  • 1. Data: 2010-08-15 21:10:12
    Temat: Zaprawki na tynku CW - jak zacierać?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Mam w domu tynki CW z gotowej mieszanki nakładanej agregatem. I oczywiście
    mam mnóstwo miejsc, gdzie już po tynkach trzeba było coś podkuć, załatać -
    no wiadomo. I teraz pytanie: jak to poprawnie zatrzeć, żeby wynikowo
    otrzymać ciągłą ścianę?

    Tynk CW ma swoją ziarnistość, dlatego nawet nie próbowałem tego zrobić
    gipsem, bo dałby wyraźnie się odcinającą głądką łatę, takie miejsca
    zaciągałem tym samym tynkiem, który szedł do agregatu (zostały dwa worki).
    Jednak mam dwie zasadnicze wątpliwości:
    - czy brzegi wykutej dziury trzeba jakoś przygotować poza ich obmieceniem z
    pyłu? nie wiem, choćby zwilżyć wodą? te zaprawki, które już zrobiłem, przy
    zacieraniu miały tendencję do wykruszania się na brzegach, minimalnie co
    prawda, ale wystarczająco, żeby naprawiane miejsce się odcinało wizualnie od
    reszty ściany.
    - samo tynkowanie dziury robiłem w trzech etapach: zarzucałem na grubo, jak
    trochę podeschło ściągałem na mniej więcej równo bokiem pacy, a następnego
    dnia zacierałem na równo pacą filcową. Tak to ma wyglądać, żadnego etapu tu
    nie brakuje? Pytam, bo jak pojawiły się jakiekolwiek ubytki, to mogłem je
    tylko od nowa szpachlowac tynkiem, a jak kiedyś podobną pracę robiłem
    tynkiem gipsowym, to na tym etapie mogłem wziąć mokrą gąbke i delikatnie
    zacierając nią tynk wszelkie takie szczelinki pozaciągać. Czy przy tynku CW
    też tak można?

    J.

  • 2. Data: 2010-08-16 06:53:49
    Temat: Re: Zaprawki na tynku CW - jak zacieraae?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-08-2010 o 23:10:12 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > jak trochę podeschło ściągałem na mniej więcej równo bokiem pacy, a
    > następnego dnia zacierałem na równo pacą filcową. Tak to ma wyglądać,
    Dobze robiłeś , ja zwykłą pacą wyrównywałem a potem zacierałem gąbką
    (mokrą).

> [...]
    > mokrą gąbke i delikatnie zacierając nią tynk wszelkie takie szczelinki
    > pozaciągać. Czy przy tynku CW też tak można?
    Można, dojdziesz do wprawy :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-08-16 08:30:27
    Temat: Re: Zaprawki na tynku CW - jak zacierać?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 16 Sie, 08:53, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Dobze robiłeś , ja zwykłą pacą wyrównywałem a potem zacierałem gąbką
    > (mokrą).

    Ok, dzięki za wyjasnienie.
    A co z tymi krawędziami otworów i ich przygotowaniem? Moczyć?

    J.

  • 4. Data: 2010-08-16 08:42:40
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 16 Sie, 10:30, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

    > Ok, dzięki za wyjasnienie.
    > A co z tymi krawędziami otworów i ich przygotowaniem? Moczyć?

    Zwilżyć.

    Ale licz sie z tym ze kolory blakna a faktura ma tendencje do nie
    bycia jednorodna.

    Wiec miejsca gdzie cos naprawisz prawie zawsze beda widoczne.
    Ale jesli nabierzesz wprawy to nie bedzie to bardzo widoczne.

    W jakims malo widocznym miejscu sprobuj jak taki naprawiony tynk
    bedzie wygladal po przemyciu go karcherem.
    Mozna tez sprobowac najpierw go umyc a potem naprawiac, chyba taka
    kolejnosc bedzie lepsza...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2010-08-16 10:57:03
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 16 Sie, 10:42, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > Zwilżyć.

    Super, dzięki.

    > Ale licz sie z tym ze kolory blakna a faktura ma tendencje do nie
    > bycia jednorodna.

    Przez dwa miesiące (tyle mają te moje tynki) wiele nie zblakły, więc
    tu chyba nie ma problemu.

    > W jakims malo widocznym miejscu sprobuj jak taki naprawiony tynk
    > bedzie wygladal po przemyciu go karcherem.

    W sensie, czy po karcherze znów nie będę miał dziury w ścianie? Oj
    chyba na taki hardcore bym się nie odważył :) Nie mam karchera
    zresztą.

    J.