  • 11. Data: 2018-01-01 12:20:31
    Temat: Re: Z czego wykonać dach wiaty garażowej?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 grudnia 2017 11:02:16 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Widzę oferty z płyt poliwęglanowych, ale nie wiem, czy to najlepszy
    > pomysł bo nie są tanie. Dach 3x6 metrów kosztowałby ze 2 tys zł.
    >
    > Poradzicie inne materiały?

    Z tego z czego masz dach domu jeśli wiata przy domu
    Dachówka, blachodachówka np

  • 12. Data: 2018-01-01 12:34:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-01-01 o 12:20, Kris pisze:

    > Z tego z czego masz dach domu jeśli wiata przy domu
    > Dachówka, blachodachówka np

    Odpada. Dachówka wymaga ogromnego skosu rzędu co najmniej 12 stopni.

    --
    MN

  • 13. Data: 2018-01-01 12:50:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 stycznia 2018 12:34:29 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Odpada. Dachówka wymaga ogromnego skosu rzędu co najmniej 12 stopni.

    Zostało mi kilka m2 dachówki ceramicznej z mojego dachu. Leży sobie na
    płasko (0stopni) za domem już kilka lat i nic się z nią nie dzieje
    (sic!) :D

    Żartuję oczywiście. Przy dachówce chodzi przede wszystkim o szczelność.
    Zrób pełne deskowanie albo połóż dobrą membranę (przy 18m2 to nie
    majątek) i problem szczelności masz z głowy. Mówimy przecież o wiacie,
    która nie będzie ocieplona ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2018-01-01 13:30:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 stycznia 2018 12:34:29 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Odpada. Dachówka wymaga ogromnego skosu rzędu co najmniej 12 stopni.

    E tam to wiata przecież
    Mam wiatę 6x4 metry i na tych 4 metrach ok 25cm różnicy mam
    Dachówka betonowa i nic nie przecieka.
    Większe zakładki można porobić jakby co zresztą

  • 15. Data: 2018-01-01 19:55:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A jaki jest minimalny spadek dachu? Wyczytałem, że dla blachy to aż 8
    > (nie pamiętam: stopni czy procent). Planowałem spadek rzędu 2-3 procent,
    > czyli jakieś 5-10cm na szerokości 3m.
    nie wiemy czy chcesz ładnie, tanio, czy trwale. ja kiedyś jak zobaczyłęm
    w jakim stanie (złym jedno z przęseł załamane) jest dach wiaty znajomej
    osoby, to zrobiłem tak. po pierwsze analiza tego co było na stanie.
    okazało się że mam do dyspozycji graty zmagazynowane przez zmarłego męża
    właścicielki wiaty. rury, kątowniki i zwykłą blachę. pospawałem z tego
    ramę wiekości wiaty, kratę zrobiłem z kątowników z oknem pi razy oko
    metr na półtora, na to położyłem blachę i przymocowałem ją nitami
    zrywnymi. po pierwszym deszczu okazało się że cieknie (spad był bardzo
    mały) więc pomiędzy arkusze wcisnąłem silikon. Koszt: graty, szczotka na
    moją kątówkę, cortanin, farba nity. było to 10 lat temu, działa w 100%.
    Możesz takie coś zrobić, na to pierdyknąć gonty, albo fototapete z
    dachówkami....

    ToMasz

  • 16. Data: 2018-01-01 20:22:34
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2017-12-31 12:30, Uzytkownik pisze:

    > Najtańsze rozwiązania to płyta onduline oraz blacha trapezowa i nie
    > potrzeba deskowania.

    O ile wiem, pod onduline trzeba dac pelne deskowanie.
    --
    A S

  • 17. Data: 2018-01-01 22:23:03
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    albo fototapete z
    > dachówkami....
    >
    > ToMasz

    ROTFL! :)
    dodatkowa warstwa wodoszczelna:) przynajmniej dopóki UV nie rozwali folii:)

  • 18. Data: 2018-01-02 11:19:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 31.12.2017 o 11:02, Marcin N pisze:

    > Widzę oferty z płyt poliwęglanowych, ale nie wiem, czy to najlepszy
    > pomysł bo nie są tanie. Dach 3x6 metrów kosztowałby ze 2 tys zł.
    >
    > Poradzicie inne materiały?

    Poliwęglan ma wiele zalet, ale ma też wady. Większy grad go podziurawi.
    Ponadto dość mocno "pracuje" przy zmianach temperatury, co powoduje
    trzeszczenie przy nagrzewaniu i stygnięciu. U sąsiada za płotem stoi
    właśnie taka wiata i u siebie słyszę, jak trzeszczy, gdy słońce przyświeci.
    Jacek

  • 19. Data: 2018-01-02 11:57:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-01 o 12:34, Marcin N pisze:

    > Odpada. Dachówka wymaga ogromnego skosu rzędu co najmniej 12 stopni.

    Nie musi, to nie dom, dasz pod dachówkę folię albo membranę, na nią łaty
    i dachówka,
    można dać jak Kris radzi trochę większy zakład, wtedy wyjdzie ci
    jeden-dwa rzędy więcej dachówek ale się uszczelnią. A ciężkie pokrycie
    zapewni Ci spokój, wiatr Ci nie porwie dachu ani garażu.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 20. Data: 2018-01-04 21:44:12
    Od: "mr.Jones" <w...@i...pl>

    > Ale pod gont trzeba jeszcze liczyć pełne "deskowanie" np. płytę OSB.

    OSB to grosze. Napisał, że poliwęglan go wyjdzie 3k.
    OSB 18stka to +20 pln / m2. To łącznie z gontem 40 * 18 = 720 pln, daleko
    jeszcze do 3k :-)
    pozdr.

    Z mojego doświadczenia: po pierwsze - trzymaj sie z daleka od onduliny -
    sąsiad w tym roku będzie zrywał ten szajs,
    cały dach na garażu do remontu. Partacze zrobili mu na łatach rozstawionych
    co 30 cm zamiast na pełnym odeskowaniu.
    I wytrzymało bez wykrzywień i pęknięć zaledwie 4 lata i zaczęło cieknąć. Ja
    miałem zrobiony daszek nad wjazdem
    do garazu na płycie OSB i w zeszłym roku wymieniałem ondulinę na dachówke
    bitumiczną (już po 6 latach).
    Zaczęło delikatnie cieknąć spod gwoździ, mimo uszczelniania główek gwoździ
    silikonem dekarskim przed przybiciem.
    Na OLX widziałem płyty OSB dużo taniej niz 20 zet/m2, jak mały spadek to
    dorzuć na spód cienką papę izolacyjną,
    do tego porządne obróbki blacharskie i na to nawet najtańsza dachówka
    bitumiczna
    - będzie stało wieki - estetyka 1 klasa i koszty takie jak piszą koledzy
    powyżej.
    Co do poliwęglanu - to po jakimś czasie się zabrudzi, wygląda to nie
    najlepiej a dedykowane listwy
    łączące i taśmy uszczelniające to w detalu prawie połowa tego co same płyty
    poliwęglanu.
    Jak już koniecznie szukasz poliwęglanu to idź do chłopaków co robia reklamy,
    mają mega upusty na
    zakup, mnie znajomek rzucił cenę około połowy tego co ogłaszają w necie
    (oczywiście bez rachunku).
    Inna sprawa, że pod poliwęglanem będzie auto mocno się nagrzewało w lato i
    nie wykorzystasz tej
    wiaty w lato na grilla - piwko przyjemniej jest pić jednak w cieniu... :-)

    pozdr.
    Jones