  • 1. Data: 2010-10-03 14:28:42
    Temat: izolacje scian fundamentowyh
    Od: "adi" <a...@g...com>

    witam czy ktoś mógłby polecić coś innego lepszego niż dysperbit do izolacji
    ścian.Warunki trudne sama glina, w dodatku garaż jest pół metra niżej niż
    reszta domu a co za tym idzie muszę dobrze odizolować ściany garażu
    murowane z bloczków ponad posadzką.

    Adi

  • 2. Data: 2010-10-03 14:39:08
    Temat: Re: izolacje scian fundamentowyh
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik adi napisał:
> [...]
    > niżej niż reszta domu a co za tym idzie muszę dobrze odizolować ściany
    > garażu murowane z bloczków ponad posadzką.

    Wydaje mi się, że nie ma się czym przejmować. skoro i tak mury będą
    powyżej gruntu, to przecież nie mają jak nasiągnąć. Na to potem dasz
    jeszcze klej, styro i klej, a na sam wierch czymś to obłożysz...

    Ja się nie bawiłem w takie - kupiłem jakieś czarne mazidło - nie był to
    dysperbit, ale i tak śmierdziało przez tydzień po wymalowaniu tym
    fundamentu.

    Resztę załatwia odpowiednia gospodarka wodna na działce wokół domu.
    Też mam garaż pół metra niżej niż dom i samą glinę. U mnie jednak
    wszystko wystaje ponad grunt.

    Chyba, że masz piwnice i ściany będą wpuszczone w grunt, wtedy to ma sens.
    Jednak zawsze podstawą odwodnienia będzie drenaż i obniżenie lustra wody
    pod budynkiem. Jak tego nie zrobisz, to najcięższe izolacje mogą okazać
    się zawodne, a przy tym koszmarnie drogie :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-10-03 14:50:49
    Od: "adi" <a...@g...com>

    no właśnie ta częsć domu wystająca półmetra powyżej gruntu będzie obłożona
    styropianem, i tu pytanie z reguły daje sie wodostyr lub coś podobnego co
    nie potrzebuje folii kubełkowej ani smarowania dysperbitem, czy jeśli
    ocieple fundamenty zwykłym styro obłoże siatką i klejem oraz pomaluje
    dysperbitem czesć schowaną pod ziemią toczy to wystarczy aby styropian nie
    podciągał wody do góry?

  • 4. Data: 2010-10-03 15:25:24
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik adi napisał:
> [...]
    > czy jeśli ocieple fundamenty zwykłym styro obłoże siatką i klejem oraz
    > pomaluje dysperbitem czesć schowaną pod ziemią toczy to wystarczy aby

    Żeby beton podciągał kapilarnie wodę , to słyszałem, ael styropian...,
    to raczej niemożliwe, bo on nie ma takich właściwości :-).
    Zresztą na samym dole styropianu daje się tzw listwę startową, która
    jest przeszkodą dla wszelkiego rodzaju gryzoni i w pewnym sensie wody
    też..., no właśnie ważne żeby nie stał on w wodzie, to i podciągać nie
    będzie.
    Mam zwykły styropian elewacyjny i żadnego podciągania nie widać na razie
    :-). Zobaczymy jak zamieszkam...

    pozdr
    robercik-us

  • 5. Data: 2010-10-03 16:06:01
    Od: "adi" <a...@g...com>

    listwa startowa to na scianach parteru a mi chodzi o styropian na
    fundamencie czy musi byc wodostyr czy można zwykły zaciągnięty klejem i
    siatką i potem ewentualnie ponad gruntem obrobić to klinkierem bądź czyms
    innym

  • 6. Data: 2010-10-03 19:30:48
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał

> [...]
    > fundamencie czy musi byc wodostyr czy można zwykły zaciągnięty klejem i
    > siatką i potem ewentualnie ponad gruntem obrobić to klinkierem bądź czyms

    Dajesz zwykły, tylko twardy (taki jak pod wylewki). Zaciągasz klejem, a
    potem wszystko smarujesz dysperbitem.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2010-10-04 20:35:26
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-10-03 21:30, wolim pisze:

    > Dajesz zwykły, tylko twardy (taki jak pod wylewki). Zaciągasz klejem, a
    > potem wszystko smarujesz dysperbitem.

    Dysperbitem to się smaruje sam fundament a nie styropian z siatka i klejem.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 8. Data: 2010-10-04 21:33:34
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości

    > Dysperbitem to się smaruje sam fundament a nie styropian z siatka i
    > klejem.

    No własnie ze jak ktos oszczedza i daje zwykły styropian zamiast xps to robi
    sie jak kolega wspomniał: styro, siatka/klej, dysperbit.

    b.

  • 9. Data: 2010-10-05 06:00:55
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik adi napisał:
    > listwa startowa to na scianach parteru

    Nie koniecznie...
    Nic nie stoi na przeszkodzie, by u dołu ściany fundamentowej, przy samym
    fundamencie dać również listwę. U mnie nawet majster nie dawał u dołu
    ścian budynku, tylko wszytko dokładnie obłożył siatką i zaciągnął
    klejem, a listwy startowe dawał właśnie przy gruncie, żeby myszy się od
    dołu w styro nie wgryzały.

    Taka listwa przecież chroni również przed wilgocią - o ile nie stoi w
    wodzie :-).

  • 10. Data: 2010-10-05 07:07:29
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-10-2010 o 23:33:34 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości

    > No własnie ze jak ktos oszczedza i daje zwykły styropian
    Bo tam zwykły wystarczy, nie ma sensu przepłacać za extrudowany

    zamiast xps to
    > robi sie jak kolega wspomniał: styro, siatka/klej, dysperbit.
    Nie, rapuje sie bloczki aby nie było szpar, na to dysperbit, potem
    styropian, siatka, klej dysperbit.

    --
    Pozdr
    JanuszK