  • 1. Data: 2023-11-12 16:04:52
    Temat: Wygląda ze lepiej już było
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.gramwzielone.pl/bez-kategorii/20164899/c
    ena-energii-od-prosumentow-coraz-nizsza
    https://www.gramwzielone.pl/trendy/20161145/godzinow
    e-rozliczanie-i-ujemne-ceny-energii-co-oznaczaja-dla
    -prosumentow
    https://www.gramwzielone.pl/energia-sloneczna/201606
    32/znowu-spadek-ceny-energii-od-prosumentow
    Czy będzie lepiej? Nie lepiej juz było. Takie tytuły a jeszcze partia która ma ok 160
    posłow nie zaczęła rzadzic.

  • 2. Data: 2023-11-12 16:47:18
    Temat: Re: Wygląda ze lepiej już było
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2023 o 16:04 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > Czy będzie lepiej? Nie lepiej juz było. Takie tytuły a jeszcze partia
    > która ma ok 160 posłow nie zaczęła rzadzic.

    Przecież od dwóch lat Ci tu piszemy, że jak nie jesteś starym prosumentem
    to przegrałeś.
    A ty biedaku codziennie szukasz w necie i żyjesz nadzieją...

    TG

  • 3. Data: 2023-11-12 17:11:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]

    > Czy będzie lepiej? Nie lepiej juz było. Takie tytuły a jeszcze partia
    > która ma ok 160 posłow nie zaczęła rzadzic.

    Przeoczyłem, że to post polityczny.
    To co powyżej to polityka PISU. Przecież na razie wygrał PIS i prezydent
    desygnował Morawieckiego na nowego premiera.
    Nawet jak im się nie uda (PISowi, stworzyć większości) to skutki decyzji
    obecnego rządu będziemy odczuwali tak gdzieś do połowy lub końca
    przyszłego roku.
    Wszelkie takie niusy idą dalej na konto PISU.
    Jak chcesz założyć PV to im podziękuj za to, że to się teraz nikomu nie
    opłaca.

    TG

  • 4. Data: 2023-11-12 19:00:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 12 listopada 2023 o 17:11:13 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Wszelkie takie niusy idą dalej na konto PISU.
    > Jak chcesz założyć PV to im podziękuj za to, że to się teraz nikomu nie

    Politycznie by było jak bym miesiac temu pisał ze tylko partia rozowa muszelka zrobi
    ze fotowoltaika była opłacalna. Teraz jest juz pozamiatane. Jest taka mozliwosc ze
    jeszcze w tym roku KO stworzy rzad. Jak to ludzkie pany to cofna zła decyzję PiSu
    dotycząca sposobu rozliczania indywidualnej fotowoltaiki. Doświadczenie mi mówi ze
    jesli cos zmienia to przerobi magazynujących prąd w sieci na sprzedawców prądu po
    cenach godzinowych. Inna sprawa to opłacalność. Spytałem Googla jakie jest w Polsce
    nasłonecznienie. Odpowiedział ze w imię ojca i syna i ducha Świętego u niego wszyscy
    zdrowi czego i mnie syczy i ze godzin ze słoncem jest 1600. Te 1600 godzin jest w
    letniej czesci rownonocy czyli wtedy gdy słońce swieci dłuzej niz 12 godzin. Wtedy
    też sa najlepsze uzyski. Można by wręcz stwierdzić ze w czasie letniej czesci
    rownonocy powstaje z 85% pradu z fotowoltaiki. Oczywiście z mniejsza efektywnoscia
    niz by wynikało z ilości nasłonecznienia. Z nasłonecznienia wynika ze instalacja 1kW
    powinna dać 1600 kWh. A ledwo dyszy jak zrobi 1000 kWh. Na dodatek wszystkie pracują
    i robia prąd w tym samym czasie i sieć odmawia współpracy bo rosnie w niej napięcie
    powyżej napięcia wyłaczenia falowników. Instalacji pomimo tego ze biznes robi się
    nieopłacalny cały czas przybywa co spowoduje ze zrobi się nieopłacalny. Teraz mamią
    głupich ludzi ze jedli kies akumulatory to dopiero się zarobi. Ale to gowno prawda.
    Jak widzisz pomimo niewielkiej politycznej kosmetycznej wstawki reszta to astronomia,
    fizyka, matematyka, psychologia.

