    From: "jagr" <j...@W...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zaskakująca dogrywka. A może nie.
    Date: Thu, 30 Dec 2010 08:15:09 +0100

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ifh9q3$j3m$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A co do mocy kotła- ja zażądałem, aby serwisant
    > ustawił mi moc startową kotła 2F na 12 KW
    > przy mocy max. 24 kW. Usłysząłem, że kocioł ma
    > madulację i tego się nie robi. Ale zażądałem.
    > W większości domów budowanych po 2000 roku
    > kotły są niepotrzebnie przewymiarowane, co
    > zmniejszza ich sprawność na mocach minimalnych
    > na wiosnę czy na jesieni.

    Czy na mocach minimalnych sprawność spada? A może spada na maksymalnych?
    Były prowadzone jakieś badania? Są dostępne jakieś wykresy dla
    poszczególnych kotłów?
    Swego czasu chciałem się tego dowiedzieć u producentów i niczego nie
    wskurałem. Zbywali mnie mówiąc, że w nowoczesnych kotłach modulowanych
    sprawność jest liniowa.

    Ja swoim bardzo starym kotłem jadę na minimum. Przy próbie (dobowej) wzrostu
    mocy gaz idzie jak woda. Zużyie dobowe wzrasta niewyobrażalnie.
    jagr