  • Data: 2019-01-03 13:40:34
    Temat: Re: Zamiana węgla na gaz
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.01.2019 o 09:13, Kris pisze:
    > W miejscowości gdzie mieszka mama jesienią maja doprowadzić gaz
    > I zamierzam tam wywalić śmieciucha i wstawić kocioł gazowy
    > Przez ostatni rok mama paliła i teraz tez pali tam węglem
    > W okresie grzewczym schodzi jeden 25kg worek węgla na dobę.
    > Węgiel ten
    > https://www.bartex-wegiel.pl/produkt/wegiel-orzech-p
    olski-silesia/
    > Spalany w kotle który ponad 20lat temu zrobiliśmy z ojcem. Sprawność kotła raczej
    nie najniższa w porównaniu do typowych śmieciuchów bo dość fajna nawet na dzisiaj jak
    patrzę konstrukcję zrobiliśmy.
    > Ale pewnie lada chwila i ten kocioł padnie a ze gaz założyć maja to mam nadzieję ze
    do jesieni wytrzyma

    > Można to jakoś sensownie przełożyć na moc kotła gazowego?
    >
    > Gazowy jakiś kondensacyjny pewnie założę najlepiej żeby z instalacją otwarta
    współpracował. Ale to nie jest kluczowe kryterium bo naczynko wzbiorcze można łatwo
    podmienić na naczynko przeponowe i już jest instalacja zamknięta
    > Kocioł kondensacyjny bo:
    > -taki kocioł+ pozostałe nakłady na budowę przyłącza gazowego będę mógł odliczyć
    sobie od podstawy opodatkowania
    > -są tam przewymiarowane grzejniki żeliwne i instalacja na grubych rurach więc na
    maks 40-50stC będzie to wszystko hulać. Teraz na śmieciuchu było 60-70stC ale część
    grzejników trzeba było przykręcać, zamykać
    > Użytkownik polecał tu kotły ACV kompakt i pewnie coś takiego zanabęde
    > Nie chciał bym tylko przesadzić z mocą kotła czy to w jedną czy w drugą stronę
    > Jakoś w miarę sensownie można zapotrzebowanie domu oszacować skoro zimą schodzi
    25kg węgla?

    Mam i polecam:
    Junkers Cerapur Smart ZSB14-3C + oryginalny sterownik pogodowy Junkersa
    FW100, bo tylko z nim kocioł potrafi modulować palnik. A moduluje bardzo
    ładnie, bo potrafi zejść nawet do 3 kW. Jeżeli kocioł grzeje też CWU to
    potrzebny osobny zasobnik i czujnik temperatury do niego.
    14 kW z tego kotła wystarczy w zupełności, skoro ludzie bez problemu
    ogrzewali tym chaty po 250-300 m2. Jest oszczędny, mało awaryjny, nawet
    serwisant Junkersa, który do mnie przyjeżdża powiedział mi wprost, że
    mam nie płacić dodatkowej kasy za przedłużenie gwarancji, bo nie ma
    sensu. Sam również u siebie ten kocioł w domu zainstalował, a ja go
    wybrałem po sporym doktoracie internetowym i przeryciu dłuuuugiego wątku
    na forum Muratora o tym kotle.
    U siebie nie zdarzyło mi się jeszcze zapłacić więcej jak 500 zł/mies.
    (CO+CWU) za gaz w największe mrozy. Dom kostka z lat 80. ocieplona 15 cm
    styro, 165 m2, okna plastiki z poczatków lat 2000, grzeje możliwie
    niskotemperaturowo, czyli woda w obiegu maks. 55 stopni, żeby
    zmaksymalizować kondensację. Temp. wew. 22 stopnie.
    Rachunek za zeszły miesiąc: 270 zł.

    Pzdr
    --
    /__/_* /