  • Data: 2011-05-31 08:16:18
    Temat: Re: Zarówka? 50 dolców poprosze!
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "p 47" <k...@w...pl> napisał(a):

    >1.zasoby uranu kończą się

    Tak jak gazu i wegla?

    >2.energetyka jadrowa jest bardzo kosztowna! Wprawdzie sama produkcja energii
    >jest niedroga, ale:
    >a. nakłady na wybudowanie elektrwni jądrowej sa co najmniej kilkanastorotnie
    >wyzsze od budowy np. elektrowni gazowej o takiej samej mocy

    Tylko patrzymy dalej niz koniec wlasnego nosa - czytaj: w dluzszej perspektywie,
    wszak eletrownie te budowane sa na dziesieciolecia.

    >b. potrzebne sa olbrzymie nakłady na przerabianie i przechowywanie (przez
    >setki, a nawet tysiace lat!!! tak, dosłownie!) odpadów poprodukcyjnych.
    >-czas półrozpadu plutonu to kilkadziesiąt tysięcy lat, poza tym jest on
    >jedną z najmocniejszych trucizn.

    Sprzeczac sie nie bede, ale chyba bys musial polknac
    ten pluton, zeby byl trucizna. Bo jesli masz na mysli
    promieniowanie, to nie jest to trucizna.

    >W sumie, jesli to uwzglednić, to koszt energii jest b. wysoki.

    Inne kraje sobie radza przechowywaniem odpadow? Drogo?
    A masz porownanie kosztow do elektrowni weglowych?

    >3. skutki awarii elektrowni moga być nie do przewidzenia!

    Nowe elektrownie w USA nie maja nawet planow ewakuacyjnych, a Ty
    piszesz o braku przewidywan. Proces reakcji jest doskonale przewidywalny
    od dziesiecioleci.

    >Dlatego tez
    >większość wysoko rozwiniętych państw ZWIJA elektrownie jadrowe, mimo , ze
    >wydało na nie wilkie pieniądze i reprezentują o wiele wyższa kulture
    >techniczna od nas, a więc jakośc wykonania i poziom ekspsploatacji jest tam
    >o wiele wyższy niż u nas

    A jakiez to pantswa. Francja, USA? :)

    >4. obecnie sens jakiś rozwijania energetyki jądrowej jest tylko w państwach
    >produkujacych broń jądrową, które przy okazji zarówno produkcji mat.
    >rozszczepialnych , jak i pozbawiania się materiałow przestarzałych moga
    >sobie produkowac energię.

    Ale bezdety wacpan piszesz. Pokaz mi jakies opracowania na ten temat
    czy teorie sobie z palca wyssales?

    >5.energetyka jądrowa dalej i to bezwzglednie uzalezni nas i od importu
    >paliwa i od odbierania odpadów. Europa za olbrzymie pieniądze przekazuje
    >odpady Rosjanom.

    Powtorze - pokaz jakies wiarygodne zrodlo, ze koszta utylizacji powoduja
    nieoplacalnosc budowy elketrowni jadrowych. Dobrze by bylo, zeby
    w zestawieniu byly tez koszta prowadzenia elektrowni np. weglowych.

    >6. W związku z tym, ze tyle państw rezygnuje z energii jądrowej (ostatni np.
    >Szwajcaria) przemysł jądrowy, w Europie głównie francuski stracił rynki
    >zbytu i beda wywierac na nas naciski, aby budowac takie elektrownie.
    >Zwracam uwagę, że akurat w elektrowniach jądrowych WSZYSTKO pochodzić
    >musiałoby z importu,- projekt, urzadzenia, nadzór, szkolenia, paliwo,
    >pozbywanie się odpadów. A więc także kosztowo bylibyśmy całkowicie
    >uzaleznieni od zewnętrznych dostawców i to monopolistów, bo wybranie
    >dostacy okresla gatunek paliwa, a odpadami zajmują się właściwie wyłącznie
> [...]

    j/w

    >7. No i na koniec,- awaria w elektrowni jądrowej spowodowac może całkowicie
    >nieodwracalne skutki, katastrofalne nawet na skalę całej Polski. Nikt nie
    >jest w stanie zagwarantowac , ze taka katastrofa nie wydarzy się, mozna mówc
    >jedynie o większym, czy mniejszym jej prawdopodobieństwie!

    Za to tysiace ton odpadow kumulujacych sie w glebie i powietrzu z elektrownii
    weglowych
    zupelnie nie skaza srodowiska. Polska jest rejonem asejsmicznym i wlasnie nie gdzie
    indziej
    ale wlasnie tu jest sens stawianai elektrownii atmowych. Irytujace wrecz jest, kiedy
    po katastrofie w Japonii nagle zaczeto mowic jakie to te elektrownie sa niebezpieczne
    ze nalezy je likwidowac.