  • 1. Data: 2018-08-06 16:24:26
    Temat: Wprowadzenie wody do budynku
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Wymieniam sobie przyłącze wodne w domku letniskowym ROD. Do tej pory
    była tam stara i już skorodowana rura stalowa. Wymyśliłem sobie, że
    wymienię ją na PE (niebieską). Czytam różne fora i ludzie piszą, że
    złączki g* warte i żeby wprowadzać w jednym odcinku. Ale to cholerstwo
    się przecież słabo wygina, więc jak niby mam nią przejść pod, albo przez
    fundament i wylądować na ścianie (najlepiej na tej, przez którą
    przechodzę), bez użycia kolanka 90 stopni??? Jakieś pomysły, czy nie
    chrzanić się i założyć kolanko?

    Maciek

  • 2. Data: 2018-08-06 16:35:49
    Temat: Re: Wprowadzenie wody do budynku
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 06.08.2018 o 16:24, Maciek pisze:
> [...]
    > fundament i wylądować na ścianie (najlepiej na tej, przez którą
    > przechodzę), bez użycia kolanka 90 stopni??? Jakieś pomysły, czy nie

    Użyj dwóch kolanek 45 albo jeszcze lepiej 3x30, żeby kąt był łagodny to
    wejdzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2018-08-06 16:36:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 sierpnia 2018 16:24:27 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > przechodzę), bez użycia kolanka 90 stopni??? Jakieś pomysły, czy nie
    > chrzanić się i założyć kolanko?

    Ja kopałem dziurę pod fundamentem, PE32 chyba tam poszła, nie było
    problemu ze zrobieniem łuku. Tak czy siak póki co woda mi cieknie
    z kranu a już ze 130m3 przeleciało :>

    L.

  • 4. Data: 2018-08-06 16:42:08
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Użyj dwóch kolanek 45 albo jeszcze lepiej 3x30, żeby kąt był łagodny to
    > wejdzieZgaduję, że chodzi Ci, żeby zrobić rurę osłonową z kilku kolanek np.
    kanalizacyjnych i przez to przepchać rurę PE?

    Maciek

  • 5. Data: 2018-08-06 16:50:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 06.08.2018 o 16:42, Maciek pisze:
    > Zgaduję, że chodzi Ci, żeby zrobić rurę osłonową z kilku kolanek np.
    > kanalizacyjnych i przez to przepchać rurę PE?

    Tak. Gołej rury przecież i tak nie chciałeś przepychać pod fundamentem? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2018-08-06 17:04:10
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Tak. Gołej rury przecież i tak nie chciałeś przepychać pod fundamentem? ;-)
    No niby tak, choć raczej myślałem o przebiciu się przez fundament i
    przepuszczenia rury w jakiejś piankowej osłonie :-) Ale kanalizacyjna
    też może być, tylko to pewnie 110 musi być, żeby się taką PE25-32 bez
    problemu przepchać?

    Maciek

  • 7. Data: 2018-08-06 17:52:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 sierpnia 2018 16:50:58 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:
    > Tak. Gołej rury przecież i tak nie chciałeś przepychać pod fundamentem? ;-)

    A niby dlaczego? W ziemi goła leży i jakoś żyje, to czemu pod
    fundamentem miałaby mieć gorzej?

    L.

  • 8. Data: 2018-08-06 19:36:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 06.08.2018 o 17:04, Maciek pisze:
> [...]
    > przepuszczenia rury w jakiejś piankowej osłonie:-) Ale kanalizacyjna
    > też może być, tylko to pewnie 110 musi być, żeby się taką PE25-32 bez

    Musi, nie musi. Zrób tak żeby Ci wygodnie było. Rura jest gładka w
    środku i w razie czego, odkopujesz przy ścianie, wyciągasz i wkładasz
    nową albo przewód prowadzisz.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2018-08-06 20:51:43
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    Rurę kładziesz półtora metra pod poziomem gruntu. No, niechby metr dwadzieścia .
    Przejściówkę i zasuwę masz nasz podłogą. Noto jeśli nie dasz na odległości 150 cm
    zrobić łuku 90 stopni
    . to jednak weź kogoś kumatego.
    Jednak POD PODŁOGĄ NIE ROBI SIĘ ŻADNYCH ZŁĄCZEK! I kropka. Natomiast wskazane jest
    wsadzenie odcinka pod podłogą, a przez fundament nawet konieczne wetknięcie rury w
    peszla czy lepiej w arota.
    Pozdro.abomito

  • 10. Data: 2018-08-06 21:45:40
    Od: l...@g...com

    Przed zasypaniem zrób próbę ciśnieniową, cholerstwo potrafi pęknąć, nawet te na PN16