eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWodomierz ze zdejmowanymi trybami, ze sprzęgiem magnetycznym › Re: Wodomierz ze zdejmowanymi trybami, ze sprzęgiem magnetycznym
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wodomierz ze zdejmowanymi trybami, ze sprzęgiem magnetycznym
    Date: Sat, 10 Aug 2019 21:41:46 +0200

    On 10/08/2019 20:09, Budyń wrote:
    > przepływ jest stały, nie potrzeba go mierzyć online.

    Nie. Znowu muszę wyjaśnić głębiej. Problem w tym że solary czasem nie
    ładują tak samo zbiornika c.w.u. Dzień taki sam, nasłonecznienie takie
    samo a czasem dupa, woda letnia i nikt nie wie dlaczego, firma co to
    zamontowała nie istnieje, inni się nie tykają co nie ich i oferują
    wymianę całości bo nie ogarniają jak to jest zrobione i nie biorą
    gwarancji za cudzą robotę. Problem narasta od 2 lat.

    Podejrzewam pompę. W tym celu chce sprawdzić jakie ma przepływy. To
    jednak przypadek raz na nascie dni. Cięzko to złapać na żywo, musze
    rejestrować czy działa stabilnie. Do samej pompy łatwego dostępu nie ma,
    mam do wyboru wybijać dzirę w ścianie albo rozbierać połowę instalacji
    c.o. bo monter uznał że najlepiej nigdy jej nie wymieniać. Pomiar prądu,
    który mi przyszedł do głowy przećwiczyłem na własnej pompie c.o. kiedy
    się psuła. Prąd bym mniej więcej taki sam jak pompowała i jak wpadała w
    wibracje z powodu uszkodzenia łożyska, więc nie da się tym sposobem
    wiele zaobserwować a róznica w przepływie była około trzykrotna.

    Dodatkowo właściciel twierdzi że jak działa to działa znacznie gorzej.
    Chce sprawdzić jaka moc leci z solarów do zbiornika, może to coś jednak
    z samymi solarami, coś się przytyka czy może jakiś problem z powietrzem,
    paprochami czy wytrąceniami z czegokolwiek co w rurach jest.

    I jeszcze dodatkowo jeśli problemów nie będzie może zostanie na stałe
    jako bajer. Dlatego nie chcę robić prowizorki aby po chwili robić
    jeszcze razy tylko lepiej.

    Ogólnie to problem z gatunku jak zdiagnozować coś nie mając własciwych
    narzędzi. Zanim ktoś zrobi dzurę w ścanie lub zdemoluje c.w.u. warto by
    było choć orientacyjnie wiedzieć czy warto.

    > aha, z zenkiem sie nie boksuj, nie ma sensu

    Czasami robienie rzeczy bez sensu ma sens, to takie hodowanie trola. Ten
    akuratnie jedyny w swoim rodzaju i troche szkoda nie dokarmiać.