  • 11. Data: 2024-01-27 23:04:52
    Temat: Re: Wymiana złoża w zmiękczaczu
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 27.01.2024 o 15:25, Pete pisze:
    > Złoże powinno wytrzymać ze 20 lat.

    Producenci piszą że do 7 lat a średnio to 5 :>

    > Sprawdź, czy przypadkiem na dnie zbiornika z solanką nie masz szlamu
    z pozostałości po soli.

    Chyba nie ma ale zerkne jak zejdzie, jakoś nie wnikałem co tam się
    dzieje bo wyglądało że działa.

    > U mnie pozapychał wszystko co się dało, skończyło się na wypłukaniu
    zbiornika na solankę, rozebraniu głowicy i przeczyszczeniu wszystkich
    dysz oraz przeczyszczeniu zaworu czerpalnego solanki.

    Tzn. sól schodzi, raczej nic nie jest przytkane. Ja mam częste
    regeneracje bo twardość ponad 34.

    L.

  • 12. Data: 2024-01-27 23:10:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 27 stycznia 2024 o 22:48:07 UTC+1 Lisciasty napisał(a):
    > Bakterie namnażające się w solance? Chyba kurna jakieś wenusjańskie :>
    >
    > L.
    Mało wiesz. Przy rozwalonym reaktorze w Czarnobylu Zyja grzyby które zywia sie
    promieniowaniem. A takie zwierzątka jak niesporczaki lepsze sa od Supermena i Batmana
    razem
    Niesporczaki uznawane są za najbardziej odporne na warunki zewnętrzne ze znanych
    organizmów. W stanie anabiozy mogą przetrwać w temperaturach od prawie zera
    absolutnego[6] do ponad 150 °C, znoszą 1000 razy silniejsze promieniowanie jonizujące
    niż jakiekolwiek inne zwierzę[7], ciśnienie 6000 atmosfer, potrafią również przetrwać
    ponad 100 lat bez wody[8], a nawet w przestrzeni kosmicznej[9] (ich ostatnia podróż w
    kosmos odbyła się 3 czerwca 2021 roku o godz. 13:29 ET[10] - SpaceX wystrzelił 5000
    niesporczaków na Międzynarodową Stację Kosmiczną). Organizmy te są również w stanie
    znieść niezwykłe stężenia soli[11]. Zespół naukowców z Kent zidentyfikował także ich
    górną granicę przetrwania podczas wystrzelenia zamrożonych próbek niesporczaków z
    lekkiego pistoletu gazowego w piasek. Zmierzono prędkość uderzenia i ciśnienie
    uderzeniowe, przy których są w stanie przeżyć. Przy prędkości uderzenia 2621 km/h
    (1628 mil/h) przeżyło 100% niesporczaków, podczas gdy około 60% przetrwało uderzenia
    do 2970 km/h (1845 mil/h)[12].

  • 13. Data: 2024-01-27 23:23:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 27.01.2024 o 22:48, Lisciasty pisze:

    > Bakterie namnażające się w solance? Chyba kurna jakieś wenusjańskie :>

    No ja tego nie wymyśliłem :) ale brak wody pomaga bo nie robi sie taki
    spiek solny.
    --
    Janusz

  • 14. Data: 2024-01-27 23:56:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 27 stycznia 2024 o 10:36:58 UTC+1 Lisciasty napisał(a):
    > Mój zmiękczacz ma już 7 lat i mam wrażenie że powoli przestaje działać.
    > Widzę że da się kupić żywicę jonowymienną, czy wymiana złoża "tymi
    > ręcami" to skomplikowana operacja czy niekoniecznie? Zmiękczacz "Water
    > Technik" czy jakoś tak, o ile to ma jakieś znaczenie...
    >
    > L.
    Pijesz wodę po zmiękczaniu na jonicie?

  • 15. Data: 2024-01-28 08:21:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 27.01.2024 o 23:04, Lisciasty pisze:

    > Producenci piszą że do 7 lat a średnio to 5 :>

    Producenci złoża jak mniemam? ;)

    > z pozostałości po soli.
    >
    > Chyba nie ma ale zerkne jak zejdzie, jakoś nie wnikałem co tam się
    > dzieje bo wyglądało że działa.

