  • Data: 2018-08-07 10:46:22
    Temat: Re: Wprowadzenie wody do budynku
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-08-06 o 16:24, Maciek pisze:
    > Witam
    >
    > Wymieniam sobie przyłącze wodne w domku letniskowym ROD. Do tej pory
    > była tam stara i już skorodowana rura stalowa. Wymyśliłem sobie, że
    > wymienię ją na PE (niebieską). Czytam różne fora i ludzie piszą, że
    > złączki g* warte i żeby wprowadzać w jednym odcinku. Ale to cholerstwo
    > się przecież słabo wygina, więc jak niby mam nią przejść pod, albo przez
    > fundament i wylądować na ścianie (najlepiej na tej, przez którą
    > przechodzę), bez użycia kolanka 90 stopni??? Jakieś pomysły, czy nie
    > chrzanić się i założyć kolanko?

    Normalnie tak jak jest u większości ludzi w domach.

    Kopiesz dół w budynku o głębokości 1,5-1,7m. i na takiej głębokości
    wychodzisz na zewnątrz pod fundamentem. Wyginasz rurę delikatnie po
    łuku. Złączek nie montuj w ziemi, bo one potrafią puszczać. Złączki
    montuje się tylko na wierzchu lub w studzienkach, które możesz
    skontrolować.

    Użyj rury 25 lub 32 Niektórych czasami wali nieźle w dekiel i pchają się
    w rury 40 i większe.

    Jeżeli musisz dać kolanka to zaproś kogoś, kto ma zgrzewarkę
    elektrooporową niech Ci zgrzeje kolanka. Ale mimo wszystko lepiej jest
    jak rura poprowadzona jest w jednym odcinku.