  • 1. Data: 2011-05-16 09:36:53
    Temat: Jaka sokowirówka i dlaczego ?
    Od: " THX" <j...@N...gazeta.pl>

    Kiedyś niezrównane były sokowirówki zdaje się bułgarskie.
    Miały wirówkę nie wyrzucającą śmieci, lecz gromadzącą je w wirującym bębnie.
    Dzięki temu wyciskały sok niemal na wiór.
    Wewnątrz bębna była taśma ułatwiająca oczyszczanie go po zapełnieniu.
    Jak na rynek wkroczyły sokowirówki z wyrzucaniem wiórów, to już tak dobrze
    nie odsączały soku.
    No i mycie tego 'konusowego' sitka to tragedia, otworki łapią szczotkę, w
    zmywarce się nia da (to znaczy da, ale na sitku zostaje brud).
    Właśnie dopiero co użyłem jakiejś nowoczesnej super-hiper sokowirówki i
    uczucia mam mieszane, 'postęp' jedynie w mocy silnika i tym, że całe jabłko
    bez krojenia można włożyć.
    A czego Wy używacie i co polecacie?

    BTW pamiętam jeszcze moją Babcię robiącą sok z pomidorów w sokowniku na parę,
    mniam :-))

  • 2. Data: 2011-05-16 09:53:55
    Temat: Re: Jaka sokowirówka i dlaczego ?
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    " THX" <j...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > BTW pamiętam jeszcze moją Babcię robiącą sok z pomidorów w sokowniku na
    > parę,
    > mniam :-))

    http://www.biowin.com.pl/?bio=1&lang=pol&str=4&grupa
    =3&podgrupa=662&produkt=727&session=fd32ce6e2261811a
    49c040ffeffeb90b

  • 3. Data: 2011-05-16 11:30:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik " THX" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup

    > No i mycie tego 'konusowego' sitka to tragedia, otworki łapią szczotkę,

    ?
    coś przesadzasz, to sitko jest tak drobne, że musiałbyś mieć szczotkę
    zrobioną z włosów, aby "otworki łapały szczotkę"

    mam moulinexa, szczotka była na wyposażeniu, umycie sitka to minuta roboty,
    dosłownie, reszta trafia do zmywarki

    niestety z jednym muszę się zgodzić, wióry są mokre, także straty w soku są
    dość spore

    podobno wyciskarki do warzyw i owoców mają dużo lepsza wydajność, ale też i
    cenę przy okazji

  • 4. Data: 2011-05-16 15:13:22
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    A co konkretnie masz na myśli?

    -----

  • 5. Data: 2011-05-17 07:13:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik " THX" <j...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > A co konkretnie masz na myśli?

    chodzi ci o to co to są wyciskarki?

    poszukaj w necie, zasada działania podobna jak w maszynce do mięsa, nigdy
    nie używałem, ale słyszałem sporo dobrego, sam się zastanawiałem nad kupnem,
    ale niestety 4 cyfrowe, lub zbliżone ceny mocno mnie zniechęcają na razie

    i odpowiadaj pod cytatem

  • 6. Data: 2011-05-17 07:30:24
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    A, to podobno są jakieś przystawki do maszynek do mięsa, tyle że zdaje się do
    miękkich owoców i warzyw podejrzewam, lecz nie do jabłek czy marchewki.

    Do marchewki to mógłby prasy wyciskajżące sok Bumar produkować, a może i
    Skarżysko-Kamienna ;-)

    -----

  • 7. Data: 2011-05-17 09:34:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 May 2011 09:13:27 +0200, szerszen napisał(a):

> [...]
    > ale niestety 4 cyfrowe, lub zbliżone ceny mocno mnie zniechęcają na razie

    Cena trzycyfrowa :-)
    http://www.juka.pl/cena,5437,maszynka_do_miesa_986.8
    0_z_szatkownica___cytrusiarka___wyciskarka_i_mlynkie
    m_kolor_:_symbio.html
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 8. Data: 2011-05-17 09:35:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

  • 9. Data: 2011-05-17 10:09:31
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    THX napisał(a):
    > A czego Wy używacie i co polecacie?
    Ja uzywam od kilku lat takiego Zelmera
    > http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/70/30/
    90/1570309068
    Starszy identyczny model był od dawna w moim domu i wyśmienicie sie
    spisywał. Wiec dla czego miałem szukać czegoś innego, a nie
    powiedziane że lepszego. Również widziałem ten model w kilku punktach
    sprzedających sok ze świeżych owoców, i po spytaniu jak sie ten model
    spisuje, stwierdzali że bez zarzutów. A kilka godzin dziennie w takim
    punkcie ma przepracowane.
    Wióry suche, a sitko czyszczę przeznaczoną do tego sztywną szczoteczką
    do paznokci.
    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2011-05-17 11:14:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    net...

    > Cena trzycyfrowa :-)

    pisałem "lub zbliżone" jak ze dwa lata temu szukałem, to większość nad
    którymi warto się było zastanawiać, kosztowała ponad 1000 ;)