  • 21. Data: 2024-01-28 14:30:37
    Temat: Re: Wymiana złoża w zmiękczaczu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.01.2024 11:13, Janusz wrote:
    > A robi sie wam jeszcze osad w czajniku 'piasek'? bo u mnie tak mimo że
    > próbnik/tester już po jednej kropli jest róż a po drugiej zmienia kolor
    > z różu na zielony. Woda bez zmiękczacza zmienia kolor po 18 kroplach
    > czyli ma około 18dH.

    Ja mam 24 krople przed zmiękczaczem do "zielonego".

    Masz na myśli coś takiego? -
    https://i.ibb.co/Y2Fg72H/WP-20240128-12-18-57-Pro.jp

    U mnie on się nie robi w czajniku, a raczej na zewnątrz tam gdzie krople
    spływają podczas użytkowania. Ale napiszę szczerze, że tak wygląda
    6-letni czajnik nie czyszczony z zewnątrz.

    > Oczywiście ten 'piasek' nie powstaje tak szybko ale po miesiącu mam juz
    > dno białe, czajnik jest szklano stalowy więc widać doskonale.

    U mnie jest dużo żelaza w wodzie (dlatego m.in. mam to złoże
    wielofunkcyjne) i po ~2-3 miesiącach czajnik wygląda wewnątrz tak -
    https://i.ibb.co/RB0SbXC/WP-20240128-12-19-16-Pro.jp

    Ale wystarczy dwa razy zagotować wodę z kwaskiem i zmienia się w taki -
    https://i.ibb.co/NW0cCgF/WP-20240128-14-25-05-Pro.jp

    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2024-01-28 16:32:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ja mam 24 krople przed zmiękczaczem do "zielonego".
    >
    > Masz na myśli coś takiego? -
    > https://i.ibb.co/Y2Fg72H/WP-20240128-12-18-57-Pro.jp
    Tak miałem przez zmiękczaniem, teraz mam podobnie w środku.

    > U mnie on się nie robi w czajniku, a raczej na zewnątrz tam gdzie krople
    > spływają podczas użytkowania. Ale napiszę szczerze, że tak wygląda
    > 6-letni czajnik nie czyszczony z zewnątrz.
    To u mnie by była juz gruba warstwa kamienia, pamiętam jak zawory
    spłuczek czyściłem ile tam tego było i to tak co pół roku, teraz mam
    zmiękczacz rok i jak na razie jeszcze nie czyściłem ale sitka/otworki
    wylewek muszę tak raz na miesiąc przeoctować, bo głównie octem wszystko
    czyszczę.

    > U mnie jest dużo żelaza w wodzie (dlatego m.in. mam to złoże
    > wielofunkcyjne) i po ~2-3 miesiącach czajnik wygląda wewnątrz tak -
    > https://i.ibb.co/RB0SbXC/WP-20240128-12-19-16-Pro.jp
    Mam trochę żelaza w wodzie ale nie aż tyle co ty ale po roku filtr przed
    zmiękczaczem też jest cały czerwony, filtr gąbkowy 100um (właśnie muszę
    go zmienić).
    Za zmiękczaczem mam jeszcze filtr węglowy.

    > Ale wystarczy dwa razy zagotować wodę z kwaskiem i zmienia się w taki -
    > https://i.ibb.co/NW0cCgF/WP-20240128-14-25-05-Pro.jp

    No wiadomo :)

    --
    Janusz

  • 23. Data: 2024-01-28 16:37:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ja nie mam takie trybu, a mój zmiękczacz po prostu w standardzie się tak
    > zachowuje ;-)
    >
    > Tak chyba każdy ze "studnią" się zachowuje. Masz studnię (rurę pionową z
    > pływakiem) w zmiękczaczu?
    Tak, taka biała z boku. Jeszcze go za bardzo nie rozbierałem bo na
    gwarancji i działa, zobaczymy jak będzie dalej.

    > U mnie producent się mocno rozdrobnił:
    >
    > Gwarancja na obudowę i pokrywę górną - 10lat
    > Gwarancja na pływak i zawór sterujący - 5 lat
    > Gwarancja na elektronikę sterującą - 3 lata
    > Gwarancja na złoże Ecomix A - 10 lat

    Mój też, w aukcji co dałem linka wszystko jest, pisałem tylko o złożu bo
    reszta mniej istotna.

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2024-02-01 21:59:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Stwierdziłem że skoro się na tym nie znam to im mniej myślenia tym
    lepiej, trzeba działać. Cała operacja okazała się banalna, z pomocą żony
    w 1,5h było po wszystkim.

    Zdjęcie pokrywki i fotki wtyczek żeby potem było wiadomo gdzie podpiąć,
    ale w sumie szympans by sobie z tym poradził. Cewki zaworów AC więc
    nawet można podpiąć odwrotnie i będzie działać ;)

    https://zapodaj.net/plik-Kepg9Jby3R
    https://zapodaj.net/plik-EcxEemyAW9
    https://zapodaj.net/plik-6oP55Nck5X

    Potem zamknięcie bajpasa, nie wiem czy każdy klamot ma takie coś ale u
    mnie za pomocą dwóch wihajstrów można przekierować wodę obejściem i
    odkręcić całego złoma od wodociągu i odsunąć na bok.

