    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: Zawór termostatyczny
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: 24 May 2019 09:36:26 GMT

    On Fri, 24 May 2019 11:17:19 +0200, alberciq wrote:
    > wydaje mi sie że jak mu na mix dasz zimną to pusci ją do H - bo zawór
    > bedzie otwarty dla dogrzewania wyjścia.
    > Jak zaś puścisz mu na mix ciepłą to zawór się zamknie i przepływ będzie
    > z mix do C

    Z tą poprawką, że budowa takiego ustrojstwa niekoniecznie jest tak prosta
    jak może się wydawać. W instrukcji mojego prysznicowego pokrętła
    wyczytałem np. że ma jakieś wewnętrzne zabezpieczenie na wypadek zaniku
    zimnej wody: ma wówczas się całkiem pozamykać aby nie dopuścić do ew.
    oparzeń.

    Dlatego nie obstawiałbym, że taki zawór będzie działał "na odwrót" w
    sensowny sposób.

    Mateusz