    From: "E." <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.rec.kuchnia
    Subject: Re: Wybielac ale CZYM - bo duzo roznego do wybielania
    Date: Tue, 07 Sep 2010 18:08:00 +0200

    sam jestem pisze:

    > Czego użyć do wybielania:
    > - białych szarzejących i ciemniejących ręczników (grube frotte), piorę
    > je 90°

    Najlepiej wygotowac jednak w garze w proszku z dodatkiem białego vanisha.

    > - koszul białych kiedyś, co je można prać w 60°
    > - koszul białych kiedyś, co to na metce mają 40°
    > - koszul ze "stretchem", takich rozciagających się, bo te piorę na
    > wszelki wypadek niezniszczenia w 30°

    Wszystkie powyższe prać oddzielnie.
    Tzn. śnieżnobiałe oddzielnie od tych z wzorkami itp. Do każdego prania
    miarkę białego vanisha.

    > - ręczniki "scierowe" kuchenne (pewnie bawełna), też je prawie gotuję na
    > 90°

    Jak ręczniki - wrzuć do gara i wygotuj.

    > A może to kwestia proszku? Jakich użyć by białe było białe?

    Przede wszystkim to kwestia segregowania prania. Białe to białe, reszta
    to "białe" ale z kropkami, paskami, aplikacjami, błękitne itp. niefarbujące.
    Od lat tak segreguję i białe koszule, koszulki tudzież bielizna są białe
    jak nowe.

    > Używam żelu Persil GelSensitive oryginał z niemiec (od 20 do 95°), Vizir
    > do koloru oraz Vizir do białego (30-90°) konfekcjonowane w PL.

    Ja używam różnych, co to je z Niemiec od czasu do czasu przywiozę.

    E.