  • 1. Data: 2010-03-14 12:47:23
    Temat: Ytong zzewnatrz, silka w srodku
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Myślę o tym z czego budować swoj dom.
    Dokładnie taki:
    http://picasaweb.google.pl/quent75/Dom#

    Biorę pod uwagę gazobeton i silikaty.
    Ten pierwszy bo jest cieply a drugi ze wzgledu na to ze jego jedyna wadą
    jest to, że jest zimny ;-)
    Dlatego zastanawiam się czy ma sens wymurowanie ścian zewnętrznych z Ytonga
    a wewnętrznych z silki.
    Zależy mi na dobrym odseparowaniu austycznym pokoi, czego ytong mi nie
    zapewni za to silka powinna się spisać.
    Ocieplenie ścian zewnetrzych 25cm stanowiłby styropian 15cm.
    Co myślicie o takim rozwiązniu?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2010-03-14 13:54:12
    Temat: Re: Ytong zzewnatrz, silka w srodku
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Quent pisze:

    > Zależy mi na dobrym odseparowaniu austycznym pokoi, czego ytong mi nie
    > zapewni za to silka powinna się spisać.

    Silikaty to ciężki materiał i izolacyjność akustyczną zapewni, nie wiem
    tylko jak w praktyce wygląda łączenie bk z silikatami, ale... myślę, że
    nie powinno być problemu.

    > Ocieplenie ścian zewnetrzych 25cm stanowiłby styropian 15cm.
    > Co myślicie o takim rozwiązniu?

    Mój kierbud twierdzi, gdyby dziś budował, wybrałby właśnie bk. Jest
    jednak jedno zastrzeżenie. Jak zaczniesz ciągnąć ściany, to w ciągu
    sezonu powinieneś przykryć dachem, a potem w miarę szybko założyć
    izolację termiczną ścian zewn. i elewację - bk ma dość możliwości
    nasiąkania wodą i trzeba chronić je przed deszczami/śniegami. Poza tym
    są ok.

    No i... jak chcesz budować w głośnej okolicy - blisko ruchliwej ulicy -
    to weź pod uwagę, że o ile silikaty będą przegrodą akustyczną wewnątrz
    budynku, o tyle bk nie będzie dobrą izolacją akustyczną w stosunku do
    hałasu zewnętrznego.

    Jak masz cichą okolicę, to nie ma problemu :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-03-14 14:39:11
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

    > Biorę pod uwagę gazobeton i silikaty.
    > Ten pierwszy bo jest cieply a drugi ze wzgledu na to ze jego jedyna wadą
    > jest to, że jest zimny ;-)

    Albo wręcz wielką zaletą.

> [...]
    > zapewni za to silka powinna się spisać.
    > Ocieplenie ścian zewnetrzych 25cm stanowiłby styropian 15cm.

    Ocieplając z zewnątrz styropianem wybrał bym silkę z kilku względów:
    1. Lepsze tłumienie hałasu.
    2. Większa wytrzymałość.
    3. Większa przewodność i kumulacyjność cieplna.
    4. Dzieki większej przewodności cieplnej zapewnia mniejsze ryzyko
    wystąpienia punktu rosy w ścianie przy cieńszej izolacji termicznej,
    ponieważ ściana głębiej się nagrzewa.
    5. Jednakowy materiał wszystkich ścian eliminuje ryzyko pękania ścian na
    skutek różnej rozszerzalności termicznej oraz pod wpływem wilgotności na
    łączeniach różnych materiałów.

  • 4. Data: 2010-03-14 15:44:22
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Quent" <x...@x...com> napisal w wiadomosci

    > Dlatego zastanawiam sie czy ma sens wymurowanie ?cian zewnetrznych z Ytonga
    > a wewnetrznych z silki.
    > Zale?y mi na dobrym odseparowaniu austycznym pokoi, czego ytong mi nie
    > zapewni za to silka powinna sie spisaae.
    > Ocieplenie ?cian zewnetrzych 25cm stanowi?by styropian 15cm.
    > Co my?licie o takim rozwi?zniu?

    Jak rozumiem bedzie to dom w cichej okolicy. Daltego IMHO lepeij na sciany zewnetrzne
    wybrac silke 18cm i dac 20 cm styropianu niz az 25cm rdzenia z bk i tylko 15cm
    docieplenia.

  • 5. Data: 2010-03-14 20:03:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Quent wrote:
> [...]
    > zapewni za to silka powinna się spisać.
    > Ocieplenie ścian zewnetrzych 25cm stanowiłby styropian 15cm.

    tak btw...

    co do marnej izolacyjności akustycznej Ytonga mam sciany 1W z Ytonga gr
    36cm, w domu przy zamkniętych oknach nei słychać nawet pierdziatego motoru
    bez tłumika, jeśli coś słuchać to raczej przez dach lub okna.

  • 6. Data: 2010-03-14 20:40:51
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > co do marnej izolacyjności akustycznej Ytonga mam sciany 1W z Ytonga gr
    > 36cm, w domu przy zamkniętych oknach nei słychać nawet pierdziatego
    > motoru bez tłumika, jeśli coś słuchać to raczej przez dach lub okna.

    Mnie raczej chodzi o scianki dzialowe 12cm wiec skoro silka lepiej
    izoluje....

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2010-03-14 21:36:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Quent wrote:

    > Mnie raczej chodzi o scianki dzialowe 12cm wiec skoro silka lepiej
    > izoluje....

    wewnątrz... weź pod uwagę bloczki:
    http://www.multigips.pl/sciany%20dzialowe%20zalety.h
    tml

    ja mam z tego ścianki działowe wewnętrzne, fajnie sie buduje (szybko)

  • 8. Data: 2010-03-14 23:27:58
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    Wg reklamy ytonga/silki połączenia są bez problemu,
    ale martwił bym się o osiadanie i temu podobne aspekty fizyczne.

  • 9. Data: 2010-03-14 23:32:27
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    A z ciekawosci:
    to jakiś katalogowy projekt?

  • 10. Data: 2010-03-15 07:06:01
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >A z ciekawosci:
    > to jakiś katalogowy projekt?

    Nie, to są moje wymysły, które oddałem architektowi. Czekam na propozycję od
    niego.

    Pozdr.
    www.elipsa.info