  • 51. Data: 2021-01-18 15:46:37
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-18 o 11:47, budynPL pisze:

    > jesli problem polega na czym innym to ja o nim nie dyskutuję, mnie nie chodzi o
    politykę, o to co dziś
    > da się uchwalić, o jakąś bieżczkę, zadałem dość podstawowe pytanie "kiedy człowiek
    moze zabić człowieka" -
    > wypowiesz się?

    Wiesz jakiej cechy najbardziej nie lubię u osób nazywających siebie
    Katolikami - hipokryzji i spekulowania.

    Umiera osoba - płacz, lament, wielka rozpacz ...

    Osoba śmiertelnie chora - modlą się o cud uzdrowienia ....

    Śmierć - życie wieczne, lepsze od tego ziemskiego.

    Ale jak ktoś był komunistą i umarło mu dziecko lub sam umarł to jest
    kara boska.

    Jak zmarł Katolik cierpiący i wijący się z bólu w okropnych męczarniach
    to łaska boska, bo w końcu Bóg mu ulżył w cierpieniach.

    No to ja się pytam to w końcu jesteś Katolikiem czy nie jesteś?

    Czy człowiek ma prawo zabić drugiego człowieka? - Uważam, że ma i to jak
    najbardziej np. w obronie swojego życia czy życia innej osoby przy
    bezpośrednim ataku albo na wyraźną, świadomą prośbę np. eutanazja.
    Osobiście wolałbym mieć możliwość podjęcia decyzji o mojej śmierci
    jeżeli byłbym nieuleczalnie chory i bym cierpiał.

    Jeżeli miałbym się urodzić i być nieświadomym lub niepoczytalnym i
    cierpieć to wolałbym, aby moi rodzice podjęli decyzję o moim uśmierceniu.

    Oczywiście jest to duża odpowiedzialność ciążąca na rodzicach, ale skoro
    miałbym mieć lepiej na tamtym świecie (tak twierdzą Katolicy), gdzie
    kiedyś i tak się ponoć spotkamy wszyscy (tak też twierdzą Katolicy) to
    wolałbym umrzeć.

    > a to nie jest manipulacja? Zeby człowiek nie cierpiał po urodzeniu urwiemy mu głowę
    przed?
    > Wtedy mniej cierpi, tak? Możesz do kryteriów zabijania wpisać "nie moze czuć bólu",
    rozwiniemy to logicznie.

    Aborcja wcale nie musi się wiązać z cierpieniem. Przecież są odpowiednie
    środki farmakologiczne, które pozwalają uśmiercić bez cierpienia czyli w
    sposób humanitarny.

    Niestety nie dość, że Katolicy to hipokryci to jeszcze spekulanci,
    którzy wmawiają sobie nawzajem i wszystkim innym, że podczas aborcji
    urywa się dzieciom żywcem główki.

    Jeżeli miałbym się urodzić i być nieświadomym lub niepoczytalnym i
    cierpieć to wolałbym, aby moi rodzice podjęli decyzję o moim uśmierceniu
    i obecnie jako osoba myśląca i poczytalna uważam, że byłby to z ich
    strony akt miłosierdzia.

    > Zgoda (tak ogólnie bo nie mam wiedzy czy te liczby są "ogromne") - co nie zmienia
    pojęcia początku życia.

    Dlatego pozostawmy te kwestie fachowcom i specjalistom, a ostateczną
    decyzję matkom.

    Ja natomiast wiem co to jest uszkodzony płód z powodu zakażenia
    toksoplazmozą i wiem czym jest upór Katolika, pomimo że lekarze
    jednoznacznie mówią, że ciąża powinna zostać przerwana. Wiem, że
    poronienie może zakończyć się śmiercią matki, która wykrwawia się na
    oczach malutkiego dziecka, które może zostać sierotą, a o życiu i
    śmierci matki decydują już tylko minuty.

    Przypuszczam, że nie miałeś okazji tego przechodzić?

