  • 1. Data: 2012-09-14 21:21:41
    Temat: Płyta indukcyjna dwupolowa
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Witam.
    Nie orientujecie się, jak standardowo zasilane są indukcje dwupolowe?
    400v, czy 230v? Na stronach producentów niewiele jest na ten temat
    napisane, a będę remontował kuchnię i zastanawiam się jaki przewód
    pociągnąć, a raczej, czy pozostać przy gazie, czy wejść w indukcję.
    Indukcja wchodzi w grę tylko dwupolowa i jeśli będzie na 230v.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2012-09-14 23:29:59
    Temat: Re: Płyta indukcyjna dwupolowa
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "wolim" <n...@p...tu> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > pociągnąć, a raczej, czy pozostać przy gazie, czy wejść w indukcję.
    > Indukcja wchodzi w grę tylko dwupolowa i jeśli będzie na 230v.

    Raczej każda płyta do domowej kuchni idzie na 230V. Mimo to polecam
    pociągniecie trzech faz do kuchni.

  • 3. Data: 2012-09-15 11:15:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:
> [...]
    > pociągnąć, a raczej, czy pozostać przy gazie, czy wejść w indukcję.
    > Indukcja wchodzi w grę tylko dwupolowa i jeśli będzie na 230v.

    myślę że to zasadniczo zależy od mocy tej kuchenki...

    dwupolowa to pewnie z 3kW max więc pewnie będzie na 220.

    niektóre kuchenki mają przełączane zasilanie albo 220 albo 400 .

  • 4. Data: 2012-09-15 21:15:25
    Od: Paweł Muszyński <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org>

    W dniu 2012-09-14 23:29, Andy Niwinski pisze:

    > "wolim" <n...@p...tu> schrieb im Newsbeitrag

    > Raczej każda płyta do domowej kuchni idzie na 230V. Mimo to polecam
    > pociągniecie trzech faz do kuchni.

    Moją można podłączyć na 1 lub2 fazy.

    Paweł

  • 5. Data: 2012-09-19 21:06:48
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

    W dniu 2012-09-14 21:21, wolim pisze:
> [...]
    > pociągnąć, a raczej, czy pozostać przy gazie, czy wejść w indukcję.
    > Indukcja wchodzi w grę tylko dwupolowa i jeśli będzie na 230v.

    ja mam 2 pola indukcyjne plus 2 pola gazowe - zasilanie 230V..

  • 6. Data: 2012-10-09 12:10:51
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 14 września 2012 21:21:44 UTC+2 użytkownik wolim napisał:
> [...]
    przy gazie, czy wejść w indukcję. Indukcja wchodzi w grę tylko dwupolowa i jeśli

    Kupiłam dwupolową TEKA, zasilanie 230V, a sama płyta, oba pola indukcyjne mają moc
    2700W (2900 szczytowa wg instrukcji, ale płyta z automatu nie grzeje tak dłużej niż
    kilka minut i wróci na 2700).
    Przy czym nie zdarzyło mi się dotąd obu pól uruhomić z mocą maksymalną - nie było
    takiej potrzeby.
    Zabezpieczenie przed/czy też za/licznikowe mieszkania (kawalerki) jest bardzo małe,
    bodajże 15A, a bezpieczniki w domu to 6A światło i 10A gniazdka (oraz trzeci obwód
    pralka, ale mocy nie pamietam).

    Rada poza tematem: dla osób wątpiacych czy dwa pola wystarczą? Wystarczą, do dwóch
    pól indukcyjnych dołaczyłam czajnik elektryczny, dzięki temu radzę sobie z całą
    kuchenną obsługą na dwóch polach grzejnych.