaleznie od tego czy to ociplenie będzie czy nie. A jak
    > nie będzie to chłopcy telewizorowcy szybko udowodnia, ze to oziębienie
    > powstalo wskutek globalnego ocieplenia.
    > =======================================
    > Ja uważam, że nie chodzi o to, że jest (nie ma) globalnego ocieplenia.
    > Jednak wiele dowodów wskazuje, że jest. Chodzi tylko o iną tezę: za globalne
    > ocieplenie odpowiada człowiek. A tego w żadnym razie udowodnić się nie da.

    http://naukaoklimacie.pl/fakty-i-mity/mit-nie-ma-emp
    irycznych-dowodow-na-antropogenicznosc-globalnego-oc
    ieplenia-41

    > Ba! Wręcz przeciwnie- kilkanaście lat temu miała miejsce erupcja wulkanu w
    > Chile, który wypuścił do atmosfery więcej freonu, niż wyprodukowała go
    > ludzkość. Powinniśmy po prostu starać się rzetelnie wyjasnić sobie to
    > zjawisko i jego konsekwencje. Natomiast w żadnym razie nie próbować
    > ingenrować w przyrodę.

    http://naukaoklimacie.pl/fakty-i-mity/mit-wulkany-em
    ituja-wiecej-dwutlenku-wegla-niz-czlowiek-58

  • 34. Data: 2017-05-10 13:16:35
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 10 maja 2017 11:27:37 UTC+2 użytkownik Tornad napisał:
    > Na tym watku przeczytałem myśl Qenta.
    > Z wiara w globalne ocieplenie jest podobnie jak z wiara w Boga. Z tym, ze wierni w
    Boga nas nie okradają.

    Wiara dotyczy rzeczy niesprawdzalnych. Tutaj mamy raczej:
    Z wiarą w globalne ocieplenie jest jak z wiarą w kulistość Ziemi. Z tym że kulowiercy
    nas nie okłamują.

    > Wysocy Kaplani Zakonu Ocieplaczy Bosych maja na podoreziu setki linkow,
    "niepodważalnych" dowodow, ze to ocieplenie to jest sprawa antropogebiczna czy cos w
    tym guście. Kazdej nowej teorii towarzayszy wiele nowoslowia.
    > Oni powoluja się na najnowsze podreczniki i artykuly, z tym, ze te sa pisane na
    zamówienie. czyli opłacane.
    > Mylisz się, ze ktoś samotny może cos w tej materii sprawdzić. Sprobuj zdobyc
    chociażby archiwalne dane z pomiarow temperatury w Polsce to się zdziwisz. MUsisz
    uzasadnić na co te pomiary sa potrzebne i slono za nie zaplacic.

    Kurcze, jak z kulistością ziemi - widziałem jedynie fotki (sfabrykowane?) z kosmosu.
    Na własną rakietę mnie nie stać.

    [ ciach wykład "wiarygodność nauki" ]

    Kolego Tornad - co by Cie przekonało do zmiany zdania?

    Mnie przekonują dobre, trzymające się kupy argumenty. Plus konsensus naukowy.
    Lata temu miałem pogląd że GO jest szwindlem, chciałem ten szwindel bliżej poznać i
    kurcze mój pogląd poległ. Szkoda, bo wolałem oszustwo :(

    pozdrówka

  • 35. Data: 2017-05-10 13:47:34
    Od: quent <x...@x...com>

    ?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 36. Data: 2017-05-10 13:49:57
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 10.05.2017 12:13, Maciek wrote:
    > W dzień OK, ale w nocy bym się wściekł. 17-18 stopni to optimum.

    To jest nie realne. Chodzi mi spadek temperatury z 23 do 18. w okresie
    nocnym, a później powrót do dziennej temperatury.

    Prawda jest taka, że w nocy obecnie mam grzanie wyłączone. Bo już nie
    pamiętam jak ten warunek wyglądał. bo jest powyżej -5*C.
    I to chyba default był.

    Muszę się przyznać, że kiedyś próbowałem zbić temperaturę dzienną z 23
    do 22*C, tak po cichaczu, bez powiadamiania domowników.
    To wszystkie domowniczki, zaczęły chodzić w swetrach i polarach, a dla
    mnie było bardziej komfortowo.

    --
    GreDi

  • 37. Data: 2017-05-10 13:55:18
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.05.2017 13:49, GreDi wrote:

> [...]
    > do 22*C, tak po cichaczu, bez powiadamiania domowników.
    > To wszystkie domowniczki, zaczęły chodzić w swetrach i polarach, a dla

    U mnie jest spora bezwładność cieplna. Zbić zimą kilka stopni to z dobę
    potrzebuję.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 38. Data: 2017-05-10 14:01:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 10-May-17 13:49, GreDi wrote:
    > To jest nie realne. Chodzi mi spadek temperatury z 23 do 18. w okresie
    > nocnym, a później powrót do dziennej temperatury.

    No ale przecież *w domach* między innymi po to rozdziela się
    funkcjonalność pomieszczeń, ażeby nie cudować z obniżaniem/podwyższaniem
    temperatury na noc/dzień.

    Piotrek

  • 39. Data: 2017-05-10 14:14:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 May 2017 13:55:18 +0200, quent napisał(a):

    > U mnie jest spora bezwładność cieplna. Zbić zimą kilka stopni to z dobę
    > potrzebuję.

    Nie wiem z czego wy te domy macie, chyba że to przez podłogówki.
    U mnie w zimie dom sam z siebie temperatury nie trzyma, gdybym wyłączył
    kocioł podczas mrozów, to po kilku godzinach miałbym 16 st.
    A jak chcę szybko achłodzić, to otwieram okna...

    Porotherm gruby, 15 cm styro.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 40. Data: 2017-05-10 14:30:43
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.05.2017 14:14, Maciek wrote:

> [...]
    > kocioł podczas mrozów, to po kilku godzinach miałbym 16 st.
    > A jak chcę szybko achłodzić, to otwieram okna...

    Podłogówka... rekuperacja...

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info