    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 15 May 2017 21:44:13 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zdalne sterowanie domem
    From: w...@a...com

    W dniu wtorek, 16 maja 2017 00:01:51 UTC+2 użytkownik PJ napisał:
    > Mam zamiar postawic dom, nie zaden letniskowy, ale pelnowymiarowy dom, w
    > ktorym bede przebywal tylko w weekendy, dni wolne i swieta, tak ze
    > czasem nawet i 2 tygodnie nikogo tam nie bedzie.
    >
    > Chcialbym moc zdalnie sterowac elementami takimi jak:
    > - rolety okienne
    > - oswietlenie
    > - ogrzewanie/klimatyzacja
    > - wentylacja
    > - alarmy/czujniki ruchu
    > oraz miec podglad video na dom z zewnatrz i wewnatrz.
    >
    > Zamierzam takze najac firme ochroniarska, zeby robili obchod domu z
    > zewnatrz 1-2 razy w tygodniu.

> [...]

    Twój pomysl, idea, czy zamiar jest przedni. W cywilizowanych krajach buduje się
    tzw, "smart homy". Ze zdalnie przez internet sterowanymmi kamerami i
    podgladem. Do tych wszystkich ochroniarzy i technicznych wynalazkow zalecałbym
    zainstalowanie w oknach parteru solidnych ale nie szpecacych elewacji krat.
    A w drzwiach jakies rzadkie staromodne zamki zamykane na klucz z dziurka.

    Ja miałem i mam identyczny problem. Dom na wsi, w którym spędzamy tydzień co
    dwa tygodnie. Stwierdzilem, ze mi pare cennych drobiazgow zginelo a zamki yale
    i gerdy w drzwiach naruszone nie zostaly... Kraty w oknach również.
    Nasi Rodacy zdolne sa. W Ameryce ja calymi miesiącami zostawiałem samochody
    i drzwi do domu przyparte i nic nie zginelo a tu? Zlodziejstwo, chciajstwo i
    zawisc, ze ktoś dorobil się nieco więcej od przeciętnej, powszechnie się pleni.

    Zobowiazalem sąsiada mieszkającego około 120 m od domu aby "rzucil okiem" czy
    się tam ktoś nie kreci. Od tego czasu, jak na razie nic nie zginalo...

    A z dawnych lat wiem, ze jak się ma pek około 100 kluczy do roznych zamkow,
    to zawsze ktorys z nich do Twoich drzwi domu będzie pasowal.

    Pzdr
    Tornad