  • 1. Data: 2010-10-03 12:26:46
    Temat: zamek w drzwiach
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Może ktoś z PT Kolegów podpowie jakiś "patent" na rozwiązanie nast.
    usterki;- są drzwi wewnętrzne w których jest jedynie zamek podklamkowy (taki
    bez klucza) wpuszczany, taki za chyba ok 5 zł..
    No i zepsuł się, klamką można ruszać dowolnie a normalnie sprężynujacy
    języczek nie rusza się i drzwi otworzyc nie mozna.
    Oczywiście nie chciałbym drzwi niszczyć wyłamując tę wkładkę z wpuszczenia.
    Futryna metalowa..

  • 2. Data: 2010-10-03 12:44:26
    Temat: Re: zamek w drzwiach
    Od: "juliusz1" <juliusz1(wytnij to)@go2.pl>

    weź coś cienkiego np blaszkę albo karte kredytową i włóż między drzwi a
    futryne
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-10-03 16:24:56
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > Futryna metalowa..

    Jeśli poprzednia rada nie przyniosła skutku to patentem jest:
    zapewne masz w domu drugie takie same drzwi, mierzysz w którym miejscu
    sprawnych drzwi zapadka wchodzi w otwór metalowej futryny. W ten sposób
    odznaczasz na futrynie z zaciętą klamką mniej więcej środek tej dziury. W
    tym miejscu wiercisz otwór ok 5mm w futrynie. Dowiercasz się do zapadki
    zamka i czyms ostrym spiczastym przesuwasz ruchem robaczkowym zapadkę w
    stronę zamka.
    Przyczyną awarii bywa po ..nastu latach pęknięcie zwykle auminiowej części
    sprzęgającej zapadkę z klamką. Należy wymienić wkładki na takie w których
    ten element jest z innego materiału niz alu. Jeśli nie chcesz wymieniać
    wkładek to powierć we wszystkich futrynach otworki do awaryjnego otwierania.
    Mnie kiedyś taka awaria złapała w drzwiach wejściowych a otwór należało
    wiercić od zewnątrz mieszkania......

    Bogdan

  • 4. Data: 2010-10-03 17:48:46
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k.gda.pl
    *p 47* napisał(-a):

> [...]
    > języczek nie rusza się i drzwi otworzyc nie mozna.
    > Oczywiście nie chciałbym drzwi niszczyć wyłamując tę wkładkę z

    Dokładnie taką awarię przechodziłem latem. Zatrzasnęły mi się tak drzwi
    do pokoju do kótrego otwierało się skrzydło. Poradziłem sobie w ten
    sposób, że zdemontowałem listwy od szyby ornamentowejm i wyjąłem ją.
    Wszedłem do pokoju przez otwór po szybie i niestety musiałem podziałać
    trochę destrukcyjnie. Zukosowałem troche brzeg drzwi na wysokości rygla,
    tak że stał się on widoczny, następnie wkrętakiem podpierajac się i
    zapierając wcisnąłem rygiel i otworzyłem drzwi. Późniejszy demontaż
    zamka to już bułka z masłem. Jeśli by była potrzeba to to podcięcie da
    się wyszpachlować, ale ja już je zostawiłem na przyszłość ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2010-10-03 17:51:47
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Bogdan* napisał(-a):

    > Przyczyną awarii bywa po ..nastu latach pęknięcie zwykle auminiowej
    > części
    > sprzęgającej zapadkę z klamką.

    Dokałdnie tak było. A wszystko przez to, że zbyt energicznie chciałem
    drzwi otworzyć. I nie otworzyłem :D

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2010-10-03 18:13:47
    Od: "ted." <o...@w...pl>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > języczek nie rusza się i drzwi otworzyc nie mozna.
    > Oczywiście nie chciałbym drzwi niszczyć wyłamując tę wkładkę z
    Jesli nie chcesz zniszczyc drzwi to po wejsciu np. przez okno odcinasz
    kątówka zawiasy przy drzwiach
    Potem łatwiej wymienic zawiasy niz prostowac drzwi.
    Szczególnie metalowe.

  • 7. Data: 2010-10-03 18:37:19
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ted." <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kątówka zawiasy przy drzwiach
    > Potem łatwiej wymienic zawiasy niz prostowac drzwi.

    Dziękuję wszystkim życzliwym Kolegom za podpowiedzi;- jutro będe działać
    zgodnie z podpowiedziami i pochwalę się (mam nadzieję;-) efektem!

  • 8. Data: 2010-10-03 19:18:46
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-10-03 14:26, p 47 pisze:
> [...]
    > drzwi otworzyc nie mozna.
    > Oczywiście nie chciałbym drzwi niszczyć wyłamując tę wkładkę z wpuszczenia. Futryna
    A da się zdjąć klamki i szyldy?
    Wówczas widać w otworze IMO wystarczającą połać zamka,żeby tam próbować go
    rozwiercić....