  • 1. Data: 2010-10-04 08:39:39
    Temat: Zalanie instalacji CO płynem do chłodnic? praktykował ktoś?
    Od: "amir" <d...@g...pl>

    Witam!
    Jak w temacie..

    Znajomy mam zalaną instalację w górach w domku, ale ma zamknięty układ.

    Czy ktoś z Was praktykował?

    z podłogówki da się spuścić wodę?

    obawiam się rozsadzenia rur w podłogówce, a moze być tak, ze przez 2
    tygodnie nikogo
    nie będzie w domu i temp spadnie poniżej 0.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-04 08:48:50
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > obawiam się rozsadzenia rur w podłogówce, a moze być tak, ze przez 2
    > tygodnie nikogo
    > nie będzie w domu i temp spadnie poniżej 0.

    Nie pomyślał o tym w fazie projektowania, to niech grzeje bez przerwy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2010-10-04 08:50:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik amir napisał:
    > Witam!

    > z podłogówki da się spuścić wodę?

    Pewnie, że się da...

    > obawiam się rozsadzenia rur w podłogówce, a moze być tak, ze przez 2
    > tygodnie nikogo
    > nie będzie w domu i temp spadnie poniżej 0.

    Jak temp spadnie tylko ciut poniżej zera i będzie tak przez max kilka
    godzin, to nic się nie stanie.

    Inna sprawa, gdyby ujemne temperatury utrzymywały się przez dłuższy
    czas, to wówczas pojawia się zagrożenie, że coś tam może zamarznąć.

    \W każdym razie jak dom jest docieplony, a jeszcze jak jest to dom o
    sporej akumulacyjności cieplnej - murowany - to raczej przy lekkich
    przymrozkach nocą i koło zera w dzień nie ma obaw :-), przynajmniej
    przez kilka dni.

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-10-04 12:16:20
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-04 10:39, amir pisze:
> [...]
    > tygodnie nikogo
    > nie będzie w domu i temp spadnie poniżej 0.

    Pompka i przepompować, pobrać próbkę płynu i udać się do Warsztatu,
    gdzie mają przyrząd do sprawdzenia cieczy - powinno Ci wystarczyć -10stC.

    Skoro ma układ zamknięty to na dość nowy systemy grzewczy, a te
    zazwyczaj mają zabezpieczenie antyzamrożeniowe. Wystarczy wszystko
    ustawić i po sprawie. Domu lepiej nie przemrażać nawet jak nikt w nim
    nie mieszka.

    Ariusz

  • 5. Data: 2010-10-04 12:56:52
    Od: "amir" <d...@g...pl>

    > Pewnie, że się da...

    w jaki sposób?

  • 6. Data: 2010-10-04 13:23:44
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik amir napisał:

    > w jaki sposób?

    Po prostu spuścić, a potem przedmuchać agregatem.

  • 7. Data: 2010-10-04 16:59:49
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik amir napisał:
> [...]
    > tygodnie nikogo
    > nie będzie w domu i temp spadnie poniżej 0.

    Właśnie wymyśliłeś rower...

    Drogo cie wyniesie - płyn do chłodnic zawiera sporo dodatków zbędnych w
    instalacji CO. Poszukaj raczej płynu niezamarzającego do instalacji CO -
    też na bazie glikolu ale jednak ciut tańszego.I nie sprzedawanego w
    litrowych butelkach a w hobokach i beczkach. Boryszew - Erg produkuje,
    innych producentów też pewnie takie płyny są dostępne.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2010-10-04 21:25:24
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Po prostu spuścić, a potem przedmuchać agregatem.

    Spuscic mniej wiecej 1/3 - 1/2 i dopelnic reszte koncentratem.
    Wzor na obliczanie pojemnosci instalacji:
    V=Pi*d^2*1/4*L [m^3]
    d - srednica [m]
    L - dlugosc [m]

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-10-05 09:15:44
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > z podłogówki da się spuścić wodę?

    jak o to poprosisz projektanta/wykonawce - to bedzie można

    jak sie już nie da, wylej tyle wody ile możesz
    (na grupie byly opisywane rozne metody)
    i instalację dopełnij koncentratem