    Myślałem że demontaż głowicy będzie trudny, ale wystarczy trzymać
    zbiornik żeby się nie kręcił i tyle, schodzi bez problemu

    https://zapodaj.net/plik-B8ae6YHX7f

    Później tylko wysysanko złoża razem z dolewaniem wody żeby lepiej szło

    https://zapodaj.net/plik-FSBl701OUm

    I to tyle, wsypać nowe, zakręcić, pozamykać i wio.

    L.

  • 25. Data: 2024-02-02 14:04:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.02.2024 21:59, Lisciasty wrote:
> [...]
    > mnie za pomocą dwóch wihajstrów można przekierować wodę obejściem i
    > odkręcić całego złoma od wodociągu i odsunąć na bok.

    Jego główne zadanie, to umożliwienie mieszania wody przed zmiękczeniem z
    wodą po zmiękczeniu. W razie awarii np. elektroniki woda i tak będzie
    się po prostu przelewać przez zmiękczacz. Bez tego bajpasa, też można
    wypiąć całość i wstawić po prostu wąż.

> [...]
    >
    > https://zapodaj.net/plik-FSBl701OUm
    >
    > I to tyle, wsypać nowe, zakręcić, pozamykać i wio.

    Brawo! Napisz jeszcze tylko czy zadziałało ;-)

    I ile kosztował zasyp? Ecomix A?

    PS. Patrzę na zdjęcia i Twój Sentencia Volumo 26 Erie wygląda
    identycznie jak mój Supreme 24. Jedyna różnica w klapie górnej i
    wyświetlaczu. Głowica z elektroniką wygląda identycznie. Widzę że oba
    produkty z USA więc nie tylko w PRC kopiują po sobie ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2024-02-02 15:52:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Jego główne zadanie, to umożliwienie mieszania wody przed zmiękczeniem z
    > wodą po zmiękczeniu. W razie awarii np. elektroniki woda i tak będzie
    Nie, bjpas jak sama nazwa wskazuje omija zmiękczacz całkowicie, do
    mieszania jest śrubka z lewej strony głowicy patrząc od przodu, ona
    powoduje że do zmiękczonej wody dodaje się trochę niezmiękczonej, rury
    miedziane np coś takiego potrzebują, ja mam plastikowe więc mam ja
    zakręconą całkowicie.

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2024-02-02 15:55:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 1.02.2024 o 21:59, Lisciasty pisze:
> [...]
    >
    > Myślałem że demontaż głowicy będzie trudny, ale wystarczy trzymać
    > zbiornik żeby się nie kręcił i tyle, schodzi bez problemu

    Gratulacje.

    > Później tylko wysysanko złoża razem z dolewaniem wody żeby lepiej szło
    Czym wysysałeś złoże? bo chyba nie odkurzaczem :)
    Chyba że da się butlę obrócić do góry nogami ale pewnie trzeba ją wyjąć
    z pojemnika i wtedy wypłukać wężem w środku.

    --
    Janusz

  • 28. Data: 2024-02-04 15:07:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 02.02.2024 o 14:04, Mateusz Bogusz pisze:
    > Brawo! Napisz jeszcze tylko czy zadziałało ;-)
    No jak na razie wydaje się działać :]
    > I ile kosztował zasyp? Ecomix A?

    Tak, wziąłem tego ecomixa, worek 25l za 750 zeta z przesyłką

> [...]
    > wyświetlaczu. Głowica z elektroniką wygląda identycznie. Widzę że oba
    > produkty z USA więc nie tylko w PRC kopiują po sobie ;-)
    Cholera wie, ja się na tym nie znam. Piszą że Belgium.

    https://zapodaj.net/plik-PdXM7jcAKs
    https://zapodaj.net/plik-y9Ikd4GcXD

    L.

  • 29. Data: 2024-02-04 15:09:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 02.02.2024 o 15:55, Janusz pisze:
    > Czym wysysałeś złoże? bo chyba nie odkurzaczem :)
    > Chyba że da się butlę obrócić do góry nogami ale pewnie trzeba ją wyjąć
    > z pojemnika i wtedy wypłukać wężem w środku.

    Jak już to rozbebeszyłem to się zacząłem zastanawiać jak to teraz kurfa
    ruszyć ;) Bo ciężkie cholerstwo, pełno wody no i jeszcze sól.
    Ale wpakowaliśmy węża akwarystycznego i wylewało się po zassaniu, a do
    popychania dolewaliśmy wodę drugim wężem.
    Poszło lepiej niż myślałem.

    L.

  • 30. Data: 2024-02-04 16:21:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 27 stycznia 2024 o 10:36:58 UTC+1 Lisciasty napisał(a):
    > Mój zmiękczacz ma już 7 lat i mam wrażenie że powoli przestaje działać.
    > Widzę że da się kupić żywicę jonowymienną, czy wymiana złoża "tymi
    > ręcami" to skomplikowana operacja czy niekoniecznie? Zmiękczacz "Water
    > Technik" czy jakoś tak, o ile to ma jakieś znaczenie...

    Nie czytałem dokładnie całego wątku więc może odpowiedź już tutaj była ale mam
    pytanie:
    Macie wodę z własnego ujęcia czy może z jakiś tam wodociągów miejskich gminnych?
    Bo jak z własnego ujęcia to rozumiem że trzeba próbować ją uzdatniać bo szambo
    sąsiada gdzieś tam blisko.
    Ale jak z wodociągów miejskich gminnych to raczej ta woda już spełnia podstawowe
    parametry a odwrócona osmoza w dłuższej perspektywie raczej bardziej szkodzi jak
    pomaga.