  • 5. Data: 2023-11-12 19:34:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2023 o 19:00 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > dopiero się zarobi. Ale to gowno prawda. Jak widzisz pomimo niewielkiej
    > politycznej kosmetycznej wstawki reszta to astronomia, fizyka,

    Czyli doszedłeś do tych samych wniosków co ja Ci tu piszę od 4 lat.
    1. Akumulatory nie mają sensu.
    2. Jeśli PV to tylko na zasadach "prosumenta".
    3. Z instalacji 10kW będziesz miał 9-11MWh rocznie.

    TG

  • 6. Data: 2023-11-12 19:35:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2023 o 19:34 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Czyli doszedłeś do tych samych wniosków co ja Ci tu piszę od 4 lat.
    > 1. Akumulatory nie mają sensu.
    > 2. Jeśli PV to tylko na zasadach "prosumenta".
    > 3. Z instalacji 10kW będziesz miał 9-11MWh rocznie.

    Pkt 2 miało być:
    "Jeśli PV to tylko na zasadach "starego" prosumenta.

  • 7. Data: 2023-11-12 19:53:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

> [...]
    > lub końca przyszłego roku.
    > Wszelkie takie niusy idą dalej na konto PISU.
    > Jak chcesz założyć PV to im podziękuj za to, że to się teraz

    Zastanawiałem sie nad tym bo mysle czy mamie nie załozyc.
    Ceny pospadały, ponoc mozna załozyc instalacje 10kwp za 33tysiace.
    Odliczajac dotacje = 6tysiecy, odliczajac ulge termomodernizacyjna =
    jakies 3000 - wychodzi 24 tysiace.

    Zakladajac najbardziej pesymistycznie ze całosc energii bede wysyłał do
    sieci a odbierał po normalnych cenach, wychodzi ze roczny przychód =
    jakies 4 tysiace złotych.
    Czyli nawet wtedy zwrot nastepuje po 6 latach...
    Nie tak zle.
    A zakładam ze 20% autokonsumpcji powino wyjsc bez jakiegoś problemu
    czyli mielibysmy zysku 3200 + 2700 =~6000 co daje zwrot po 4 latach.

    Cos myle?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 8. Data: 2023-11-12 19:58:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 12 listopada 2023 o 19:35:56 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Pkt 2 miało być:
    > "Jeśli PV to tylko na zasadach "starego" prosumenta.
    Nawet jeśli nie c by siew materii fotowoltaiki nic nie działo to starych prosumentow
    będzie ubywało. Nowych w Polsce za juz tacy co im sporo lat z umowy ubyło a na
    starych zasadach umow nie będzie. Oczywiście scenariusz ze siła wiekszosci w
    głosowaniu sejm zdelegalizuje starego prosumenta tez jest nie tylko mozliwy ale i
    prawdopodobny. Mogą powodować dolegliwości typu podniesienie zgodnie z prawem
    napięcia w sieci zeby falowniki się wyłaczały. Z technicznego punktu widzenia jest to
    banalnie proste. Wystarczy na jakims obszarze podniesc napięcie na srednim napięciu.
    Z fizyki ci co się uczyli wiedza ze jest cos takiego jak przekładnia transformatora i
    podniesienie napięcia na pierwotnym czyli sredniego spowoduje podniesienie niskiego
    napięcia na wtornym. A od tego juz mały krok do tego ze jak ksiezyc wyjdzie zza chmur
    to się falowniki beda wyłaczały.

  • 9. Data: 2023-11-12 20:13:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2023 o 19:53 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

> [...]
    > A zakładam ze 20% autokonsumpcji powino wyjsc bez jakiegoś problemu
    > czyli mielibysmy zysku 3200 + 2700 =~6000 co daje zwrot po 4 latach.

    Nie mylisz, ale wszystko rozbija się o koszt instalacji.
    Jak dasz radę założyć PV za 3,3-4k za 1kWp to się nie ma co zastanawiać.

    TG

  • 10. Data: 2023-11-12 20:28:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2023 o 19:58 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > spowoduje podniesienie niskiego napięcia na wtornym. A od tego juz mały
    > krok do tego ze jak ksiezyc wyjdzie zza chmur to się falowniki beda

    To i tak wszystko jest bez znaczenia.
    W 2025 ma być już ostatni koniec świata.

    Twoje przepowiednie z początku tego roku były niestety znowu całkowicie
    chybione.
    Przypomnę tylko, że już tego lata miałem mieć wyłączany zdalnie falownik i
    zero produkcji.
    Na szczęście ja już niebawem wyjdę na swoje w PV. Obstawiam, że wszyscy
    (albo zdecydowana większość) "starych" prosumentów pod koniec 2024 też
    już będzie na zero.

    TG