  • 1. Data: 2015-05-28 19:28:51
    Temat: Zatarła ? sie pompa obiegowa cwu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam taka pompkę cwu:

    http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/53/89/81/
    16/5389811605

    Pompka dzialała sobie jakieś 2 lata w cyklach przerywanych i przestała.
    Zamiast tego buczy i grzeje się. Swoją drogą należało by pochwalić
    chińczyków że nawet termika nie ma - pożar instalacji w zasięgu ręki,
    kabelek wtopił się w styropian obudowy boilera.

    Zakładam że się zatarła i/lub zarosła kamieniem. Wykręcić nie mogę -
    musze mieć coś na podmianę.

    Pytanie: czy wszystkie pompy tego typu są marne? Mam kupić coś innego?
    Rzecz w tym że innych nie ma, albo inaczej: nie ma w rozsądnych cenach.
    Sitka nie ma jak wstwić - w końcu w tej rurce woda biega w dwie strony.

  • 2. Data: 2015-05-31 11:56:40
    Temat: Re: Zatarła ? sie pompa obiegowa cwu
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 maja 2015 19:28:52 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    > Rzecz w tym że innych nie ma, albo inaczej: nie ma w rozsądnych cenach.
    > Sitka nie ma jak wstwić - w końcu w tej rurce woda biega w dwie strony.

    Bo to niedobra pompa była.

  • 3. Data: 2015-06-01 22:19:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-05-31 11:56, k...@g...com wrote:
    > Bo to niedobra pompa była.

    Rozebralem. W środoku masa osadu, raczej kamień. Pomoglo utopienie
    wału/klatki na pare godzin w kwasie cytrynowym. Działa. Ale padnie za
    chwile znowu, ponadto wał jest nierozbieralny względem obudowy
    wodoszczelnej.

    Jaką więc mam poszukać pompę aby dobra była?

  • 4. Data: 2015-06-01 23:04:00
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2015 22:19:07 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

> [...]
    > chwile znowu, ponadto wał jest nierozbieralny względem obudowy
    > wodoszczelnej.
    >
    > Jaką więc mam poszukać pompę aby dobra była?

    Ciągle dopuszczasz wody ze było tak dużo kamienia że zablokowało pompę?

  • 5. Data: 2015-06-02 07:51:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2015 23:04:01 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Ciągle dopuszczasz wody ze było tak dużo kamienia że zablokowało pompę?
    cwu- ciepła woda użytkowa.

  • 6. Data: 2015-07-10 17:30:51
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > chwile znowu, ponadto wał jest nierozbieralny względem obudowy
    > wodoszczelnej.
    >
    > Jaką więc mam poszukać pompę aby dobra była?

    polską
    a filtr przed pompą masz? i zawór zwrotny oczywiście

  • 7. Data: 2015-07-19 20:11:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-07-10 17:30, Jeffrey wrote:
    > a filtr przed pompą masz?

    A to pomaga na kamień ;) ?

    > i zawór zwrotny oczywiście

    A dlaczego? Z praktycznego punktu widzenia po odkręceniu kranu z ciepłą
    wodą mam dwie rurki zamiast jednej w przypadku braku zaworu co wydaje
    się *lepsze*. Jakaś zaleta zaworu zwrotnego w obiegu c.w.u. ?

  • 8. Data: 2015-07-20 06:04:52
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > A to pomaga na kamień ;) ?

    na kamień nie pomaga ale na inny grubszy syf już tak

> [...]
    > co
    > wydaje się *lepsze*. Jakaś zaleta zaworu zwrotnego w obiegu c.w.u. ?

    to akurat z całkiem innej strony, jak padnie pompa obiegowa to masz
    szanse nadal mieć ciepłą wodę

  • 9. Data: 2015-07-21 22:24:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-07-20 06:04, Jeffrey wrote:
    > to akurat z całkiem innej strony, jak padnie pompa obiegowa to masz
    > szanse nadal mieć ciepłą wodę

    Ale że jak?

    Mam pompę i nie mam zaworu zwrotnego w obiegu c.w.u. Obie ida do mojego
    kranu jako ciepła woda. W tej konfiguracji jesli padnie pompa nic nie
    stracę. Jesli założe zawór zwrotny to stracę 50% strumienia bez względu
    na stan pompy. Nie rozumiem dalej po co mi on.

    Swoją drogą zawor zwrotny nawet mi przez myśl nie przeszedł :/

  • 10. Data: 2015-07-22 06:30:36
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > bez względu na stan pompy. Nie rozumiem dalej po co mi on.
    >
    > Swoją drogą zawor zwrotny nawet mi przez myśl nie przeszedł :/

    w tym przypadku pod nazwą pompa obiegowa przyjąłem ( może nie
    słusznie) pompę cyrkulacyjną, w małych obiektach nie stosuje się pompy
    obiegowej jako takiej ale własnie pompę cyrkulacyjną do podtrzymania
    ciepłych rur (jeżeli piszemy o CWU). napisz czy rozmawiamy o tym samym
    a pompę cyrkulacyjną montuje się na powrocie z końcówki rurociągu
    ciepłego
    jeżeli do tej pory jest OK to pomyśl co będzie jak padnie pompa
    cyrkulacyjna - woda niedogrzana z kolektora powrotnego będzie szła do
    tyłu przez rurociąg cyrkulacyjny i w ostatnich kranach będzie woda o
    temp dużo niższej