  • 1. Data: 2011-05-15 09:36:05
    Temat: Brzydki zapach z pralki
    Od: "SUB" <S...@s...pl>

    Do tej pory, przy normalnym praniu, z proszkiem,
    nie było żadnego brzydkiego zapachu.
    Jednak dzisiaj okazało się potrzebne nastawienie
    samego płukania i odwirowania i od razu od początku
    pojawił się brzydki zapach.
    Co robić?

  • 2. Data: 2011-05-15 10:26:12
    Temat: Re: Brzydki zapach z pralki
    Od: "Mirek" <m...@w...neostrada.pl>

> [...]
    > nie było żadnego brzydkiego zapachu.
    > Jednak dzisiaj okazało się potrzebne nastawienie
    > samego płukania i odwirowania i od razu od początku

    Raz na miesiąc ustaw sobie program gotowania (lub prania w maksymalnej
    temperaturze). Zrób to bez wkładania do pralki ubrań. Warto podczas tego
    procesu nasypać zamiast proszku około 150 g kwasku cytrynowego. Wysoka
    temperatura spowoduje zabicie wszelkiego rodzaju pleśni w środku pralki a
    gorący roztwór kwasku cytrynowego rozpuści kamień kotłowy w układzie
    podgrzewania wody.
    Kwasek zasyp w miejsce wsypywania proszku do prania zasadniczego.

    Jeśli masz wyjmowaną szufladę na proszek to wyjmij i dokładnie umyj, wysusz.
    Przestrzeń na szufladę przetrzyj szmatką roztworem podchlorynu sodu (może
    być bielinka lub Domestos). Zostaw na 15 minut i wytrzyj wilgotną szmatką.

    Uwaga: nie mieszaj podchlorynu z roztworem kwasku cytrynowego!

  • 3. Data: 2011-05-15 10:42:46
    Od: "SUB" <S...@s...pl>

> [...]
    wilgotną szmatką.

    > Uwaga: nie mieszaj podchlorynu z roztworem kwasku cytrynowego!

    Dziękuję.
    Zrobię tak, jak radzisz.
    Pojemnik na proszek myję od czasu do czasu. Muszę spróbować
    z bielinką.

    Przypomniało mi się, że gdy w czasie remontu, 10 lat temu, był
    przerabiany dopływ i odpływ wody, było wtedy coś zainstalowane,
    że takiej sytuacji jak mam teraz miało zapobiec. Nie pamiętam
    szczegółów.

  • 4. Data: 2011-05-15 12:00:08
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    SUB napisał(a):
> [...]
    > przerabiany dopływ i odpływ wody, było wtedy coś zainstalowane,
    > że takiej sytuacji jak mam teraz miało zapobiec. Nie pamiętam
    Filtr sprawdź, ten odpływowy. Na nim osiadają włosy, włókna które gniją.
    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2011-05-15 12:06:32
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *SUB* napisał(-a):

> [...]

    Nie wiem jakie Ty masz warunki/możliwości, ale ja swoją pralkę cały czas
    trzymam otwartą. Prawdopodobnie wystarczyłoby 2-3 dni po praniu jeśli
    wypada ono rzadziej, ale jak mi to nie przeszkadza, to cały czas się
    wietrzy i na nieprzyjemne zapachy nie ma powodu narzekać

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2011-05-15 12:13:18
    Od: "SUB" <S...@s...pl>

> [...]
    > praniu jeśli wypada ono rzadziej, ale jak mi to nie przeszkadza, to cały czas się
    wietrzy i na nieprzyjemne zapachy nie ma powodu

    Pralkę mam cały czas otwartą, poza praniem, oczywiście.
    Myślę, że to jest coś z tym filtrem, o którym pisał Krzysztof.
    Muszę to sprawdzić i ewentualnie kupić taki filtr (chyba).

  • 7. Data: 2011-05-15 12:16:29
    Od: medea <x...@p...fm>

    W dniu 2011-05-15 14:06, Big Jack pisze:
> [...]
    > jeśli wypada ono rzadziej, ale jak mi to nie przeszkadza, to cały czas
    > się wietrzy i na nieprzyjemne zapachy nie ma powodu narzekać

    To samo miałam doradzić - po praniu zostawiać otwartą pralkę, żeby
    porządnie wyschła. Zawsze tak robię i nic nie śmierdzi.

    Ewa

  • 8. Data: 2011-05-15 13:59:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 May 2011 14:06:32 +0200, Big Jack napisał(a):

> [...]
    > wypada ono rzadziej, ale jak mi to nie przeszkadza, to cały czas się
    > wietrzy i na nieprzyjemne zapachy nie ma powodu narzekać

    Postępuję tak samo, także ze zmywarką. Tzn wystarczy uchylić drzwiczki,
    minimalnie.
    Oczywiście okresowe (ale bez przesady) zabiegi "sanitarne" w ww
    urządzeniach też robię.
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

  • 9. Data: 2011-05-15 14:46:37
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    SUB napisał(a):
    > Muszę to sprawdzić i ewentualnie kupić taki filtr (chyba).
    Nie ma potrzeby kupowania nowego. Zerknij do instrukcji.
    Musisz mieć punkt w którym go odkręcasz, wyjmujesz, czyścisz i
    wkładasz z powrotem.
    To jest filtr przed pompą wodną która służy do opróżniania pralki z wody.
    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2011-05-15 17:03:57
    Od: "SUB" <S...@s...pl>

    > Nie ma potrzeby kupowania nowego. Zerknij do instrukcji.
    > Musisz mieć punkt w którym go odkręcasz, wyjmujesz, czyścisz i wkładasz z powrotem.
    > To jest filtr przed pompą wodną która służy do opróżniania pralki z wody.

    Wydawało mi się, że mówimy o czymś co jest przy ścianie,
    poza pralką.
    Tę pralkę mam od niedawna. W każdym razie przez dużo krótszy
    okres czasu niż poprzednią kupioną po remoncie 10 lat temu.