    From: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zaskakująca dogrywka. A może nie.
    Date: Thu, 30 Dec 2010 14:41:10 +0100

    Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
    news:4d1c31cf$0$2495$65785112@news.neostrada.pl...

    > Czy na mocach minimalnych sprawność spada? A może spada na
    > maksymalnych?
    > Były prowadzone jakieś badania? Są dostępne jakieś wykresy dla
    > poszczególnych kotłów?
    > Swego czasu chciałem się tego dowiedzieć u producentów i niczego nie
    > wskurałem. Zbywali mnie mówiąc, że w nowoczesnych kotłach
    > modulowanych sprawność jest liniowa.

    Są producenci którzy bez problemów podają wykresy sprawności

    ALE NIE Vaillant.

    Ta firma mam wrażenie jedzie tylko na poślizgu swojego LOGO a w
    rzeczywistości podawanie istotnych parametrów jest dla nich wstydliwym
    tabu.
    Na ich stronie jest napisane że udzielają KOMPLEKSOWEJ informacji
    technicznej zarówno listownie jak i telefonicznie. Jest formularz w
    którym można zapytać o te ich KOMPLEKSOWE informacje.
    Aby jednak formularz przeszedł należy podać wszystkie dane osobowe i
    zgodzić się na ich przetwarzanie. Po co dane im moje dane osobowe?
    No nic, wyjścia nie ma więc podałem więc swoje dane i poprosiłem o
    podanie mi informacji na temat sprawności kotła przy różnych
    obciążeniach, alb choćby informacji czy najwyższa jest przy najwyższej
    wartości modulacji palnika czy najniższej.

    Minęło ponad 2,5 miesiąca a ja nie dostałem żadnej odpowiedzi.
    Postanowiłem więc napisać po raz drugi, choć zacząłem podejrzewać że
    to tylko pic na wodę a im chodzi tylko o zbieranie danych osobowych.

    PO raz kolejny nie odpowiedzieli!
    Ani "chuj ci w dupę" nie napisali.
    NIC!

    Zadzoniłem więc na infolinię, przedstawiłem się i ponowiłem pytanie.
    Gostek z rozbrajająca szczerością zapytał "a po co panu takie
    informacje?" dodając że takich informacji nikomu nie udzielają.
    Dlaczego? Pytam, Nie bo Nie i zaczął modlitwę "Nasze kotły są
    najlepsze a według badań ich sprawność wynosi 83%" Zapytałem więc czy
    może mi powiedzieć czy to w całym zakresie czy tylko przy jakimś
    obciążeniu jest ta sprawność. On mi ze szczerością "Urządzenia nasze
    badane są zgodnie z normami i sprawność podawana jest zgodnie z normą"
    No dobra, ale jaką normą? Pytam?
    Aktualną odpowiedział.
    Na tym moja rozmowa się z nim wyczerpała.
    Dostałem KOMPLEKSOWYCH informacji technicznych tylko tyle że które
    tylko wpędziły mnie w kompleksy.
    Zastanawiam się czy takie mamienie i robienie w buta klientów przez
    Infolinię Vaillant Polska nie powinno trafić gdzieś na forum Muratora
    itepe. Naprawdę poważnie się zastanawiam nad opisaniem całości gdzies
    na waznym publicznym forum.

    Marek