    Szanuję decyzję tej matki, która postanawia nie przerywać ciąży, ale
    jakie masz Ty prawo decydować o jej losie, losie wychowywanych przez nią
    dzieci, losie jej rodziny czy losie jej nienarodzonego dziecka, które i
    tak nie miało najmniejszych szans przeżyć?

  • 52. Data: 2021-01-18 16:27:06
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-18 o 15:46 +0100, Uzytkownik napisał:
    > skoro miałbym mieć lepiej na tamtym świecie (tak twierdzą Katolicy),
    > gdzie kiedyś i tak się ponoć spotkamy wszyscy (tak też twierdzą
    > Katolicy) to wolałbym umrzeć.

    Nie miałbyś, bo (o ile się dobrze orientuję) to do tego trzeba się
    najpierw zapisać do partii (ew. być zapisanym przez kogoś). Bez chrztu
    nie ma dostępu do bram niebieskich. Dura lex, sed lex.

> [...]
    > nią dzieci, losie jej rodziny czy losie jej nienarodzonego dziecka,
    > które i tak nie miało najmniejszych szans przeżyć?

    Budyń przecież wielokrotnie chwalił się swoją wiarą.
    Wiarą, u której podstaw można znaleźć m.in takie rzeczy:

    "Jeśli mąż zostanie zwyciężony i panować będzie żona - pokój
    przewrotny. Jeśli zaś żona podporządkuje się panowaniu męża - pokój
    sprawiedliwy, przecież z jednej natury nie powstała druga odmienna
    natura: jako człowiek z męża została uczyniona kobieta. Twoje ciało
    jest twoją małżonką, służebnicą twoją; cokolwiek znajduje się po tobie,
    trzeba byś to podporządkował. I jeśli walczysz, walcz jak należy.
    Wypada bowiem, by niższy podporządkował się wyższemu."

    Powyższe na szybko znalezione, jeśli się postarać to można takich
    "uniwersalnych wartości" (jak to kiedyś określił budyń) znaleźć dużo
    więcej.

    Mateusz

  • 53. Data: 2021-01-18 16:29:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 18 stycznia 2021 o 14:54:34 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    >
    > Ja także cenię życie i uważam, że jest wartością najwyższą. Ale uważam,
    > że poprzednie prawo, które dopuszczało aborcję tylko w wyjątkowych,
    > określonych przypadkach czyli w przypadku: uszkodzenia płodu, zagrożenia
    > życia matki oraz ciąży, która pochodzi z przestępstwa było dobrym prawem
    > i nie powinno być zmieniane. Choć kobieta miała prawo skorzystać z
    > takiego prawa to jednak ostateczną decyzję podejmowała właśnie kobieta.
    >
    > To, że kobieta miałaby prawo skorzystać z możliwości aborcji nie
    > oznacza, że musiałaby z niego korzystać lub też miałaby mieć obowiązek
    Chcesz coś udowodnić Użytkownik ale nie jesteś do tego przygotowany. Nie napisałem że
    jestem za całkowitym zakazem aborcji, jak do niepoznaki nazwano morderstwo. W
    dzisiejszych czasach coś takiego jak skrobanka z wpadki, dla kaprysu itp nie powinny
    istnieć. Jedyne aborcję jakie powinny być robione to tylko ze względów zdrowotnych
    lub związanych z przestępstwem takim jak gwalt. Dzieci się nie biorą od bozii tylko w
    wyniku konkretnych działań. Nie chciałby zakazywać tych działań ale chciałbym żeby
    świadomość ludzi podejmujących te działania była na tyle duża żeby umieli skorzystać
    z dziesiatkow metod zabezpieczenia się przed niechciana ciąża. Mamy pedagogów,
    psychologów, socjologów i jeszcze w chuj innych ogow i to oni powinni uświadamiać
    ludzi jak nie robić dzieci, bo robić ludzie potrafią bo mają to w program wpisane i
    robienia nich uczyć nie trzeba. W moim systemie wartości skrobanka na żądanie nie
    istnieje. Jak zrobić żeby nie było skrobanek na rządanie a jedynie aborcje z przyczyn
    medycznych lub niektorych społecznych nie mam pojęcia. Nikt mi nie płaci za
    rozwiązywanie takich problemów a jak bym jako wolontariusz rozwiązał problem to i tak
    nikt się tym nie zainteresuje. Skrobanka na życzenie to morderstwo z premedytacją. Co
    do tego nie mam najmniejszych watpliwosci. Zrobiliśmy z żoną dwójkę dzieci. Potem
    zaczęliśmy uważać. Jak by się trafiło trzecie to byśmy mieli trójkę. Nikt by tego
    trzeciego mnie zamordował.

