  • 1. Data: 2011-05-18 12:55:55
    Temat: Zabudowa kominka
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Witam !

    Niedługo będę kładł podłogę w salonie (panele 8mm). W salonie ma też
    być kominek INVICTA MINOS 6772-45
    Wymiary kominka: wys. 61,1 x szer. 69,2 x gł. 52 cm

    W miejscu zabudowy kominka chciałbym aby nie było paneli ...
    Bo to chyba nie byłby to najlepszy pomysł

    Chciałbym wykonac podobną obudowę jak niżej:

    http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=56806&d=1305548606

    Na razie jednak kominek będzie stał na cegłach , a jak będę miał czas
    to zrobi się obudowę ...

    Znając wymiary kominka o ile większa musiała by być obudowa , jakie
    wymiary musiała by mieć podstawa zabudowy kominka ?

    Wyczytałem że odległości od kominka do ścianek bocznych powiny byc
    minimum 5cm po bokach i 10cm od tyłu.

    zatem powinno być 70cm szerkość kominka + 10cm = 80cm , a głębokość 52
    + 10 cm = 62cm ...

    Tyle że to chyba za mało bo trzeba uwzględnić jeszcze grubość profili
    i grubość wypełnienia ...

    Czy zatem jakbym dał wymiary zabudowy 90 (szerokość) i 70cm głębokośc
    to było by wystarczające ?
    czy mimo wszystko wymiary są za małe ?

  • 2. Data: 2011-05-18 13:09:44
    Temat: Re: Zabudowa kominka
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.05.2011 14:55, /// Kaszpir /// pisze:
> [...]
    >
    > W miejscu zabudowy kominka chciałbym aby nie było paneli ...
    > Bo to chyba nie byłby to najlepszy pomysł

    Kiedy będziesz robił ta zabudowę?
    Czy już się wprowadzasz?

    Ja bym rozważył poniższe opcje:
    Nie robić teraz paneli, albo zrobić ale bez tych kilku desek co koło
    kominka wypadają.
    zrobić panele do końca, ale (zależnie od techniki jaką wykonujesz, oraz
    od której strony z tymi panelami jedziesz) te deski pod kominkiem
    układasz z wizją demontażu podczas robienia zabudowy kominka.
    Układasz panele pod kominek, bez jakiegoś dokładnego mierzenia, podczas
    wykonywania zabudowy docinasz panele bez ich demontażu - tu trzeba by
    jakieś dobre narzędzie do cięcia dobrać, ale z odrobiną cierpliwości
    powinno się udać.

    Jak byś nie wymierzył i przyciął tych paneli, to zgodnie z powszechnie
    znanym prawem, okaże się że są źle przycięte.

  • 3. Data: 2011-05-18 14:19:44
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Kiedy będziesz robił ta zabudowę?
    > Czy już się wprowadzasz?

    Zabudowę będę robił kiedyś jak będę miał czas :)
    Kominek już mam . Chce kupic z 4 bloczki suproreksu (o szerokosci
    12cm) , połączyc na zaprawę murarską (klej) i na tym położyć kominek i
    go podłączyć a w przyszłości zrobić obudowę.
    W salonie będą panele , a nie wyobrażam sobie aby kominek stał na
    panelach , on musi stać na betonie ...

    Dlatego chce mieć wyciętą "dziurę" pod zabudowę kominka ...

    A co do wprowadzenia się to będę się starał wprowadzić jak najszybciej
    się da ...
    Byle tylko była zrobiona łazienka i podłogi ...

  • 4. Data: 2011-05-18 20:44:54
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 18 Maj, 14:55, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > i grubość wypełnienia ...
    >
    > Czy zatem jakbym dał wymiary zabudowy 90 (szerokość) i 70cm głębokośc

    Wez pod uwage to, ze powietrze ogrzane, w stosunku do zimnego ,
    potrzebuje 5x tyle objetosci.

  • 5. Data: 2011-05-18 21:41:15
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Wez pod uwage to, ze powietrze ogrzane, w stosunku do zimnego ,
    >potrzebuje 5x tyle objetosci.

    Ale ja caly czas mówię o wymiarach podstawy kominka , a nie całej zabudowy

  • 6. Data: 2011-05-19 05:50:25
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-05-18 22:44, Marek pisze:

    > Wez pod uwage to, ze powietrze ogrzane, w stosunku do zimnego ,
    > potrzebuje 5x tyle objetosci.

    Myslisz o tak zimnym, ze az skroplonym?
    --
    A S

  • 7. Data: 2011-05-19 08:47:38
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-18 14:55, /// Kaszpir /// pisze:
> [...]
    > i grubość wypełnienia ...
    >
    > Czy zatem jakbym dał wymiary zabudowy 90 (szerokość) i 70cm głębokośc

    Nie wiem jakie odległości powinny być masz to w instrukcji.
    Do puki nie masz obudowy nie będziesz widział ile miejsca zostawić przed
    kominkiem. Chyb że gdzieś możesz obejrzeć i pomierzyć.

    Panele ułóż dalej niż by to wynikało z potrzeby przyciąć zawsze można -
    no nie jest to proste ciąć na podłodze - ale się da. Dokleić już ciężko

    Choć ja na twoim miejscu zrobiłbym najpierw obudowę kominka, a potem
    podłogę.

    Ariusz

  • 8. Data: 2011-05-19 09:13:07
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >Dokleić już ciężko
    >
    > Choć ja na twoim miejscu zrobiłbym najpierw obudowę kominka, a potem
    > podłogę.

    Moim zdaniem powinien zrobić teraz podłoge az pod sam kominek. Jak zrobi
    obudowe to katówka równo ładnie wytnie niepotrzebne panele i tyle. Robota
    prosta, trochę kurzy ew będzie

    Krzysiek

  • 9. Data: 2011-05-19 09:24:10
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    Witam.

    > Ale ja caly czas mówię o wymiarach podstawy kominka , a nie całej zabudowy

    Wymuruj dol i postaw kominek, zostaw po bokach miejsce na profil i
    izolacje - 8 cm wystarczy,
    od frontu kominka panele do murka z kominkiem,

    Ale
    Wg mnie powinnes zrobic plytkami podlogowymi
    wokol kominka ladny "tarasik" a pozniej "dalej" panele.
    Zostawiasz teraz miejsce na podlodze na kominek ktore pozniej wykafelkujesz
    czym tam chcesz.

    II wersja
    Zrob kominek, przynajmniej konstrukcje wokol niego i sporo rzeczy sie
    wyjasni.

    pozdrawiam
    Adams