  • 11. Data: 2012-09-19 05:42:54
    Temat: Re: Żarówki LED
    Od: "Epesz" <j...@w...pl>

    Z przeprowadzanych pomiarów źródeł światła Led SMD (gu-10) o mocach 4,5W i
    5W wynika ,
    że pobierają one z sieci zasilajacej (AC 230V) od 5 W aż do 9 W ( ! )
    energii elektrycznej.
    ( Z praktyki mogę wnioskować , że pobór prądu jest odwrotnie proporcjonalny
    do ceny "żarówy" )

    Powyższe - > niestety rozbija każdą kalkulację tzw "oszczędności" i zwrotu
    inwestycji w zadanym czasie.
    Przy zasilaniu obniżonym napięciem (12V) należy liczyć pobór prądu dla
    układu = zasilacz+LED .

    Pozdrawiam EPSZ

  • 12. Data: 2012-09-19 13:11:25
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Epesz" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zwrotu inwestycji w zadanym czasie.
    > Przy zasilaniu obniżonym napięciem (12V) należy liczyć pobór prądu dla

    Właśnie wczoraj rozmawiałem z inżynierem NOT w Łodzi. Otóż (aspekt chyba do
    tej pory niedyskutowany) badali oni energooszczędne oświetlenie i diodowe i
    jarzeniowe (nowego typu z elektronicznym zapłonem). Badali wyłącznie wpływ
    na inne urządzenia- nic więcej. Wyniki są arcymiażdżące. Otóż okazuje się,
    że generują one wyższe harmoniczne, które niszczą (znacznie skracjaą życie)
    takie sprzętu, jak TV, radia, pralki, etc. I to naprawdę w sposób znaczny.
    Te badania robili ponad rok temu- wysłali do odpowiednich ministerstw,
    dostali potwierdzenie odebrania, i...cicho.

    demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
    Arystoteles

    Chiron

  • 13. Data: 2012-09-19 13:25:40
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 19 września 2012 13:11:25 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> [...]
    >
    > Te badania robili ponad rok temu- wysłali do odpowiednich ministerstw,
    >
    > dostali potwierdzenie odebrania, i...cicho.

    Chyba był to NOT inżynier. W jakiej odległości od źródła owe wyższe harmoniczne
    wypływają na pralki i wszelkie inne? Wystarczy jednostka odległości.

    --
    ZZ@private

  • 14. Data: 2012-09-19 13:56:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Chiron wrote:
> [...]
    > badania robili ponad rok temu- wysłali do odpowiednich ministerstw,
    > dostali potwierdzenie odebrania, i...cicho. --

    hm... :)

    a masz jakiś link do tych badań :)

  • 15. Data: 2012-09-19 16:04:57
    Temat: Re: Zarowki LED
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Chiron* wdusil[a] knefle:

> [...]
    >Te badania robili ponad rok temu- wysłali do odpowiednich ministerstw,
    >dostali potwierdzenie odebrania, i...cicho.

    Podobno oblozenie pralki kasztanami znaczaco pochlania mordercze harmoniczne.

  • 16. Data: 2012-09-20 00:42:03
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    Chyba był to NOT inżynier. W jakiej odległości od źródła owe wyższe
    harmoniczne wypływają na pralki i wszelkie inne? Wystarczy jednostka

    Mówisz? Przecież tu nie o indukcję idzie. One "sieją" do sieci. Masz
    oscyloskop?

  • 17. Data: 2012-09-20 00:44:30
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    > hm... :)
    >

    > a masz jakiś link do tych badań :)
    Nie mam. Może i ktoś inny też robił te badania- pewno tak. W sumie wiele
    więcej niż kilka oscyloskopów nie potrzeba do takich badań. No i oczywiście
    czas i chęć, żeby się tym zająć. No ale skoro ściemniacze "sieją" zakłócenia
    do sieci- o czym łatwo się przekonać- to i nie dziwić powinno, że te źródła
    światła- też.

  • 18. Data: 2012-09-20 07:20:27
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    A o szkodliwości tych wyższych harmonicznych- w sieci pełno.

  • 19. Data: 2012-09-20 08:02:09
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 września 2012 00:42:02 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:

> [...]
    >
    > odległości.

    > Mówisz? Przecież tu nie o indukcję idzie. One "sieją" do sieci. Masz

    Nie mam. Mam wyniki zbierane z sieci z kilkunastu lat przez UPSy.
    Ani częstotliwość prądu, ani wahania napięcia nie są większe czy mniejsze niż były.
    Natomiast jeśli masz oscyloskop to podłącz go po zasilaczu telewizora (czy dowolnego
    innego urządzenia elektronicznego) i powiedz jakie zmiany przy szalejących
    harmonicznych obserwujesz.

    --
    ZZ@private

  • 20. Data: 2012-09-20 23:39:24
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    dowolnego innego urządzenia elektronicznego) i powiedz jakie zmiany przy

    Sprawa 1- wpływ wyższych harmonicznych na urządzenia elektroniczne. Na ten
    temat istneje sporo prac- raczej tu panuje zgoda, ze są szkodliwe i skracają
    żywotność tych urządzeń. Owszem, wiele z nich ma filtry na wejściu- i jeśli
    one dobrze działają, to raczej nic się nie dzieje. Pozostają te, które mają
    uszkodzone filtry (lub ich nie mają).
    Sprawa 2- oni badali generowanie wyższych harmonicznych przez nowe źródła
    oświetlenia- i wyszło im, że "sieją" one dość mocno.
    Sprawa 3- jak masz UPSy- to mają one lepsze lub gorsze (jeśli monitorują
    wahania napięcia -więc już są to lepsze UPSy, czyli mają też lepsze filtry).
    To, co za UPSem jest chronione- także przed wyższymi harmonicznymi. Są UPSy,
    które także mają ochronę po stronie wyjścia- czyli nie dość, że chronią od
    zakłóceń sieci, to jeszcze po drugiej stronie też niwelują zakłócenia. Nie
    wiem więc, co miałbyś stwierdzić UPSami? Nie wiem, jakie monitorowanie sieci
    mają Twoje UPSy- ja spotkałem się z takimi, które np potrafią bezbłędnie
    zarejestrować impuls elektryczny wywołany np niezabezpieczoną spawarką
    wirową, ale nie rejestrują np "pików" napięciowych które powoduje triak. A
    triak ten zakłóca np radioodbiorniki- więc "sieje". Oscyloskop radzi sobie z
    wychwyceniem takich zakłóceń- Twoje UPSy też? Jeśli tak- jaki model?