  • 11. Data: 2011-05-15 17:22:37
    Temat: Re: Brzydki zapach z pralki
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    SUB napisał(a):
    > Wydawało mi się, że mówimy o czymś co jest przy ścianie,
    > poza pralką.
    Przy ścianie po za pralką masz zawór wodny do pralki, możliwe że model
    z wewnętrznym filtrem siatkowym wyłapującym zanieczyszczenia z
    instalacji wodociągowej, nie mającym nic tutaj do rzeczy.
    --
    Krzysiek

  • 12. Data: 2011-05-15 17:27:03
    Od: "SUB" <S...@s...pl>

    > Przy ścianie po za pralką masz zawór wodny do pralki, możliwe że model z
    wewnętrznym filtrem siatkowym wyłapującym
    > zanieczyszczenia z instalacji wodociągowej, nie mającym nic tutaj do rzeczy.

    Dzięki. To tego nie będę ruszać.
    Muszę poszukać instrukcję pralki. :-)

  • 13. Data: 2011-05-15 18:41:26
    Od: "Mirek" <m...@w...neostrada.pl>

    > Dzięki. To tego nie będę ruszać.
    > Muszę poszukać instrukcję pralki. :-)

    Możesz też mieć zamontowany na zaworze w ścianie tzw. 'odkamieniacz'. Są
    takie w sprzedaży, takie przeźroczyste walce które są wypełnione kryształami
    ałunu sodowego. Jeśli to jest zamontowane dłużej niż 5 lat to
    najprawdopodobniej ałun już się rozpuścił. Obecność tego urządzenia nie ma
    wpływu na zapach z twojej pralki. Po prostu w dobie niskotemperaturowych i
    ekologicznych prań (poniżej 50C) w pralce zaczynają rosnąć róznego rodzaju
    pleśnie które mają taki zapach. Jedyną metodą na pozbycie się tego zapachu
    jest okresowa sterylizacja za pomocą prania z gotowaniem (90C). Kwasek
    cytrynowy dodany do takiego mycia pralki rozpuści kamień. Rób to raz na
    miesiąc i nieprzyjemny zapach zniknie.

  • 14. Data: 2011-05-15 18:44:59
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-15 20:41, Mirek wrote:
    > Rób to raz na miesiąc i nieprzyjemny zapach
    > zniknie.

    Nie za często?
    U mnie raz na co najmniej pół roku, jak nie rzadziej, piorę butelkę octu
    w 90st. i wystarczy.

    Pozdr.

  • 15. Data: 2011-05-15 19:11:47
    Od: "Mirek" <m...@w...neostrada.pl>

    > Nie za często?
    > U mnie raz na co najmniej pół roku, jak nie rzadziej, piorę butelkę octu w
    > 90st. i wystarczy.

    Nie wiem czy za często. Faktem jest że trzeba od czasu do czasu przeprać w
    90C z kwaskiem cytrynowym lub octem i problemu nie ma;-)
    To samo robię ze zmywarką i oba urządzenia pachną jak nowe pomimo 10 lat
    użytkowania.

  • 16. Data: 2011-05-15 20:12:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 May 2011 21:11:47 +0200, Mirek napisał(a):

> [...]
    > 90C z kwaskiem cytrynowym lub octem i problemu nie ma;-)
    > To samo robię ze zmywarką i oba urządzenia pachną jak nowe pomimo 10 lat

    To samo u mnie. Tyle że kwasku do zmywarki nie sypię - nie wiem, jak on
    wpłynie na system zmiękczający... zatem co do zmywarki poprzestaję na
    systematycznym czyszczeniu filtrów i trzymaniu uchylonych drzwiczek, raz w
    roku stosując preparat do czyszczenia zmywarek.
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 17. Data: 2011-05-15 20:26:07
    Od: "Mirek" <m...@w...neostrada.pl>

> [...]
    > systematycznym czyszczeniu filtrów i trzymaniu uchylonych drzwiczek, raz w
    > roku stosując preparat do czyszczenia zmywarek.
    Ikselko,

    System zmiękczający jest zaistalowany na wlocie wody do zmywarki. Woda z
    kranu przepływa przez jonity które zmiękczają wodę i nie ma później żadnego
    połączenia z wodą i roztworem w zmywarce. Tak więc możesz spokojnie stosować
    tańsze zamienniki do czyszczenia zmywarki takie jak kwasek cytrynowy (lub
    ocet).
    Tak więc syp sól do zmywarek (do regenerecji tych jonitów) i możesz
    spokojnie myć i odkamieniać zmywarkę kwaskiem cytrynowym (chyba to bedziej
    taniej niz preparaty do czyszczenia zmywarek;-)

  • 18. Data: 2011-05-15 21:33:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 May 2011 22:26:07 +0200, Mirek napisał(a):

> [...]
    > spokojnie myć i odkamieniać zmywarkę kwaskiem cytrynowym (chyba to bedziej
    > taniej niz preparaty do czyszczenia zmywarek;-)

    Dzięki za radę, tak zrobię :-)

  • 19. Data: 2011-05-16 06:03:43
    Od: h...@p...onett.pl

    "Mirek" <m...@w...neostrada.pl> napisał(a):

    > Woda z
    >kranu przepływa przez jonity które zmiękczają wodę i nie ma później żadnego
    >połączenia z wodą i roztworem w zmywarce
    >Tak więc syp sól do zmywarek (do regenerecji tych jonitów)

    Ja tu widze sprzecznosc. To jest kontakt w koncu czy nie?