  • 11. Data: 2015-07-22 11:05:26
    Temat: Re: Zatarła ? sie pompa obiegowa cwu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-07-22 06:30, Jeffrey wrote:
    > w tym przypadku pod nazwą pompa obiegowa przyjąłem ( może nie słusznie)
    > pompę cyrkulacyjną

    Słusznie.

    >, w małych obiektach nie stosuje się pompy obiegowej
    > jako takiej ale własnie pompę cyrkulacyjną

    Jest jakaś zasadnicza różnica w fizyce działania?

    > jeżeli do tej pory jest OK to pomyśl co będzie jak padnie pompa
    > cyrkulacyjna - woda niedogrzana z kolektora powrotnego będzie szła do
    > tyłu przez rurociąg cyrkulacyjny i w ostatnich kranach będzie woda o
    > temp dużo niższej

    To jest dom jednorodzinny (bo grupa jest o domach). Cyrkulacja cwu idzie
    przez baniak. Róznica wejście/wyjście z baniaka - w najgorszym
    zarejestrowanym przeze mnie wypadku wychłodzonego domu - mniej niż 2
    stopnie C. Ponadto ponieważ posiadam piec węglowy który lubi skakać z
    temperaturą z różnych powodów - mam baterie termoregulacyjne. Ale i bez
    nich róznica, powiedzmy, 1.5 stopnia (po zmieszaniu z dwóch rur 0.75C) -
    jest niewyczuwalna. Podczas normalnej ekslopatacji róznica to okolo 1
    stopnień.

    Hydraulicy montują zaskakującą ilośc dupereli w instalacji, i gdybym
    pogadał to chętnie zapewne by ten bezuzyteczny zawór zwrotny mi
    wcisneli. Całe szczęscie pogoniłem zawczasu. Następny dom buduje bez
    udziały fachowców tego typu.

  • 12. Data: 2015-07-22 16:10:38
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > idzie przez baniak. Róznica wejście/wyjście z baniaka - w najgorszym
    > zarejestrowanym przeze mnie wypadku wychłodzonego domu - mniej niż 2

    o tutaj widzę słaby punkt - 2 stC pomiędzy górą a dołem zbiornika to
    jest jakiś błąd konstrukcyjny instalacji
    woda powinna się wyraźnie w tym baniaku rozwarstwić na ciepłą i
    zimniejszą

> [...]
    >
    > Hydraulicy montują zaskakującą ilośc dupereli w instalacji, i gdybym
    > pogadał to chętnie zapewne by ten bezuzyteczny zawór zwrotny mi

    możesz uważać że tak ma być - twoja sprawa, ja akurat nie jestem
    hydraulikiem ale wiem, że niektóre elementy powinny być. W CWU w
    zasadzie można spieprzyć tylko cyrkulację, natomiast CO to temat
    rzeka, a zwłaszcza brak odpowietrzników lub ich niewłaściwe
    umiejscowienie

  • 13. Data: 2015-07-22 17:16:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-07-22 16:10, Jeffrey wrote:
    > o tutaj widzę słaby punkt - 2 stC pomiędzy górą a dołem zbiornika

    Obieg jest pomiedzy górą a górą. Od dołu podaje się zimną. 2 stopnie
    róznicy wynikają z powolnego strumienia na odległości jakiś 30 metrów
    rury. Jest oczywiscie izolowana, ale... Ponadto jest trochę "mostków
    termicznych" w postaci armatury metalowej. Moim zdaniem spadek 2C (a tak
    naprawdę od 1.5 do 1 w normalnych warunkach) to sukces. Mierze to
    czujnikami cyfrowymi, zamieniałem je miejscami żeby wykluczyć błąd gruby.

> [...]
    > zasadzie można spieprzyć tylko cyrkulację, natomiast CO to temat rzeka,
    > a zwłaszcza brak odpowietrzników lub ich niewłaściwe umiejscowienie

    CO mam spieprzone przez hydraulika. W zasadzie wszystko co się dało.
    Problem w tym że jestem "naukowy" więc kiedy rozmawiam o zasadzie
    superpozycji albo analogu kirchoffa żeby wyjaśnić dlaczego dwie
    przeciwsobne pompy działać nie będą - rzucam grochem o ścianę. Fachowcy
    nie mają za grosz wiedzy a jedynie doświadczenie. Niestety nie jestem
    asertywny - jesli specjalista mówi że dzialać będzie - to przeciez nie
    bedę się klucił z 30 lat doświadczenia. Po czym nie działa i tyle w
    temacie. Takie doświadczenia powodują że nastepnym razem zrobie CO, CWU,
    wentylację i elektrykę samodzielnie. O ile taki raz nastapi.