  • 1. Data: 2012-09-07 21:51:02
    Temat: Re: Żarówki LED
    Od: ax12 <a...@g...com>

    Unikaj tanich LEDów - posiadam w salonie zainstalowane lumenmaxy i spokojnie dają
    radę. Różnica niewielka (2 dni i nie zauważałem różnicy w świeceniu, światło
    komfortowe), różnica w rachunkach zauważalna. Miesiąc temu zainstalowałem w sypialni
    i coś mnie pokusiło żeby kupić tańsze. Jak wiadomo chytry dwa razy traci i zamawiam
    te co mam w salonie.

    Link do tych co mam u siebie - http://www.sklep.lumenmax.pl/SMD/Zarowka-LED-GU10-EL
    -SMB09-5W-350lm.html

  • 2. Data: 2012-09-08 16:15:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 września 2012 21:51:03 UTC+2 użytkownik ax12 napisał:
    > Unikaj tanich LEDów - posiadam w salonie zainstalowane lumenmaxy i spokojnie >dają
    radę. Różnica niewielka (2 dni i nie zauważałem różnicy w świeceniu, światło
    >komfortowe), różnica w rachunkach zauważalna.
    Rachunek za światło 5 razy mniejszy źródło światła 10 razy droższe. Sens ekonomiczny
    żaden. Ale jak kto lubi;)

  • 3. Data: 2012-09-09 10:07:05
    Od: ax12 <a...@g...com>

    > Rachunek za światło 5 razy mniejszy źródło światła 10 razy droższe. Sens
    ekonomiczny żaden. Ale jak kto lubi;)

    Rachunek za prąd zjechał mi w dół o 20zł/mc - policz sam :) Zwrot różnicy w zakupie
    ledów do salonu mam po 8 miesiącach.

  • 4. Data: 2012-09-09 12:32:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 września 2012 10:07:06 UTC+2 użytkownik ax12 napisał:

    > Rachunek za prąd zjechał mi w dół o 20zł/mc - policz sam :)
    Jesli piszesz o samym salonie to znaczy że oświetlenie salonu kosztowało Ciebie ok.
    25-30zł miesięcznie przed zakupem ledow. Przyjmijmy 1zł dziennie to jest ok 2kWh. 2
    godziny dziennie średnio światło w salonie niech będzie ze się świeci to ok 1000w na
    godzinę. Miałeś 10szt 100W żarowek w salonie przed wymiana na ledy?

    > Zwrot różnicy w zakupie ledów do salonu mam po 8 miesiącach.

    Liczę więc. 5 halogenów gu10 w kuchni, 5 halogenów gu10 w łazience, 3 gu10 w drugiej
    łazience, 3 gu 10 w korytarzu. Razem 16sztuk * 40W =0,64kW. W kuchni średniorocznie
    światło pewnie nie dłużej niż 1 godzina dziennie, w łazienkach to samo w korytarzu
    sporo krócej. Ale przyjmijmy z górką 1 godzinę dziennie na każdy halogen. Czyli koszt
    prądu dziennie dla halogenow to 0,064kW* 0,6zł=38gr. miesięcznie 11zł. Koszt 16
    halogenów to 16*3zl=48zł. Led smd 5w to 16*30=480. Różnica ok 430zl.
    Halogeny zużywaja prądu miesięcznie za 11zł, ledy 8 razy mniej przyjmijmy czyli
    1,3zł. Róznica w kosztach miesięcznie 9,7zł.
    Zwrot więc po 44 miesiącach
    Warto więc inwestować 430zł więcej dla zwrotu po 4 latach?

  • 5. Data: 2012-09-09 16:00:46
    Od: ax12 <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 września 2012 12:32:27 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    1,3zł. Róznica w kosztach miesięcznie 9,7zł.

    > Zwrot więc po 44 miesiącach
    >
    > Warto więc inwestować 430zł więcej dla zwrotu po 4 latach?

    Nie chce mi się rozpisywać ale błędne założenia do obliczeń - sam salon 12 pkt.
    świetlnych. Pytanie było o co innego więc można sobie darować wyliczenia.

