  • 41. Data: 2021-01-18 03:26:33
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 17.01.2021 21:29, budynPL wrote:

    > Dokładnie się z tym zgadzam. Ale nowy człowiek to nie jest własne ciało kobiety,
    więc
    > pytanie jest: kiedy i na jakich warunkach jeden człowiek może zabić drugiego?

    No nie w 8 miesiącu przecież :-)
    Ale do 3 miesięcy to dla mnie tylko płód. Skrobanka nie powinna być
    środkiem antykoncepcyjnym, przecież wszyscy się z tym zgadzamy. Takie
    skrobanie się jest w pewnym sensie obrzydliwe ale nie oznacza to, że
    prawo powinno tego zakazywać.
    W ogóle nie powinno się wtrącać w przerywanie ciąży. Nie wiem od ilu
    miesięcy płód staje się dzieckiem, które w inkubatorze przetrwa do czasu
    aż nabierze sił. Może jest to 6-7 miesięcy?
    W związku z tym kompromis do 3 miesięcy jest całkowicie słuszny i nie
    powinno być żadnych obostrzeń. Ten 1 miesiąc na +/- można doliczyć.

    Teraz kto chce i go stać to pojedzie do sąsiedniego kraju i usunie
    ciążę, a komórki płodu pójdą do laboratoriów.

    Ja nie uważam, że 3 miesięczny płód to człowiek..

    ... i się teraz zacznie hehe :-)

  • 42. Data: 2021-01-18 09:05:01
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 18 stycznia 2021 o 03:26:36 UTC+1 KIKI napisał(a):

    > No nie w 8 miesiącu przecież :-)
    > Ale do 3 miesięcy to dla mnie tylko płód.

    co to jest płód? Czyżby własna tkanka kobiety? No przecież nie.
    "Na początku 3. miesiąca życia płodowego płód mierzy 5-6 cm
    i waży ok. 8 g. Najważniejsze narządy wewnętrzne, takie jak serce, nerki, wątroba,
    jelita,
    mózg są już ukształtowane i funkcjonują".
    Trzymajmy się może nauki, a konkretnie embriologii - chyba że brniemy w mentalne
    średniowiecze.
    Płód to człowiek. Miałeś kiedyś miesiąc, dwa czy trzy, byłeś rozwinięty odpowiednio
    do swojego wieku,
    miałeś potrzeby odpowiednie dla swojego wieku. Czy to znaczy że można cie było zabić?

    Dlatego rozsądne jest zbudowanie zestawu kryteriów np. człowiek może zabić drugiego
    człowieka
    jeśli ten (celowo lub nie) zagraża jego życiu. Załatwiamy takim zapisem i pewne
    przypadki aborcji i obronę własną.
    Jakieś inne pomysły? Oczywiście nie - bo logiczna dyskusja doprowadzi do logicznych
    wniosków
    że aborcja poza powyższym przypadkiem nie powinna mieć miejsca.
    Chyba że macie inne pomysły na stosowne kryteria.

    Dla jasności: stwierdzenie "dla mnie płód nie jest człowiekiem" przyjęte jako
    praktyczna zasada bedzie działać
    "jako dla mnie żyd, cygan, biedak nie jest człowiekiem" (bo dlaczego nie?) więc mogę
    go zabić.
    Słaba i niebezpieczne (jesli zdarzy ci sie być cyganem bądz biedakiem)

    b.

  • 43. Data: 2021-01-18 09:20:54
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 18 stycznia 2021 o 03:26:36 UTC+1 KIKI napisał(a):

    > ... i się teraz zacznie hehe :-)

    e... juz chyba wszystko na ten temat napisano/powiedziano

    > Ja nie uważam, że 3 miesięczny płód to człowiek..
    z logiczno-matematycznego puktu widzenia kazde stwierdzenie tego typu prowadzi do
    wniskowania typu "jak 90 dniowy plod to nie czlowiek, to (co kto woli) 90+-1 tez nie,
    bo nawet lekarz nie jest w stanie zauwazyc roznicy +- dzien, czyli dochodziy do tego,
    ze 0 dniowy czy tuz przed urodzeniem jest/nie jest czlowiekiem" ;)

    Wiec mamy tez takie prawa na swiecie, od pelnego zakazu po mozliwosc us. ciazy w 9tym
    mcu ( https://www.chcemybycrodzicami.pl/legalna-aborcja-9-
    miesiaca-ciazy/ )

    > Nie wiem od ilu
    > miesięcy płód staje się dzieckiem, które w inkubatorze przetrwa do czasu
    > aż nabierze sił. Może jest to 6-7 miesięcy?

    Zalezy od podejscia, np. traktujac surogatki jako biologiczne inkubatory to od
    poczecia ;)

    BTW stawiam, ze wsp. technologia pozwala juz na wyhodowanie takiego plodu sztucznie
    (poza org. matki) i jest tylko kwestia czasu, ze ktos oleje etyczne podstawy nauki i
    to zrobi... np. jakis Kim zechce sie sklonowac, bo tylko sobie moze ufac.. ;)

  • 44. Data: 2021-01-18 11:14:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-18 o 09:05, budynPL pisze:
> [...]
    mogę go zabić.
    > Słaba i niebezpieczne (jesli zdarzy ci sie być cyganem bądz biedakiem)

    Widzisz problem polega na czymś zupełnie innym i jak da się zauważyć
    jesteś przepełniony kłamliwą propagandą.

    Wcześniej zanim zaczęto mieszać w prawie, łamiąc konstytucję i robiąc
    ludziom wodę z mózgu, aby skłócić (bo takim najłatwiej się rządzi),
    istniało dość restrykcyjne prawo aborcyjne, które dopuszczało aborcję
    tylko w wyjątkowych sytuacjach i po spełnieniu określonych kryteriów.
    Były to przypadki takie jak: uszkodzenie płodu, potwierdzone stosownymi
    badaniami, zagrożenie życia matki oraz kiedy ciąża była skutkiem
    przestępstwa (np. gwałtu). Tamto prawo było jednym z najbardziej
    restrykcyjnych na świecie.

    Nie było tam w ogóle mowy o aborcji na życzenie jak to usilnie stara się
    wmówić PiS, a co gorsza ciemna masa w to bezgranicznie wierzy, że tak było.

    Obecna władza natomiast chce prawa, które zakazywałoby aborcji także w
    przypadkach uszkodzenia płodu, zmuszające do cierpienia zarówno matki
    jak i dzieci.

    Stosuje tylko i wyłącznie metodę "kija". Wprowadza coraz bardziej
    restrykcyjne prawa, zamiast pomagać ciężarnym kobietom i zachęcać je do
    urodzenia niechcianego dziecka. Bowiem to na nich leży cały trud
    związany z ciążą i wychowywaniem.

    Ja jestem przeciwko aborcji, ale uważam, że każda kobieta powinna mieć
    możliwość decydować sama o swojej ciąży i nie chodzi tu o 500+ bo to jak
    widać była tylko i wyłącznie "kiełbasa wyborcza" na koszt podatnika.
    Wielu ludzi, którzy biorą 500+ narzeka, że za każde 500+ teraz zabiera
    się im 1000-

    Chodzi o pomoc psychologiczną oraz pomoc w wychowywaniu chcianych czy
    też niechcianych dzieci.

    Kiedy powstaje człowiek?

    Na to pytanie jest bardzo trudno odpowiedzieć i nawet największe
    autorytety medyczne mają z tym duży problem. Rzecz w tym, że ciąża zanim
    się rozwinie pochłania ogromną ilość ofiar. Wiele zapłodnionych jajeczek
    ginie zanim zdoła się zagnieździć i rozwinąć z niego płód. Wiele płodów
    także obumiera.

    Jak widać Propaganda i Spekulacja dużo mówiła o pomocy ludziom przy
    covid. Jak się jednak w praktyce okazuje jest tylko wielka propaganda
    czego to nie robią dla ludzi - zwłaszcza starszych, a prawda jest taka,
    że ludzi skazuje się na umieranie i pozostawia się ich samym sobie w
    domowych więzieniach, bez jakiejkolwiek pomocy.

  • 45. Data: 2021-01-18 11:47:11
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 18 stycznia 2021 o 11:14:40 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Widzisz problem polega na czymś zupełnie innym i jak da się zauważyć
    > jesteś przepełniony kłamliwą propagandą.

    jesli problem polega na czym innym to ja o nim nie dyskutuję, mnie nie chodzi o
    politykę, o to co dziś
    da się uchwalić, o jakąś bieżczkę, zadałem dość podstawowe pytanie "kiedy człowiek
    moze zabić człowieka" -
    wypowiesz się?

    > Obecna władza natomiast chce prawa, które zakazywałoby aborcji także w
    > przypadkach uszkodzenia płodu, zmuszające do cierpienia zarówno matki
    > jak i dzieci.

    a to nie jest manipulacja? Zeby człowiek nie cierpiał po urodzeniu urwiemy mu głowę
    przed?
    Wtedy mniej cierpi, tak? Możesz do kryteriów zabijania wpisać "nie moze czuć bólu",
    rozwiniemy to logicznie.

    > Kiedy powstaje człowiek?
    >
    > Na to pytanie jest bardzo trudno odpowiedzieć i nawet największe
    > autorytety medyczne mają z tym duży problem.

    nie , nie mają. Organizm z odrębnym kodem genetycznym jest osobnym istnieniem,
    niezależnie czy jest koniem czy człowiekiem.

    Rzecz w tym, że ciąża zanim
    > się rozwinie pochłania ogromną ilość ofiar. Wiele zapłodnionych jajeczek
    > ginie zanim zdoła się zagnieździć i rozwinąć z niego płód. Wiele płodów
    > także obumiera.

    Zgoda (tak ogólnie bo nie mam wiedzy czy te liczby są "ogromne") - co nie zmienia
    pojęcia początku życia.

    b.

  • 46. Data: 2021-01-18 11:58:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > że ludzi skazuje się na umieranie i pozostawia się ich samym sobie w
    > domowych więzieniach, bez jakiejkolwiek pomocy.
    Masz rację żeby kobieta decydowała o własnym ciele. Ale na zasadach ogólnych nie może
    decydować o czyimś życiu. Jak to coś z czego będzie gotowy człowiek zaczyna się
    dzielić i robić innego człowieka to już nie jest ciało kobiety tylko inny człowiek
    nawet jak się składa z kilku komórek. Poza kilkoma szczególnymi przypadkami takimi
    jak ciąża z gwałtu, uszkodzenie albo wystąpienie wad genetycznych itp jestem
    przeciwnikiem skrobanek. Decydowanie kobiety o własnym ciele ma miejsce jesli nie
    dopuszcza do zapłodnienia a nie jeśli zabija innego człowieka który wskutek jej
    głupoty został powołany do życia. Jak by się ktoś pytał jestem ateista. I pewno
    dlatego mam ogromny szacunek dla życia. Życia nie szanują religianci różnej maści bo
    dla nich żyje się po śmierci, na dodatek lepiej niż przed nią. Ateiści żyją tylko raz
    i dlatego bardziej szanują życie.

  • 47. Data: 2021-01-18 14:36:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    budynPL napisał:

> [...]
    > czy jest koniem czy człowiekiem.

    > Zgoda (tak ogólnie bo nie mam wiedzy czy te liczby są "ogromne") - co nie

    Też nie miałem wiedzy. Kiedyś. Dawno temu uzysakłem ją od bliskiej znajomej,
    bardzo nieszczęśliwej z tego powodu, że mimo usilnych starań, nie mogła się
    doczekać potomstwa. W końcu z medycznych konsultacji wyszło, że wcale nie
    jest tak, że ma ona "długi i nieregularny cykl". Ona co kilka tygodni miała
    poronienie. Oszacowała, że tych poronień było kilkadziesiąt. Takie "dobre
    kilkadziesiąt", a nie że na przykład dwadzieścia.

    Ten typ bezpłodności nie jest rzadki, ale dobrze rokuje w przypadku podjęcia
    prób in vitro. Ale in vitro jest złe, gdyż tworzy się jeden czy dwa zarodki
    "na zapas" -- co z kolei jest zbliżone do statystyk "wydajności" przy
    przekazywaniu życia metodą "in vivo" u usób nie mających żadnych problemów.

    To jest stan współczesnej wiedzy medycznej. Z pojęciem "początku życia" nie
    ma wiele wspólnego. Arystotelesowska teoria samorództwa została podważana
    już w XVII wieku. Dzisiaj nikt nie spodziewa się zaobserwowania "początków
    życia", bo wiemy, że życie jest procesem ciągłym, trwającym od miliardów
    lat, może tylko zmieniać formę. Byt osobniczy nic do tego nie ma.

    Czy takie "osobniecze istnienie" można wprost utożsamić z samym istnieniem
    odrębnego kodu genetycznego? To by był przejaw pewnej "naukowej arogancji",
    zachłyśnięcie odkryciami ostatnich lat, potraktowanymi bardzo pobieżnie.

    Może więc rację ma św. Tomasz z Akwinu (pisał o duszy, ale uznajmy, że to
    samo miał na myśli)? Tu zdecydowanie uważam, że był w błędzie. Mam jednak
    do niego szacunek, bo w tym swoim średniowieczu wykorzystał wszystkie
    dostępne wtedy środki, by wiedzę uporządkować i pogłębić. Szacunku nie mam
    grosz dla tych, co to zawsze się wypowiedzą na zasadzie "pan nie wiedział,
    a pan powiedział", jednak robią to tak, jakby wszystkie rozumy pozjadali.
    A źródła naukowe to dla nich np. Kroniki Kpinomira.

    Jarek

    --
    Socjały nudne i ponure, | Uczone małpy, ścisłowiedy,
    Pedeki, neokatoliki, | Co oglądacie świat przez lupę

  • 48. Data: 2021-01-18 14:54:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > dla życia. Życia nie szanują religianci różnej maści bo dla nich żyje
    > się po śmierci, na dodatek lepiej niż przed nią. Ateiści żyją tylko

    Czyli "jesteś za, a nawet i przeciw"? :)

    Piszesz, że kobieta nie ma prawa decydować o płodzie jeżeli zajdzie w
    ciążę. Twierdzisz, że ma prawo tylko decydować o swoim ciele przed
    zajściem w ciążę.

    Świadczy o tym ta wypowiedź: "Ale na zasadach ogólnych nie może
    decydować o czyimś życiu. Jak to coś z czego będzie gotowy człowiek
    zaczyna się dzielić i robić innego człowieka to już nie jest ciało
    kobiety tylko inny człowiek nawet jak się składa z kilku komórek". Ale
    jednocześnie dopuszczasz aborcję w przypadku ciąży z gwałtu czy w
    przypadku uszkodzenia płodu.

    Wobec tego kto wg Ciebie powinien decydować? Rodzina? Lekarz? Ksiądz?
    Prokurator? Rada plemienna? Pierwszy sekretarz partii Propaganda i
    Spekulacja?  Czy może sąsiad? Skoro kobiecie nie wolno decydować to kto
    miałby decydować czy usunąć płód z gwałtu czy też płód zdeformowany?
    Może mąż, który powinien mieć prawo o decydowaniu o życiu i śmierci żony
    oraz dzieci? Trochę to zaczyna śmierdzieć islamem.

    A co jak ksiądz czy prokurator nakaże usunąć ciążę, a matka powie "nie,
    ja nie chcę usuwać tej ciąży"? Czy też nie będzie jej wolno decydować o
    swoim ciele?

    Tak, tak o swoim ciele, bo to jej ciało jest inkubatorem, które służy
    określonemu celowi prokreacji.

    Ja także cenię życie i uważam, że jest wartością najwyższą. Ale uważam,
    że poprzednie prawo, które dopuszczało aborcję tylko w wyjątkowych,
    określonych przypadkach czyli w przypadku: uszkodzenia płodu, zagrożenia
    życia matki oraz ciąży, która pochodzi z przestępstwa było dobrym prawem
    i nie powinno być zmieniane. Choć kobieta miała prawo skorzystać z
    takiego prawa to jednak ostateczną decyzję podejmowała właśnie kobieta.

    To, że kobieta miałaby prawo skorzystać z możliwości aborcji nie
    oznacza, że musiałaby z niego korzystać lub też miałaby mieć obowiązek
    wykonania aborcji.

  • 49. Data: 2021-01-18 15:34:51
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 17.01.2021 o 21:29, budynPL pisze:
    > Dokładnie się z tym zgadzam. Ale nowy człowiek to nie jest własne ciało kobiety

    Jeśli nie jest własnym ciałem kobiety, to właściwie w czym problem? -
    Można by je usuwać jako ciało obce.

    Ewa

  • 50. Data: 2021-01-18 15:38:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.01.2021 o 11:47, budynPL pisze:

> [...]
    politykę, o to co dziś
    > da się uchwalić, o jakąś bieżczkę, zadałem dość podstawowe pytanie "kiedy człowiek

    To jest źle postawione pytanie, zawierające sugestię.

    Pytanie powinno brzmieć: Kiedy człowiek nie może zabić człowieka?

    Odpowiedź: Wtedy, jeśli jest to 100% człowiek, który nie zagraża jego życiu.

    Co rozumieć pod 100% człowiekiem? Jeśli uważasz, że twór bez mózgu czy
    niezdolny do samo istnienia jest człowiekiem to powinieneś na początek
    zweryfikować pojęcie homo sapiens.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>