  • 54. Data: 2021-01-18 16:53:48
    Od: budynPL <b...@g...com>

    no ładnie, jak nie ma argumentów to się sięga do religii? :-)

    b.

  • 55. Data: 2021-01-18 17:40:09
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 18.01.2021 o 16:27, Mateusz Viste napisał:

    > Bez chrztu
    > nie ma dostępu do bram niebieskich. Dura lex, sed lex.

    Pierdolisz głupoty, skup się raczej na swych wełnianych panienkach a nie
    na bramach niebieskich. Matka Jezusa nie była ochrzczona, podobnie jak
    jego ojczym, a oboje są w świętymi w KK, w tym Maryja - przenajświętsza.
    W Piśmie nie ma wzmianki, by wszyscy święci apostołowie byli ochrzczeni.
    Święty Dyzma - czyli dobry łotr ukrzyżowany obok Jezusa - też nie był
    ochrzczony, a Jezus rzekł mu na krzyżu: zaprawdę powiadam ci - dziś
    będziesz ze mną w raju.

    --
    Kdyby hloupost nadnášela, tak se tady budete vznášet jako holubička!
    (doktor Štrosmajer)

  • 56. Data: 2021-01-18 17:45:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na czym polega?

    -----

  • 57. Data: 2021-01-18 17:47:51
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-18 o 07:53 -0800, budynPL napisał:
    > no ładnie, jak nie ma argumentów to się sięga do religii? :-)

    W zasadzie to sytuacja jest odwrotna. Starasz się ubrać katolickie
    brednie w pseudonaukowy język, tak dla niepoznaki, jednocześnie
    chwytając za tanie emocjonalne hasła ("urwiemy mu głowę", "kiedy
    człowiek może zabić człowieka"...). Ja tu tylko przypominam, że mamy do
    czynienia z fanatykiem i że to, co wypisuje - to zwyczajna katolicka
    manipulacja. Nic nowego, to już od ponad 2000 lat trwa (i działa, czego
    dowodem jest obecny stan prawny w Polsce).

    Mateusz

  • 58. Data: 2021-01-18 18:38:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak wtedy ceny ziemi wzrosły z 50 na 400 to potem nikt nie chce sprzedać taniej żeby
    nie wyjść na wioskowego frajera.

    -----

  • 59. Data: 2021-01-18 18:42:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie rozumiesz, czym jest chrześcijaństwo.

    -----

  • 60. Data: 2021-01-18 18:46:25
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 18.01.2021 09:05, budynPL wrote:

    > Dla jasności: stwierdzenie "dla mnie płód nie jest człowiekiem" przyjęte jako
    praktyczna zasada bedzie działać
    > "jako dla mnie żyd, cygan, biedak nie jest człowiekiem" (bo dlaczego nie?) więc
    mogę go zabić.
    > Słaba i niebezpieczne (jesli zdarzy ci sie być cyganem bądz biedakiem)

    To nie o to chodzi. Ja uważam, że do czasu aż się nie urodzi albo nie
    rozwinie na tyle, że może samodzielnie żyć to prawo nie powinno sie
    wtrącać do życia człowieka. Niech każdy decyduje we własnym sumieniu.

    Tak samo jestem za prawem do eutanazji na życzenie.