    From: "Chiron" <i...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Za energię jak za złoto.
    Date: Fri, 27 Apr 2012 23:36:03 +0200

    news:iw0iq7w4y3wm.1njy5k4w1hrqe.dlg@40tude.net...

    > Wiem, zastanawiam się tylko, dlaczego MY ich nie mamy, he he, skoro Niemcy
    > tacy nasi koledzy są wtej Unii... czyżby chcieli nam koleżeńskounijnie
    > zamknąć "usta" CO2, a sami jarać swój węgiel ile wlezie, żeby NAM głupim
    > potem sprzedawać energię?

    > Ty się spytaj, jak zmusić użytkowników do ich kupna - i za JAKĄ cenę...

    > Takie rzeczy, Chirku, to tylko w tej, no... :-)
    > Myślenie życzeniowe nic nie da. Energia jest potrzebna i musi się znaleźć,
    > nie ma ucieczki przed atomową.
    > Nie żebym ją kochała, ale to konieczność. Dlatego nalezy usilnie pracowac
> [...]

    Tak w mojej opinii- wygląda to tak: producentom udało się stworzyć rynek
    producenta. Produkują dużo, źle. Cały czas podtrzymują sztucznie popyt.
    Udało im się stworzyć porozumienie- dzięki któremu produkują rzeczy, które
    coraz szybciej się zużywają. Energia- to też towar. Jej producent też będzie
    chciał jej sprzedać jak najwięcej. Także stwarza na nią popyt. A wszystko to
    stręczą banki papierowym, bezwartościowym pieniądzem. Dokąd ten system się
    nie rozwali- ogłupiali konsumenci będą kupować coraz więcej gadżetów,
    pożadając ich skutkiem działania reklamy i nieuczciwych działań producentów.
    Jak sami konsumenci marudzą- producenci opychają swoje wyroby po dowolnych
    cenach rządom (vide szczepionki). Ten system IMO jest w takiej sytuacji, że
    zjada samego siebie. A właściwie już zjadł. Prawie. Na to, żeby ludzie na
    całym świecie usiedli i przemyśleli to sobie- nie liczę. Jedyny sposób,
    który może rozwiązać ten gordyjski węzeł- to wojna. No a jak w końcu zaczną
    padać duże banki- bo w skarbcach mają zamiast pieniędzy papier wartości
    makulatury, a ludziom bankomaty zgodnie będa odpowiadać: "out of order"-
    rozpocznie się wrzenie. Jak jeszcze okaże się, że surowce i zasoby
    energetyczne są na Ziemi na wyczerpaniu, a budzące się kraje Afryki będą
    chciały błyskawicznie wybudować swój przemysł- może po globalnej wojnie
    nauczymy się (chociaż spróbujemy) żyć tu razem- w sosób odpowiedzialny.

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron