    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Zadaszenie tarasu
    Date: Wed, 30 May 2012 11:45:18 +0200

    Mam parasol ale też mnie często wkurza. Wymysliłem więc że sam zrobię
    zadaszenie z... płótna żaglowego.
    Płótno nawinę na długiej ułożyskowanej po bokach rurze i podwieszę to do
    końcówek krokwi. Po drugiej stroni tarasu planuję postawić trejarze ale
    demontowalne na zimę. A więc tak. Drewniane skrzynie 100x50x50 do każdej na
    stałe przymocowany trejarz. Skrzynie na kółeczkach. W skrzyniach ziemia w
    której będą rosły sobie pnące roślinki. Skrzynie rozstawione od siebie co
    metr a pomiędzy nimi wsuwane na wieszakach lekkie pełne ścianki. Do
    wystających słupków trejarzy dokręcona kantówka ostatecznie spinająca
    wszystko w całość Wszystko ma być rozbieralne/składalne w 5-10 minut. Od
    krokwi do tej górnej kantówki na trejarzach rozciągnięte będą dwie linka na
    boczkach po których zsuwać się będzie płótno żaglowe. Mam taki mechanizm
    silnik+przekładnia z drzwi odsuwanych i to on będzie napędem calości. Silnik
    ten zamontowany będzie pod okapem. Przy większym wietrze albo jak po prostu
    nie potrzebujemy zacienienia wystarczy tylko zwinąć płótno mechanizmem. Na
    zimę ściągnąć dodatkowo bloczki, rozpiąć górną kantówkę spinającą, wysunąć
    spomiędzy trejarzy pełne ścianki i na kółeczkach wszystko odwieźć pod okap
    budynku gdzie sobie to przezimuje bezpiecznie.

    Marek