  • 1. Data: 2009-08-07 08:21:24
    Temat: Wylewka samopoziomująca
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Będę kładł płytki w miejsce starej podłogi (wykładzina na płycie OSB).
    Podłoże jest pokryte lepikopodobnym klejem do parkietów na zimno (lata
    80-te) i mam do wyrównania ok 16 mm różnicy poziomów. Koszt jest dla mnie
    też istotny, bo w sumie objetość tej wylewki będzie ok 0,5 m sześć.
    Jaką wylewkę samopoziomującą byście polecali do tej grubości, bo każdy
    sprzedawca chwali swoje i juz zgłupiałem.

    Jacek

  • 2. Data: 2009-08-08 09:19:41
    Temat: Re: Wylewka samopoziomująca
    Od: "Maciej" <m...@w...wp.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jaką wylewkę samopoziomującą byście polecali do tej grubości, bo każdy
    > sprzedawca chwali swoje i juz zgłupiałem.

    Moim skromnym zdaniem to te 16mm nadrobisz klejem. będzie porządnie i na
    wieki. Kiedyś (ok 15lat temu) dałem wylewkę samopoziomującą pod płytki ok
    10mm. I jakieś 2 lata temu z podłogi zrobiło się tak jakby wylał wiadro wody
    na panele (odparzyło, i wywaliło do góry). Nie mam pojęcia dlaczego. Nie
    było żadnych czynników, które mogły to spowodować. Nie wydaje mi się, że
    produkt był marnej jakości bo wytrzymał dekadę! Od tej pory mam bardzo
    sceptyczne podejście do tego typu rozwiązań. Chyba, że samopoziomująca
    pójdzie pod wykładzinę albo panele.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2009-08-08 20:19:13
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > Jaką wylewkę samopoziomującą byście polecali do tej grubości, bo każdy
    > sprzedawca chwali swoje i juz zgłupiałem.

    No na klejach piszą, ile można dawać maksymalnie, no na takim Ceresit
    CM16-elastyczny, jest napisane, że nierówności do 5 mm można zniwelować tym
    klejem+ plus paca 10mm to daje jakieś 10 mm. Ja się za dużo da kleju to
    płytki mogą popękać, albo szkliwo na nich.
    Na płyty osb trza dać klej elesatyczny, lub superelastyczny.
    Nie wiem jak z wylewką samopozimoującą może też są elestatyczne musisz
    poszukać na stronach producentów chemi Mapei, Sopro, Ceresit i wiele wiele
    innych.

    Pozdrawiam Michał

  • 4. Data: 2009-08-10 11:50:38
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    W dużym skrócie im wylewka do grubszych warstw, tym tańsza.

    Co do kładzenia grubo kleju na wątpliwych podłożach polecam Atlas Plus, miałem tym
    niwelowany ujemny spadek na loggi rzędu do kilkunastu milimetrów.
    JaC

    -----