  • 1. Data: 2011-05-18 11:24:30
    Temat: Zarówka? 50 dolców poprosze!
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    http://www.foxnews.com/scitech/2011/05/17/government
    -bans-regular-light-bulbs-
    led-replacements-cost-50/?test=faces

  • 2. Data: 2011-05-18 11:32:28
    Temat: Re: Zarówka? 50 dolców poprosze!
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Dnia 18-05-2011 o 13:24:30 THX <j...@g...pl> napisał(a):

    > http://www.foxnews.com/scitech/2011/05/17/government
    -bans-regular-light-bulbs-
    > led-replacements-cost-50/?test=faces

    Pomysł jest bardzo kontrowersyjny, jednak moim zdaniem dobry.
    Konwencjonalne żarówki są klasy energetycznej E (straty przez wydzielanie
    ciepła). Jednak zanim zacznie się wprowadzać obowiązek, należałoby nieco
    rozwinąć gałąź przemysłu dotyczącą oświetlenia LED. Póki co, ceny są
    wysokie, a asortyment co najwyżej średni.

    --
    Piotr

    http://antyspam.pl/p/01/aaa.php

  • 3. Data: 2011-05-18 11:37:15
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > Konwencjonalne żarówki są klasy energetycznej E (straty przez
    > wydzielanie ciepła).

    A jeśli kogoś nie obchodzą straty ciepła, tylko ważniejszy jest wzrok i
    komfort typowy dla oświetlenia żarowego?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-05-18 11:42:58
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Piotr <z...@o...gmail.com> napisał(a):

> [...]
    >ciepła). Jednak zanim zacznie się wprowadzać obowiązek, należałoby nieco
    >rozwinąć gałąź przemysłu dotyczącą oświetlenia LED.

    jak mozna wprowadzac obowiazek uzywania jakiegos swiatla?
    na podstawie niby czego?

  • 5. Data: 2011-05-18 11:44:41
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Dnia 18-05-2011 o 13:37:15 M1SLQ
    <m...@w...o2.pl> napisał(a):

    > A jeśli kogoś nie obchodzą straty ciepła, tylko ważniejszy jest wzrok i
    > komfort typowy dla oświetlenia żarowego?
    >

    > Pozdrawiam

    Jest to pewna zaleta oświetlenia żarowego, jednak obecne produkty LED są
    produkowane ze stabilizacją (choć bardziej pasuje prostowaniem prądu)
    napięcia o barwie ciepłej. Poza tym rozpatrywałem to w dobie kryzysu
    energetycznego, nie w kategoriach osobistych preferencji.

    --
    Piotr

    http://antyspam.pl/p/01/aaa.php

  • 6. Data: 2011-05-18 11:47:32
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Dnia 18-05-2011 o 13:42:58 Przesmiewca <b...@o...pl> napisał(a):

    > jak mozna wprowadzac obowiazek uzywania jakiegos swiatla?
    > na podstawie niby czego?

    Tak samo - jak można wprowadzać obowiązek używania świateł mijania? Każdy
    ma swoje zdanie w tej materii.

    --
    Piotr

    http://antyspam.pl/p/01/aaa.php

  • 7. Data: 2011-05-18 13:27:06
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Przesmiewca" napisał w wiadomości grup
    com...
    > jak mozna wprowadzac obowiazek uzywania jakiegos swiatla?
    > na podstawie niby czego?

    Na podstawie faszystowskich zapędów :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2011-05-18 14:26:17
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 18-05-11 13:32, Piotr wrote:
    > Pomysł jest bardzo kontrowersyjny, jednak moim zdaniem dobry.

    Uważasz, że ograniczenie wolności jest dobre? A co, jak rząd powie, że
    możesz nosić tylko biale podkoszulki, bo czarne za bardzo nagrzewają się
    o ocipiają klimat? To też będzie dobry pomysł?

    Pamiętaj - każda regulacja, która ogranicza naszą wolność, przybliża nas
    do szympansów w klatce 2x2.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 9. Data: 2011-05-18 19:00:22
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Dnia 18-05-2011 o 16:26:17 Grzegorz Janoszka
    <G...@n...janoszka.pl> napisał(a):

> [...]
    > o ocipiają klimat? To też będzie dobry pomysł?
    >
    > Pamiętaj - każda regulacja, która ogranicza naszą wolność, przybliża nas

    I tak i nie. Z jednej strony jak najbardziej przyznaję ci rację, z drugiej
    nie. Kolor podkoszulków nie wpływa na ilość surowców przetwarzanych na
    energię. Przepis nas ogranicza, jednak bez niego, wielu korzystałoby z
    konwencjonalnego oświetlenia (nie zmieniłoby się zbyt wiele). Wprowadzając
    go, zmniejszy się zużycie prądu. Pod tym kątem jest to dobry pomysł.

    Nie jestem zwolennikiem ograniczania społeczeństwa pod żadnym względem.
    Chcę przedstawić swój pogląd w tej sprawie i pokazać, że niekoniecznie
    jest to złe.

    --
    Piotr

    http://antyspam.pl/p/01/aaa.php

  • 10. Data: 2011-05-18 20:10:13
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    > Przepis nas ogranicza, jednak bez niego, wielu korzystałoby z
    > konwencjonalnego oświetlenia. Wprowadzając go, zmniejszy się zużycie
    > prądu. Pod tym kątem jest to dobry pomysł.

    Ale ja chcę zużywać więcej prądu! Chcę ogrzewać dom zimą prądem do 30stopni
    C - płacę za to więc kto mi zabroni? Tylko wtedy czuję się komfortowo.
    Czy uważasz, że powinno mi się ustawowo zakazać grzania mieszkania do
    30st.C?