  • 6. Data: 2012-09-09 16:02:09
    Od: ax12 <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 września 2012 16:00:46 UTC+2 użytkownik ax12 napisał:

> [...]
    świetlnych. Pytanie było o co innego więc można sobie darować wyliczenia.

    PS. Ze mnie sowa nocna więc założenie świecenia 2 godzin dziennie też o kant...
    potłuc.

  • 7. Data: 2012-09-09 20:37:02
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    świetlnych. Pytanie było o co innego więc można sobie darować wyliczenia.

    I te 12pkt świetlnych w salonie tak sobie wszystkie świecą kilka godzin na dobę?

    Wybacz ale to co piszesz kupy się nie trzyma- 20zł oszczędności miesięcznie, zwrot po
    8 miesiącach czyli różnica w zakupie 160zł, 12 pkt świetlnych piszesz. Czyli ledy
    musiały by być tylko ok 13zł droższe od "tradycyjnych' źródeł światła. Realne?
    Druga sprawa 20zł oszczędności miesięcznie:
    "Tradycyjne"- 12szt*40W=480W, ledy 12*5W=60W, prąd po 0,6zł/kWh.
    Aby zaoszczędzić 20zł miesięcznie to przy założeniach jak wyżej wszystkie źródła
    światła w salonie musiały by się świecić min 4 godz na dobę. Czy te 12 tradycyjnych
    źródeł światła o mocy 480W łącznie świeciło Tobie w salonie przez 4 godziny dziennie?
    Duży salon musisz mieć;)

  • 8. Data: 2012-09-10 10:08:22
    Od: ax12 <a...@g...com>

    > I te 12pkt świetlnych w salonie tak sobie wszystkie świecą kilka godzin na dobę?

    Tak.

    Czyli ledy musiały by być tylko ok 13zł droższe od "tradycyjnych' źródeł światła.
    Realne?

    Realne jak kupujesz u źródła po cenie producenta.

    > Czy te 12 tradycyjnych źródeł światła o mocy 480W łącznie świeciło Tobie w salonie
    przez 4 godziny dziennie? Duży salon musisz mieć;)

    Zimą nawet więcej niż 4 godziny. Ano spory mam.

  • 9. Data: 2012-09-10 10:27:54
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    Użytkownik "ax12" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > I te 12pkt świetlnych w salonie tak sobie wszystkie świecą kilka godzin na
    > dobę?

    Tak.

> [...]

    > salonie przez 4 godziny dziennie? Duży salon musisz mieć;)

    Zimą nawet więcej niż 4 godziny. Ano spory mam.
    ====================================

    Kiedyś poszedłem Twoją drogą- i się z tego wycofuję. Minusy- wcześniej nie
    wymieniane:

    1. niezdrowe dla oczu oświetlenie
    2. oszczędności trafia szlag, jak szybko się zużyje lampa. Nawet te
    najlepsze są dość awaryjne. OK- 5 (albo 20) lat gwarancji- nie dotyczy
    hurtownii, lecz sklepu. W sklepie- drożej. No i odszukaj po roku czy później
    wyblakły paragon i odczytaj go. Powodzenia. A mnie to kilka razy spotkało.
    Zaznaczam: kupowałem najlepsze, markowe.

    Wracam do normalnego światła. Samo posiadanie ściemniacza ok.2 razy wydłuża
    życie żarówki (halogenu). Problemem jest dla mnie obecnie konieczna wymiana
    lamp (bo wszystkie oprawy są do max.40W żarówek zwykłych- ogrzewanie)- i
    problemem jest kupić coś fajnego na 100W żarówkę.

    demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
    Arystoteles

    Chiron

  • 10. Data: 2012-09-10 15:21:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 września 2012 10:08:22 UTC+2 użytkownik ax12 napisał:

    > Tak.
    Ok

    > Realne jak kupujesz u źródła po cenie producenta.

    No jak poniżej 20zł szt kupiłes 5W smd to ok

    > Zimą nawet więcej niż 4 godziny. Ano spory mam.
    Czyli Tobie się opłaciło. Jednak to specyficzna sytuacja bo ja np nie znam nikogo u
    kogo 12 żrodeł światła w salonie świeciłoby kilka godzin dziennie.