    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zaskakująca dogrywka. A może nie.
    Date: Thu, 30 Dec 2010 07:45:21 +0100

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iffoc0$5a1$1@news2.ipartners.pl...
    > Test II zakończył się o godzinie 8:30 dzisiaj rano.Wyniki w poście
    > powyżej.

    > Wychodzi na to że w ciągu dnia z warunkami pogodowymi takimi jak dzisiaj
    > słońce bardzo znacząco wpływa na obniżenie zużycia gazu.

    Znane mi sprawy nie od dziś. Szczególnie, gdy ,
    część okiem jest na stronę południową.
    Co ciekawe, jest to istotniejsze w przypadku
    murów jednowarstwowych, które całą powierzchnią
    "ciągną" ciepło promieniowania słonecznego.
    W murach 2W elewacja ze styropianem
    odbija to promieniowanie.
    A co do mocy kotła- ja zażądałem, aby serwisant
    ustawił mi moc startową kotła 2F na 12 KW
    przy mocy max. 24 kW. Usłysząłem, że kocioł ma
    madulację i tego się nie robi. Ale zażądałem.
    W większości domów budowanych po 2000 roku
    kotły są niepotrzebnie przewymiarowane, co
    zmniejszza ich sprawność na mocach minimalnych
    na wiosnę czy na jesieni.
    T.