    Date: Wed, 12 Jan 2022 20:38:56 +0100
    Subject: Re: Wypinajace się panele
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 12.01.2022 o 19:44, Cavallino pisze:

    > Może źle napisałem, nie znam się - to jest pióro-wpust, panele z Kronopolu.
    > https://maltatrading.pl/index.php/produkt/panel-podl
    ogowy-sidewalk-pine-k069/

    Panele "clicki" mają plastikowe sprężyste zamki na krótkim boku, aby
    zapinać je pojedynczo (praktycznie sam składasz). Zwykłe pióro-wpust
    składasz linię a potem linię zapinasz w 2-3-4 osoby zależy jak szeroko.

    Jak Ci się to wypina to albo słabo to poskładane - tzn nie dobite,
    różnie jest z panelami, jedne wchodzą fajnie, a składałem niedawno takie
    jedne i musiałem młoteczkiem plus deseczka w gniazdo zamka dobijać po
    kolei aby prawidłowo wskoczyło na sztywno, bo wchodziło niby zapięte,
    ale nie do końca bo panel nie układał się na płasko tylko podnosił lekko
    względem poprzedniego. Po dobiciu dopiero układał się na płasko.
    Albo masz aż tak parszywie krzywo pod spodem że faktycznie wypinają się
    czy wręcz wyłamują zapięcia i wtedy już koniec, szpara zostaje.

    Najgorsze jest to, że mając podłogę "komunistyczną" powiada się kup
    grubszą piankę to zniweluje nierówności. A to działa w drugą stronę bo
    pianka jest miękka, panel bardziej pracuje i na
    nierównościach/wgłębieniach zapada się i strzela zamek. Normalnie
    chodzisz i czujesz pod piętami jak zapada się.
    Dlatego teraz jak wywaliłem stare dałem to:
    https://www.castorama.pl/podklad-podlogowy-diall-wlo
    kno-drzewne-5-mm-6-99-m2-id-1050095.html
    Jest sztywniejsze, zdecydowanie lepiej na tym leżą panele i tak nie
    pracują jak wcześniej na piance XPS 5mm.

    --
    Irokez