    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wybór alarmu
    Date: Mon, 6 Sep 2010 10:17:13 +0200

    news:dbo7namzkte6$.mrntn0mfa7i2$.dlg@40tude.net...

    > Amator taki jak ja na pewno nie zamontuje sobie ani nikomu alarmu - alarm
    > to bezsensowne wydawanie kasy. Jak też i ochrona. Zdanie na temat
    > skuteczności alarmow i firm ochroniarskich już mam wyrobione.

    I tu masz pełną rację, ze jest to tylko i wyłącznie Twoje zdanie. Szkoda
    tylko, że tak błędne i całkiem odmienne od tego co pokazuje rzeczywistość.
    Moje doświadczenia są całkowicie odmienne i bliższe prawdy. Nie dlatego, że
    zarabiam projektując i montując systemy alarmowe, ale dlatego, że
    zamontowane przeze mnie systemy już wielokrotnie udaremniły poczynania
    rabusiów i świadczą o tym, że jesteś w błędzie. Wyrobiłeś sobie złe
    przekonania na podstawie jednego, jedynego systemu alarmowego i to jeszcze
    źle zaprojektowanego i źle użytkowanego, który wywołuje fałszywe alarmy
    czyniąc, że system ten staje się bezużyteczny. Dobrze zaprojektowany i
    wykonany system alarmowy uruchamia się tylko i wyłącznie wtedy, kiedy trzeba
    i powiadama sąsiadów, właściciela oraz firmę ochroniarską tylko wtedy, kiedy
    trzeba. Tylko wtedy system taki jest użyteczny i skuteczny. W innym
    przypadku, kiedy alarm wyje bez powodu (takim jak Ty opisałeś) po prostu
    faktycznie szkoda pieniędzy. Ale pamiętaj, ze takie systuacje nie są
    normalne i są dowodem na to, że systemami powinni się zajmować
    profesjonaliści, a nie amatorzy.
    Co zaś ubezpieczenia to także jesteś w błędzie, ponieważ każde TU kalkuluje
    ryzyko i stawia warunki. Jeżeli klient nie jest w stanie ich spełnić to po
    prostu TU nie zawrze ubezpieczenia lub też opłacane składki przez
    ubezpieczonego nie dość, ze są wysokie to jeszcze są to "wyrzucone pieniądze
    w błoto", gdyż w razie włamania ubezpieczony nie dostanie nawet "złamanego
    grosza".