  • Data: 2015-07-22 17:16:22
    Temat: Re: Zatarła ? sie pompa obiegowa cwu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-07-22 16:10, Jeffrey wrote:
    > o tutaj widzę słaby punkt - 2 stC pomiędzy górą a dołem zbiornika

    Obieg jest pomiedzy górą a górą. Od dołu podaje się zimną. 2 stopnie
    róznicy wynikają z powolnego strumienia na odległości jakiś 30 metrów
    rury. Jest oczywiscie izolowana, ale... Ponadto jest trochę "mostków
    termicznych" w postaci armatury metalowej. Moim zdaniem spadek 2C (a tak
    naprawdę od 1.5 do 1 w normalnych warunkach) to sukces. Mierze to
    czujnikami cyfrowymi, zamieniałem je miejscami żeby wykluczyć błąd gruby.

    > możesz uważać że tak ma być - twoja sprawa, ja akurat nie jestem
    > hydraulikiem ale wiem, że niektóre elementy powinny być. W CWU w
    > zasadzie można spieprzyć tylko cyrkulację, natomiast CO to temat rzeka,
    > a zwłaszcza brak odpowietrzników lub ich niewłaściwe umiejscowienie

    CO mam spieprzone przez hydraulika. W zasadzie wszystko co się dało.
    Problem w tym że jestem "naukowy" więc kiedy rozmawiam o zasadzie
    superpozycji albo analogu kirchoffa żeby wyjaśnić dlaczego dwie
    przeciwsobne pompy działać nie będą - rzucam grochem o ścianę. Fachowcy
    nie mają za grosz wiedzy a jedynie doświadczenie. Niestety nie jestem
    asertywny - jesli specjalista mówi że dzialać będzie - to przeciez nie
    bedę się klucił z 30 lat doświadczenia. Po czym nie działa i tyle w
    temacie. Takie doświadczenia powodują że nastepnym razem zrobie CO, CWU,
    wentylację i elektrykę samodzielnie. O ile taki raz nastapi.