  • 1. Data: 2009-05-07 06:02:07
    Temat: Wybor spawarki transforamtorowej
    Od: "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online" <m...@g...com>

    Witajcie,

    Do tej pory rozne elementy spawalem u znajomych, ale chcialbym sie
    uniezaleznic.

    Glownie sa to mocowania do anten - maszty oraz stalowe wandaloodporne
    obudowy.

    Na migomat mnie na razie niestety nie stac, stad wybor padl na spawarke
    transformatorowa.

    Czy mozecie doradzic, ktory model wybrac.

    http://allegro.pl/item622960330_spawarka_transformat
    orowa_300_a_300a_35_ele_gratis.html
    http://allegro.pl/item618285828_spawarka_transformat
    orowa_300_a_super_zestaw.html

    Ewentualnie cos innego do 400 zl brutto.

    Dziekuje,
    Mikolaj

  • 2. Data: 2009-05-07 07:19:45
    Temat: Re: Wybor spawarki transforamtorowej
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Dołóż 200 i kup inwerterową, no chyba, że robisz klatę i biceps a
    oszczędzasz na siłowni ;-)
    Poza tym różnica w łatwości i jakości spawania ogromna.
    Jacek

  • 3. Data: 2009-05-07 07:23:12
    Od: "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online" <m...@g...com>

    Jacek pisze:
    > Dołóż 200 i kup inwerterową, no chyba, że robisz klatę i biceps a
    > oszczędzasz na siłowni ;-)

    Akurat waga tutaj dla mnie nie jest problemem, bo raz ze spore chlopisko
    ze mnie, a dwa, ze raczej nie przewiduje spawania na miejscu.

    > Poza tym różnica w łatwości i jakości spawania ogromna.

    Rozwin prosze.

    M.

  • 4. Data: 2009-05-07 07:30:46
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    W transformatorowej spawasz prądem zmiennym 50 Hz. W inwerterowej jest prąd
    stały (wyprostowany - kilknanaście kHz), łuk zapala się latwo, jest
    stabilny, mniej pryska, nawet początkujący spawacz zauważy róznicę po
    pierwszych sekundach.
    Nie wierzysz? Spróbuj u kogoś, kto ma inwerterową.
    Poza tym pobór pradu z sieci ma mniejszy i łatwo sie reguluje - zamiast
    kręcić kółkiem (skala pokazuje co innego a prąd spawania co innego) masz
    potencjometr. Co do wagi to weź pod uwagę, że nie przewidujesz spawania "na
    miejscu" a to nie znaczy, że NIGDY nie będziesz musiał spawarki nosić,
    chocby do samochodu i z powrotem.
    Jacek

  • 5. Data: 2009-05-07 07:37:21
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Akurat waga tutaj dla mnie nie jest problemem, bo raz ze spore chlopisko
    > ze mnie, a dwa, ze raczej nie przewiduje spawania na miejscu.

    Tym bardziej to co wozisz i nosisz powinno byc lekkie.

    pozdrawiam
    pluton

  • 6. Data: 2009-05-07 07:51:21
    Od: "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online" <m...@g...com>

    Jacek pisze:
> [...]
    > Poza tym pobór pradu z sieci ma mniejszy i łatwo sie reguluje - zamiast
    > kręcić kółkiem (skala pokazuje co innego a prąd spawania co innego) masz

    Hm.... no dobrze, przekonujesz mnie, ale .... gdzie znajde drozsza o 200
    zl a godna uwagi?
    Martwi mnie troche ta elektronika. W transformatorowej raczej nie ma sie
    co zepsuc, czyz nie ?:)

    A jak sie ma inwertorowa do migomatu? Bo z tego co wyszukalem, to w tej
    inwertorowej mozna spawac koncowka z oslona i jakas elektroda
    wolframowa? Tylko nie rozumiem jak to spawanie dziala, skoro nie ma
    podawania drutu?

    > potencjometr. Co do wagi to weź pod uwagę, że nie przewidujesz spawania "na
    > miejscu" a to nie znaczy, że NIGDY nie będziesz musiał spawarki nosić,
    > chocby do samochodu i z powrotem.

    Ostatnio spawalem taka transformatorowa na dachu 2 konternerow ulozonych
    jeden na 2. Bez wiekszego problemu wciagnalem ja na linie ;)

    M.

  • 7. Data: 2009-05-07 08:08:49
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    3 pierwsze z brzegu linki ewentualnie Castorama

    http://allegro.pl/item625050361_profesjonalny_inwert
    er_stahlmann_ceo1800r_promocja.html
    http://allegro.pl/item627081910_okazja_spawarka_inwe
    rterowa_pirotec_sim_131_1.html
    http://allegro.pl/item621318186_spawarka_inwertorowa
    _inwerter_inwertor_125a.html

  • 8. Data: 2009-05-07 09:53:02
    Od: "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online" <m...@g...com>

    Jacek pisze:
    > 3 pierwsze z brzegu linki ewentualnie Castorama

> [...]
    A ta?

    http://www.allegro.pl/item621109956_inwerter_spawaln
    iczy_flora_tig_100s_nowa_fv_gw.html

    M.

  • 9. Data: 2009-05-07 14:29:29
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Też może być.
    IMO wszystkie w środku będą podobne a jedynie róznią się obudowa i marką.
    Osobiście mam Rockworth z Castoramy, tyle, że ciut mocniejszą, bo 160 A.
    Dałem bodajże 750 zł na promocji
    Jacek

  • 10. Data: 2009-05-07 20:37:36
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik ""Mikołaj Jopczyński, Tychy Online""
    <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > http://www.allegro.pl/item621109956_inwerter_spawaln
    iczy_flora_tig_100s_nowa_fv_gw.html

    Ta jest z zestawem do TIG'a (spawanie elektrodą wolframową).
    Prawdopodobnie bez tego zestawu były w Biedronce po ~350 PLN.
    Za tyle (>= 700 PLN) kupisz w Selgrosie Miga tej samej firmy
    (+ trzeba doliczyć reduktor + butlę).

    Pzdr

    JKK