  • 11. Data: 2018-06-15 19:53:06
    Temat: Re: Zasilanie w ogrodzie, ale inaczej
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2018 o 19:37 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Docelowo jak bedę robil ogrodzenie to w slupkach porobia gniazda i na
    > tym będzie koniec. Ale obecnie musze czekać aż zrobia mi drogę więc
    > muszę wymyślić coś "tymczasowo, na 10-20 lat".

    Ja przez parę lat miałem zrobioną prowizorkę (i z tyłu domu dalej tak mam)
    za pomocą dwu portowych
    takich gniazd:
    https://www.electric24.pl/legrand-1/plexo55-gniazdo-
    podwojne/71993.html?lang=pl&gclid=EAIaIQobChMItOKZ85
    zW2wIVDCjTCh2-gAJmEAQYBCABEgLXavD_BwE

    Wkoło chałupy (w iglakach) mam położony kabel ziemny 3 x 2,5 i trzy takie
    rozdzielacze jak powyżej. Pies regularnie polewa te słupki i nic mu nie
    jest. Chodzi na tym piaskowa pompa basenowa i sporadycznie inne duperele.
    Napięcie mam na nich cały rok - w zimie stoją w śniegu - całość podpięta
    pod osobny obwód z normalną różnicówką 25mA.

    TG

  • 12. Data: 2018-06-15 20:02:14
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Sam sobie dorobię, ale pytam najpierw co bym nie wyszedl na frajera bo
    > może sa jakieś lepsze.

    http://allegro.pl/profil-profile-wyroby-hutnicze-sta
    l-ksztaltownik-i7403654311.html

    Kup ze 2 metry - metr w ziemię i metr nad ziemię i masz już mocowanie.
    Dla stabilnosci mozna jeszcze zabetonować

  • 13. Data: 2018-06-15 20:05:33
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.06.2018 o 18:56, Sebastian Biały pisze:
    > Cześć.
    >
    > Mam potrzebę postawienia w środku ogródka czegoś na kształt słupka z
    > gniazdami 230V i co wazne w środku ma być miejsce na wyłacznik i
    > różnicowkę [1].

    a takie coś:

    http://swietlny-sklep.pl/ogrodowe/495-booth-slupek-o
    grodowy-25cm-z-gniazdami-ip44-satyna-srebro-ans-ligh
    ting-5903073792580.html

    W środku powinno być dość miejsca na dokomponowanie paru elementów.
    Jacek

  • 14. Data: 2018-06-15 20:09:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/15/2018 8:05 PM, Jacek wrote:
> [...]
    ting-5903073792580.html
    > W środku powinno być dość miejsca na dokomponowanie paru elementów.

    Oglądalem to bodaj w Castoramie, to mój punkt c).

    Ogolnie sprawia dobre wrażenie z 10 metrów. Jak wziąłem do reki to
    zrobione z czegoś o grubości papieru sniadaniowego. Czapeczka nie
    pasuje, szpary, jak ktoś to podleje to woda w środku. No i najlepsze:
    stal nierdzewna z ruda plamą w rogu ;)

    Jakoś nie jestem przekonany choć może są jakies lepsze. Mam jednak
    wrażenie że wszystko jest ostatnio robione na niby.

    No i ciezko operować róznicówką zabudowana w środek.

  • 15. Data: 2018-06-15 20:12:12
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    a tu masz w wersji de luxe

    nierdzewka 120x40x2 l=2000:)
    http://allegro.pl/profil-nierdzewny-surowy-120x40x2-
    dl-2000mm-i6727176335.html

  • 16. Data: 2018-06-15 23:11:35
    Od: pilocik <p...@t...pl>

> [...]
    >
    > Mam potrzebę postawienia w środku ogródka czegoś na kształt słupka z
    > gniazdami 230V i co wazne w środku ma być miejsce na wyłacznik i

    a może coś w tym guście:
    http://kamieniebydgoszcz.pl/produkt/przedluzacz-ogro
    dowy/
    jak poszukasz to może znajdziesz i z włącznikiem jak i z różnicówką

    a tak na marginesie pytanie do elektryków: czy różnicówka może robić
    jako wyłącznik ?

  • 17. Data: 2018-06-15 23:22:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 15 czerwca 2018 23:11:17 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:
    > a tak na marginesie pytanie do elektryków: czy różnicówka może robić
    > jako wyłącznik ?

    Wpisz se w gógla "różnicowo-nadprądowy" i masz co potrzeba :>

    L.

  • 18. Data: 2018-06-15 23:53:29
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 15.06.2018 o 23:22, Lisciasty pisze:

    > Wpisz se w gógla "różnicowo-nadprądowy" i masz co potrzeba :>

    wiem co to różnicówka, ba, wiem nawet jak to działa ;)
    bardziej chodziło mi o to czy są jakieś praktyczne przeciwwskazania by
    używać jej jako wyłącznik

  • 19. Data: 2018-06-16 00:02:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 15 czerwca 2018 23:53:11 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:
    > wiem co to różnicówka, ba, wiem nawet jak to działa ;)

    Ale ja Ci kazałem poszukać "różnicowo-NADprądowy" :>
    Czyli różnicówka z nadprądówką czyli z tzw. eską, do kupy w jednej obudowie.
    Jakoś mam takie wrażenie że nadprądówki można bez problemu
    używać jako wyłączniki. Ale poparcia na to nie mam, musiałbym poszperać...

    L.

  • 20. Data: 2018-06-16 02:14:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozna. Ska ma komory gasikowe zeby przerwac luk. Jedynym ograniczeniem w czestym
    stosowaniu moze byc wytrzymalosc mechaniczna. Jak trzeba czesto cos wylaczac to sa
    inne wlaczniki np. krzywkowe albo styczniki. Poza tym eska jest malo ergonomiczna.
    Kazdy wlacznik z pokretlem albo inna wajcha bedzie wygodniejszy w uzyciu.