    U mnie miała kolor ecru, zbiornik biały. Zorientowałem się jak
    wyciągnąłem zawór z pływakiem, że coś w nim siedzi.

> [...]
    > dysz oraz przeczyszczeniu zaworu czerpalnego solanki.
    >
    > Tzn. sól schodzi, raczej nic nie jest przytkane. Ja mam częste

    Witaj w klubie.

    --
    Pete

  • 16. Data: 2024-01-28 08:23:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Pijesz wodę po zmiękczaniu na jonicie?

    Głupie pytanie.
    Wiadomo, że w komplecie ze zmiękczaczem dają filtr OO i każdy ma komplet
    zamontowany :D

    --
    Pete

  • 17. Data: 2024-01-28 11:13:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 28.01.2024 o 08:21, Pete pisze:

    > Witaj w klubie.

    A robi sie wam jeszcze osad w czajniku 'piasek'? bo u mnie tak mimo że
    próbnik/tester już po jednej kropli jest róż a po drugiej zmienia kolor
    z różu na zielony. Woda bez zmiękczacza zmienia kolor po 18 kroplach
    czyli ma około 18dH.

    Oczywiście ten 'piasek' nie powstaje tak szybko ale po miesiącu mam juz
    dno białe, czajnik jest szklano stalowy więc widać doskonale.

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2024-01-28 12:15:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.01.2024 21:04, Janusz wrote:
    > Oczywiście na czas regeneracji zalewa sól wodą, ale potem z soli woda
    > jest odpompowana, dzięki temu pomiędzy cyklami w soli nie ma wody.

    Ja nie mam takie trybu, a mój zmiękczacz po prostu w standardzie się tak
    zachowuje ;-)

    Tak chyba każdy ze "studnią" się zachowuje. Masz studnię (rurę pionową z
    pływakiem) w zmiękczaczu?

    > Ja mam niby 8 lat gwarancji na złoże ?

    U mnie producent się mocno rozdrobnił:

    Gwarancja na obudowę i pokrywę górną - 10lat
    Gwarancja na pływak i zawór sterujący - 5 lat
    Gwarancja na elektronikę sterującą - 3 lata
    Gwarancja na złoże Ecomix A - 10 lat

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2024-01-28 12:39:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.01.2024 19:14, Lisciasty wrote:

    > Mam 2 mechaniczne gdzie pakuję piankę niby "1 mikron". Żółtego syfu się
    > na tym odkłada masa, ale nie wiem czy to żelazo czy jakaś glinka czy
    > inne coś...

    Rude? To żelazo. Kiedy taka woda styka się z powietrzem, to następuje
    wytrącanie się tego pierwiastka. Lepiej na filtrze niż na końcu kranu
    np. w pralce ;-)

    Sąsiad miał hydrofor taki nowoczesny z pompowaną gumową w środku - woda
    z kranu leciała ruda. Zmienił na hydrofor "starego typu" gdzie powietrze
    styka się z wodą (trzeba dopompować raz na miesiąc) ale całą ruda
    zostaje w hydroforze teraz a z kranów leci w końcu czysta woda.

    > No ja mam sam zmiękczacz ale na oku mam złoże co niby ma też odżelazianie
    odmanganianie i odcośtamowanie ?
    > Ecomix A się nazywa.

    Być może się nie znam, ale to złoże odpowiada właśnie za "typ"
    urządzenia. Też mam Ecomix A i on faktycznie zmniejsza żelazo, amoniak,
    reguluje pH na 6,5-7, potas i mangan.

    Wiem że działa, bo oddaje co 2-3 lata wodę za uzdatniaczem do badania.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2024-01-28 14:10:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 28 stycznia 2024 o 08:23:48 UTC+1 Pete napisał(a):

    > Głupie pytanie.
    > Wiadomo, że w komplecie ze zmiękczaczem dają filtr OO i każdy ma komplet
    > zamontowany :D
    >
    > --
    > Pete
    Google spytanej o filtr oo odpowiedziało

    Można stwierdzić, że długotrwałe spożywanie wody z odwróconej osmozy, w większości
    przypadków, jest bardziej szkodliwe dla organizmu niż zanieczyszczenia w wodzie
    wodociągowej.31 paź 2022

    Juz wiadomo skad tylu idiotów. Pokupowali sobie filtry odwroconej osmozy i maja
    niedobory mikroelementów.