    From: "Chiron" <e...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Żarówki LED
    Date: Mon, 10 Sep 2012 10:27:54 +0200

    Użytkownik "ax12" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:7e2c44cd-6995-4b5e-a66b-63eedee80801@googlegrou
    ps.com...

    > I te 12pkt świetlnych w salonie tak sobie wszystkie świecą kilka godzin na
    > dobę?

    Tak.

    Czyli ledy musiały by być tylko ok 13zł droższe od "tradycyjnych' źródeł
    światła. Realne?

    Realne jak kupujesz u źródła po cenie producenta.

    > Czy te 12 tradycyjnych źródeł światła o mocy 480W łącznie świeciło Tobie w
    > salonie przez 4 godziny dziennie? Duży salon musisz mieć;)

    Zimą nawet więcej niż 4 godziny. Ano spory mam.
    ====================================

    Kiedyś poszedłem Twoją drogą- i się z tego wycofuję. Minusy- wcześniej nie
    wymieniane:

    1. niezdrowe dla oczu oświetlenie
    2. oszczędności trafia szlag, jak szybko się zużyje lampa. Nawet te
    najlepsze są dość awaryjne. OK- 5 (albo 20) lat gwarancji- nie dotyczy
    hurtownii, lecz sklepu. W sklepie- drożej. No i odszukaj po roku czy później
    wyblakły paragon i odczytaj go. Powodzenia. A mnie to kilka razy spotkało.
    Zaznaczam: kupowałem najlepsze, markowe.

    Wracam do normalnego światła. Samo posiadanie ściemniacza ok.2 razy wydłuża
    życie żarówki (halogenu). Problemem jest dla mnie obecnie konieczna wymiana
    lamp (bo wszystkie oprawy są do max.40W żarówek zwykłych- ogrzewanie)- i
    problemem jest kupić coś fajnego na 100W żarówkę.

    demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
    Arystoteles

    Chiron