  • Data: 2011-05-30 01:21:58
    Temat: Re: Zarówka? 50 dolców poprosze!
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1x3cyqwhe4p8i.q7au85as2d4h.dlg@40tude.net...

    > Jestem za energią jądrową. Jest najbardziej ekologiczna.
    > --

    To jest po prostu nieprawda!

    Ponadto:
    1.zasoby uranu kończą się
    2.energetyka jadrowa jest bardzo kosztowna! Wprawdzie sama produkcja energii
    jest niedroga, ale:
    a. nakłady na wybudowanie elektrwni jądrowej sa co najmniej kilkanastorotnie
    wyzsze od budowy np. elektrowni gazowej o takiej samej mocy
    b. potrzebne sa olbrzymie nakłady na przerabianie i przechowywanie (przez
    setki, a nawet tysiace lat!!! tak, dosłownie!) odpadów poprodukcyjnych.
    -czas półrozpadu plutonu to kilkadziesiąt tysięcy lat, poza tym jest on
    jedną z najmocniejszych trucizn.
    W sumie, jesli to uwzglednić, to koszt energii jest b. wysoki.
    3. skutki awarii elektrowni moga być nie do przewidzenia! Dlatego tez
    większość wysoko rozwiniętych państw ZWIJA elektrownie jadrowe, mimo , ze
    wydało na nie wilkie pieniądze i reprezentują o wiele wyższa kulture
    techniczna od nas, a więc jakośc wykonania i poziom ekspsploatacji jest tam
    o wiele wyższy niż u nas
    4. obecnie sens jakiś rozwijania energetyki jądrowej jest tylko w państwach
    produkujacych broń jądrową, które przy okazji zarówno produkcji mat.
    rozszczepialnych , jak i pozbawiania się materiałow przestarzałych moga
    sobie produkowac energię.
    5.energetyka jądrowa dalej i to bezwzglednie uzalezni nas i od importu
    paliwa i od odbierania odpadów. Europa za olbrzymie pieniądze przekazuje
    odpady Rosjanom.
    6. W związku z tym, ze tyle państw rezygnuje z energii jądrowej (ostatni np.
    Szwajcaria) przemysł jądrowy, w Europie głównie francuski stracił rynki
    zbytu i beda wywierac na nas naciski, aby budowac takie elektrownie.
    Zwracam uwagę, że akurat w elektrowniach jądrowych WSZYSTKO pochodzić
    musiałoby z importu,- projekt, urzadzenia, nadzór, szkolenia, paliwo,
    pozbywanie się odpadów. A więc także kosztowo bylibyśmy całkowicie
    uzaleznieni od zewnętrznych dostawców i to monopolistów, bo wybranie
    dostacy okresla gatunek paliwa, a odpadami zajmują się właściwie wyłącznie
    ruscy.
    7. No i na koniec,- awaria w elektrowni jądrowej spowodowac może całkowicie
    nieodwracalne skutki, katastrofalne nawet na skalę całej Polski. Nikt nie
    jest w stanie zagwarantowac , ze taka katastrofa nie wydarzy się, mozna mówc
    jedynie o większym, czy mniejszym jej prawdopodobieństwie!